Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu ma 23 mei, 2022 10:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 dec, 2021 21:30 

Vanavond voor het eerste de motor gestart! Voordat dit kon het volgende uitgevoerd:
- Carburateurs schoon gemaakt en voorzien van een revisie setje
- Nieuwe bougies
- Nieuwe luchtfilters
- Kleppen gesteld
- Olie+filter vervangen
- Tank (enigszins) ontroest
- Brandstofpomp verbouwd (zodat deze ook draait als er niet op de startknop wordt gedrukt, het circuit wat vanaf de bobines kwam werkte niet op mijn pomp)

Twee video's hieronder:

https://youtu.be/viim_IiKsnE
https://youtu.be/Eevlamt6mnU

Zoals te horen is knalt het best in de uitlaat, zou dit te maken hebben met de mengsel schroef? Heeft iemand hier ongeveer een goede basis setting voor?
Uiteraard moet ik hier zelf nog mee bezig, ook het synchroniseren ga ik nog doen.

(Edit; hyperlinks maken van de URL's)

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: za 11 dec, 2021 08:28 
IOCH lid

Je moet nog synchroon stellen.

BerichtGeplaatst: za 11 dec, 2021 18:43 

Klopt, dat moet ik nog doen. Zodra ik toegang heb tot dat gereedschap ga ik synchroniseren.

Vandaag de koppelings- & remvloeistof vervangen. De koppeling had totaal geen druk of werking daarvoor. Het ontluchten van de koppeling heeft wel even wat tijd gekost, maar uiteindelijk gelukt! Bleef lucht in de leiding/hoofd cilinder zitten.

BerichtGeplaatst: za 11 dec, 2021 19:48 
IOCH lid

Als je dat gedaan hebt op stationair en 3000 rpm zal dat plofje ook over zijn.

BerichtGeplaatst: za 11 dec, 2021 20:12 

Dat zou mooi zijn! Ik laat het weten als dat gelukt is!

BerichtGeplaatst: ma 13 dec, 2021 21:17 

Nou succes, hopelijk gaat het je lukken

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2021 09:24 

Afgelopen zaterdag de carburateurs gesynchroniseerd. De plofjes zijn inderdaad helemaal verdwenen!

Wat wel opviel tijdens het stationair laten draaien (na het synchroniseren) is dat het toerental af en toe stijgt naar een hoger toerental, daar even blijft hangen om daarna weer terug te zakken naar de eerdere waarden.
Valse lucht heb ik uitgesloten als oorzaak (geen verschil in toerental door na de carburateurs startspray te spuiten, dit gaf geen verschil in toerental).
Blijft (volgens mij) over dat het 1. de vlotters kunnen zijn die niet goed staan afgesteld of 2. de luchtschroeven/mengselschroeven zijn die nog niet optimaal staan.

Heeft iemand hier een idee?
Wat was de fabriekssetting van de luchtschroeven? deze waren al eens verdraaid, ik weet dus niet of die setting goed was. Daarnaast ben ik vergeten te tellen op hoeveel rotaties deze zaten icon_gefrustreerd.gif

BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2021 12:43 
IOCH lid

https://www.dropbox.com/s/1so57n9lkdqvf ... 1.pdf?dl=0

Variabel toeren, ik zou eerst wat tanken leeg rijden, daar ie 10 jaar stil heeft gestaan, moet eerst weer indraaien dus.

Bijlagen:
Snap4.jpg
Snap4.jpg [ 61.29 KiB | 919 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2021 14:00 

Bedankt Hulzie, daar kan ik wel wat mee!
Dit is een iets ander werkplaatsboek als dat ik heb (daar staat bij pilot screw enkel "preset, do not adjust").

Ik ga er nu eerst een aantal keer mee rijden en dan weer verder kijken.

BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2021 14:11 
IOCH lid

IK heb de boeken van de fabriek.

BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2021 16:52 

Ja ik denk ook, gewoon eens lekker stukje gaan rijden vaak kan dat ook wel eens uitkomst bieden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 jan, 2022 20:38 

En zo geschiedde, Laatste week van vorig jaar was het weer redelijk warm en droog genoeg.

Ik heb inmiddels ongeveer 150 kilometer op de intruder gereden, eerst 2x een stuk van 30 km stevig door gereden (min of meer de rijstijl van mijn andere motor, een BMW F800r), hard optrekken en goed doortrekken alvorens te schakelen. Tijdens het deze rit(ten) was het verbruik ongeveer 1:16, in mijn ogen niet slecht dit reed ik ook met mijn laatste motor met carburateurs (een Honda CBR 600 F3).

De overige kilometers (90 dus ongeveer) heb ik aanzienlijk rustiger gereden, minder hard optrekken veel schakerluier (<-- is dat een woord) gereden. Tijdens deze rit haalde ik een verbruik van 1:20,5 volgens mij redelijk netjes, ik kwam op het forum een waarde tegen van 1:22 bij goed gestelde kleppen. Vandaar dat ik het verbruik vermeld.

Wat mij nog wel opvalt is dat het starten best lastig is, enkel de "eerste start" op een dag. Wellicht door de temperatuur, wellicht iets anders ik weet het niet. Daarbij dat wanneer de motor nog relatief koud is deze bij constante snelheid het gevoel geeft van inhoud - wegschieten - inhouden - wegschieten - etc.. Als de motor warm is, is dit helemaal weg. Ook doet de choke het naar mijn idee niet heel effectief, deze moet ik met de hand uitgetrokken houden omdat deze deels terug schuift als ik em loslaat.

Ik vergeet alleen steeds om filmpjes op te nemen van hoe hij nu loopt, want als hij eenmaal een beetje op temperatuur heeft loopt hij perfect! Ook de gasrespons is beter dan ik had verwacht. Daarnaast heeft het rijden mij ook positief verrast! Wat begon als een leuk schuur projectje om een gekregen (nou ja, hij koste een krat pils) motor weer aan het lopen te krijgen heeft mij nu toch wel overtuigd van dit type motor. Ik was van plan om em weer snel te verkopen, maar dit zie ik nu niet meer gebeuren op korte termijn!

BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2022 18:48 
IOCH lid

Dat verbruik is netjes.
Verbruik cijfers heb je weggehaald bij van door mij gestelde kleppen.
Bij normaal rijden is 1 op 22 zeer goed en netjes gesteld.
Wanneer ie bij normaal rijden 1 op 16 verbruikt wordt het anders, maar dat doet ie bij vermogen benutten, dat is niet vreemd.

Choke ben je met dit weer nodig, ze staan erom bekend dat ze terug vallen, je kan de choke 1/4 slag draaien dan blijft ie langer open staan, sommige doen er ook een wasknaipper tussen.
Dat euvel hoort bij een VS 400 tot 800 cc.

http://ioch.com/phpBB3/viewtopic.php?f= ... 3&start=30

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]