Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu vr 17 jan, 2020 15:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 apr, 2015 18:18 

Hallo allemaal,
De Intruder van mijn vrouw staat al een poosje stil. Ik heb een nieuwe accu geplaatst en haar tot leven gewekt. Stukje rijden wat opzich goed ging. Bij lage toeren komt ze lastig van plek. Beetje spelen met de koppeling en het gas erop dan gaat het wel. Als ze stationair loopt en ik geef heel snel vol gas slaat hij meteen dood. Doe ik dit rustiger dan lukt het wel. De Intruder is ooit terug geschroefd naar 25 kw. Na het terug zetten is ze nooit meer de oude geworden. De motorboer had 2 lange bouten in de carbs gedraaid die er later uit gingen en de gaten dicht gesoldeerd. Nu wil ik de motor weer goed krijgen maar weet niet goed waar ik het moet zoeken.
Ik zag wel vandaag vonkjes in de cilinders. Ik moet dus beginnen met nieuwe bougiedoppen. Ik kan ze nergens vinden alleen maar een rechte versie van NGK maar dan is denk ik mijn kabel te kort en die zitten weer vast in de bobine (gesmolten) De bougies zijn schoon eigenlijk te schoon. Mijn eigen fiets zijn de bougies koffiebruin en die van de Intruder zie je gewoon het metaal met een klein beetje aanslag. De afsluit ring is wel zwart en het schroefdraad is vochtig van de olie denk ik.

Heel verhaal.... Ik hoop dat jullie mijn op weg kunnen helpen. Volgens mij krijgt de fiets te weinig peut. Ohja als ik tijdens het rijden de choke uittrekt gaat ze als de brandweer.....?

Groeten,
Richard

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: ma 20 apr, 2015 19:33 
IOCH lid

hallo Richard,

ik zou omdat de motor al geruime tijd stil heeft gestaan beginnen met carb.clean.
Ik gooi 1 keer per 3 maanden een scheut Cleanup 101 van tecflow er door en dat maakt de leidingen en de carbs weer schoon, daarbij gaat het naar de zuigers en dan worden de kleppen ook gelijk schoon gebrand.

Nieuwe bougie kabels kun je kopen per meter en deze weer vast solderen op de ontsteking spoelen
( is een topic over gemaakt door Henk Huls) ergens op het forum.

Als je de choke uittrekt en hij gaat beter dan krijg je dus te weinig benzine en teveel lucht.
dus alles moet weer goed worden afgesteld.

PS. even voorstellen op het daarvoor bestemde topic( even voorstellen) wordt ook op prijs gesteld.

groet
Chris

BerichtGeplaatst: ma 20 apr, 2015 20:32 

Hallo chris,

Je hebt helemaal gelijk. Reeds voorgesteld. Heb jij een idee waar ik bougiedoppen kan kopen die gelijk zijn aan het origineel?

Groeten,

Richard

BerichtGeplaatst: ma 20 apr, 2015 22:50 

Hallo Richard

Ik heb het zelfde gehad met mijn 700, ik heb de bougie doppen en kabel gekocht bij motorzoom in Utrecht. Het vast solderen in de ontsteking spoelen zoals in het topic waar Chris het over heeft durfde ik niet dus heb ik daar 2 koppelstukjes voor de bougie kabel gekocht. ik heb de kabel ongeveer 5 cm buiten de spoel afgeknipt en vandaar af vernieuwt En ik moet zeggen hij loopt sinds dien weer prima.

Groeten John

BerichtGeplaatst: di 21 apr, 2015 07:41 
IOCH lid

hallo Richard,

houd er rekening mee, ook hier is een topic over, dat sommige bougie kappen een hogere weerstand hebben. Thei douven heeft daar een mooie topic over gemaakt, als ik me niet vergis is dat in de 1400 topic.

zoeken op naam en denk dat je het wel zult vinden.

groet
Chris

BerichtGeplaatst: di 21 apr, 2015 14:22 

Nou vandaag doppen gehaald bij de motorzaak (NGK rechte versie) en de motor gestart. opzich ging het wel maar klonk toch erg benauwd. Eerst warm laten draaien en toen 1 bougiedop los gehaald. Ik heb de luchtschroef uitgedraaid net zolang dat hij lekker liep. Zodra de toeren omhoog gingen heb ik een kwart terug gedraaid. Dit herhaald bij de andere cilinder. Toen mochten ze het samen gaan proberen en........HOERA ze liep prachtig. Snel mijn motorkleding aan en proefrijden. Ze rijd prima. Heel af en toe een klein dipje met optrekken maar dat zal met de fine afstelling te maken hebben wat ik niet kan op het gehoor. Ik ben tevreden en laat het zo. Ik zal nog wel een carb cleander toevoegen. Nog tips welke want er zijn er vele. Ik dacht aan die paarse flesjes die je ook voor de auto gebruikt...???

Groeten,

Richard.

BerichtGeplaatst: di 21 apr, 2015 16:15 
IOCH lid

hallo Richard,

ik gebruik altijd Tecflow cleanup 101.
dit reinigd alles, van carb tot leiding en de kleppen.

groet
chris

BerichtGeplaatst: di 21 apr, 2015 17:33 

Hoi Chris,

Ik las het maar dat middel kan ik nergens krijgen. Waar haal jij dat?

