Het is niet zo moeilijk om vrienden te maken
Het vastgelopen brommertje van zoonlief heeft een vervolg gekregen. Omdat het nog wel enige tijd kan duren heeft de dealer al aangeboden om een scooter te lenen, ik kon die de volgende dag op komen halen.... Het is komende dinsdag al drie weken geleden dat het blok vastliep
Ik heb daarop zelf de importeur gebeld en die wist te melden dat krukaslagers in het 1e jaar en bij deze km stand zeker onder de garantie vallen. Op de vraag of hij ze in voorraad heeft kreeg ik een
ja te horen er lagen er nog 4 op de plank. Vandaag voor 12 uur bestellen is morgen leveren (voor de dealers). En natuurlijk vroeg ik ook of ze konden zien of mijn dealer er toevallig ook al had besteld, en dat was tot mijn verbazing
NIET het geval. Ze hadden zelfs nog helemaal niets gehoord over een vraag voor het claimen van krukaslagers en het werkloon binnen de garantie.
Omdat ik nu toch wel veel wilde weten vroeg Peugeot naar de naam van mijn dealer. Nou die mag nu wel genoemd worden
MULDERS MOTOREN in Veendam.
Met deze wetenschap heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben direct naar deze dealer toegereden. Het was inmiddels al middag. Ik vroeg de verantwoordelijke man daar wanneer de krukaslager zouden binnenkomen, en hij vertelde mij dat het nog helemaal niet zeker was of die wel in voorraad zijn bij Peugeot Nederland.
Hierna heb ik de beste man maar deelgenoot gemaakt van mijn bevindingen in het diezelfde ochtend gevoerde telefoongesprek met Peugeot. Hierbij heb ik hem netjes gezegd dat ik verwacht dat mijn zoon binnen korte tijd weer kan rijden op zijn eigen brommer en dat ik ook niets wens te betalen voor een eventuele leenbrommer. Bij sommige koekblikgargages krijg je namelijk ook wel eens iets mee wat dan leenauto heet maar daarna wel mooi op de factuur wordt vermeld met een dik bedrag erachter dus dat wil ik al direct uitsluiten. Zijn ze nou helamaal van de p** gepl****

Je begrijpt dat ik erg boos was en nog steeds ben eigenlijk, maar ik kan er heel erg slecht tegen als mensen mij onwaarheden vertellen, en in diezelfde bewoordingen heb ik het ook aan mijn (inmiddels) grote vriend Tonny van Mulders Motoren verteld.
Vervolgens keerde hij als een blad aan de boom om en werd zijn houding een stuk minder onplezierig. Nee hoor de scooter is geheel voor onze rekening, slijm slijm kwijl

Goed meneer, zullen wij de scooter even voor u halen, zullen wij hem voor u in de auto zetten (ik was toevallig met de bus). Dat was geen probleem want ik maak daar liever mijn handen niet aan vuil. Ik heb toen nog wel even gevraagd of er benzine in zat, en de tank werd direct helemaal afgevuld. SLIJM SLIJM, toen ik ook nog terloops even vroeg of er wel voldoende olie in zat voor de smering keek mijn grote vriend wijselijk de andere kant op
Voordat ze dit vehicle in mijn bus zetten werd de olie ook nog even ruim bijgevuld.
Wat zijn het toch atente mensen daar bij die dealer

En ook zo vriendelijk, vrienden maak je zo.........
Nu is het dus afwachten wanneer de spullen binnenkomen en ze er aan gaan beginnen....
Oh ja ik heb de lagers gezien en die voelen aan als ruw schuurpapier en zien er uit als grijs asfalt met donkerblauwe vlammen, en zo komen ze niet uit de fabriek dat is me wel duidelijk.
Ik vraag ze maar als souvenier na deze reparatie denk ik.