Groeten,

Richard

BerichtGeplaatst: di 21 apr, 2015 17:39 
IOCH lid

hallo Richard,

mijn zoon werkt bij de VEAM in leeuwarden en die haalt het voor mij uit hun schap vandaan dus denk als je googled op tecflow dat er meerdere verkoop punten zijn in nederland.
Tecflow nederland zit in beverwijk,

HOME
PRODUCTEN
VERKOOP ADRESSEN
CONTACT
LOGIN
NOORD- HOLLAND PDF Print E-mail
Alkmaar
Amsterdam
Den Helder
Haarlem
Hilversum
Hoofddorp
Hoorn
Purmerend
Purmerend
Weesp Rijsbergen
Rijsbergen
Rijsbergen
Van Rheenen
Imbema Eddy Vos
Rijsbergen
Rijsbergen
Rijsbergen
Creco
Imbema Eddy Vos 072-5410970
020-5875420
022-3524010
023-5258900
035-6217055
023-5543810
022-9280200
022-9411955
022-9649461
029-4417407

groet
Chris

BerichtGeplaatst: di 21 apr, 2015 18:59 

Bedankt Chris.

BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2015 01:38 

Oei oei. Ben op de motor naar mijn werk. (Wijk aan zee--->Enkhuizen) Ging prima totdat 5 km voor mijn werk. Ik kwam van de A9 en toen begon hij weer op 1 cilinder te draaien. Hij sloeg bij het stoplicht af. Ai! Hopelijk kom ik straks (heb nachtdienst) naar huis. Haal zo de bougiedoppen even los en zal de kabels er goed in draaien. Hopelijk geen vlotternaald probleem. Neeeee niet nu. Als ik maar thuis kom. Groeten. Richard.

BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2015 07:03 
IOCH lid

Oei, woon je daar?

Kan je wel lekker wel Timboektoe in de kussens hangen!
Nog drie weken, dan zit ik daar twee weken!

icon_duimomhoog.gif

BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2015 16:46 

Hoi Hulzie,

Ik woon in Enkuizen en moest naar Wijk aan zee. De terugreis was 1 D R A M A!!!! In mijn nachtdienst had ik mijn pas gemonteerde nieuwe echte bougiedoppen van NKG los gehaald en opnieuw op de kabel geschroefd. Starten lopen YES! 07:00 uur ik mocht naar huis. Starten lopen en rijden. 1 kilometer ongeveer ging het goed. Trudy ging sputteren en bij het inknijpen van de koppeling tijdens het rijden viel ze uit. NEEEEEEEEEEEEEE en het regende en ik was moe want wilde naar mijn bed. Snel het fiets pad op. Paar tikken op de carbs en aan de kabels gerommeld en starten. Hoera ze deed het weer. Waarom ze het weer deed weet ik niet. Richting de snelweg. Vol spanning dacht ik.....ga ik de snelweg op....JA want ik wilde naar huis. Op de snelweg met een gang van 90 km per uur ging het goed. Gelukkig afslag Hoorn. Bij het stoplicht was het weer helemaal mis. Snel de berm in starten en lopen op 1 cilinder met veel gas wegrijden en plop nummer 2 kwam bij. Flink het gas erop en gaan. Niet veel later inhouden en uitvallen. Trudy deed niets meer. LOPEN LANGS DE WEG met razende auto's naast je in de regen. Gelukkig afslag in zicht en richting een industriegebied. Gelukkig een benzinepomp want ik kwam erachter dat er heel weinig benzine in de tank zat. Vol gooien die tank en starten. NIETS. Help hoe kom ik thuis. Na een minuut of 5 starten en ja 1 cilinder wilde weer. Flink het gas erop en rijden. Plop nummer 2 kwam ook. Hoera. In de hoge toeren deed ze het maar in de lage niet goed. Auto's voor mij die liepen te trutten. Ik moest door want moest toeren houden. Nou het is gelukt!!! Ik kwam thuis. Snel Trudy wegzetten en slapen. Wat er mis is geen idee maar dat gaan we uitzoeken als ik vrij ben. Trudy heeft zeker 1 jaar stil gestaan wellicht ziet de boel dicht in de carbs of benzinefilter. In de tank zag ik wel roest zitten. Hebben jullie nog tips voor een amateur?

BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2015 17:10 
IOCH lid

indien er roest in de tank zit zou ik deze leeg halen en met kleien steentjes en een beetje benzine er in goed schudden.
Daarna tankcure er in doen en de tank word wit van de tankcure waardoor er geen roest meer in de tank kan komen.
Tank cure is duur maar geeft een plastic laag in de tank.
Tank cure is een 3 stappen plan kost redelijk veel geld, maar goedkoper dan een nieuwe tank.
Benzine kraan er af halen en deze schoon maken
Nieuwe leidingen er in doen en dan moet het klaar zijn.

Voor de ontsteking kijk eens bij de bobine soms kan de draad daar gescheurd zijn wat in houd dat er water bij de koper draad komt en deze kortsluiting maakt en dus afslaat( helaas zelf mee gemaakt)
Deze kun je dan intapen met zelf vulcaniserende tape.

Als het ligt aan de carbs, moet je die dus uit bouwen en laten reinigen, daarna weer laten afstellen.
groet
Chris

BerichtGeplaatst: za 25 apr, 2015 18:50 

Hoi Chris,

Bedankt voor je tips. Ik ga binnenkort een start maken en zal op dit forum de voortgang tonen.

Hartelijke groet,

Richard.

PS moet ik nog aan de kleppen denken. De motor is ruim 10 jaar in ons bezit maar nooit zijn de kleppen gesteld. Er is weinig meegereden max 2000 kilometer de voorgeschiedenis is onbekend. Als de motor loopt hoor ik geen tikken.

Mijn zzr 600 (sorry) reed als een malle na het stellen van de kleppen. (2 te los en 1 te strak)

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]