Het is mijn bedoeling om achter adressen en mensen met relatief kleine bezienswaardige verzamelingen (met een motor) te komen.
Daar ik volgens mijn vrouw (voor een deel) nooit de pubertijd ben ontgroeit, gelukkig heb ik vrienden met het zelfde probleem
een aantal heeft een motorfiets maar soms is een kleine leuk en doet het aan je vlegeljaren denken, je komt op plekken en doet dingen die eigenlijk niet mogen.
Hieronder geef ik een verslag en voorbeeld wat wij beleven.
Ons doel is een leuke dag samen primair genieten en dat hoeft dan niet met groot vermogen en veel geluid soms heeft dat ook wel wat.
23 augustus 2014
Rond 08.45 uur trappen Tim en ik (Bettus) de brommer aan, we gaan eerst Rein ophalen en dan door naar Eerbeek voor de anderen.
Het weer ziet er nog niet geruststellend uit, richting Eerbeek wordt het al beter en hier staan Wim en Andre zo gaan we richting de IJssel daar aangekomen komt ook de zon door.
Prachtig zo langs de IJssel met die wolkenluchten in Hattem aangekomen zit er toch een bui te dichtbij we stoppen voor de koffie enz. het regent toch even behoorlijk maar binnen is het gezellig na een poosje is het droog en stappen we weer op nu richting Kampen.
Voor Kampen slaan we af naar Noordeinde dan langs het Veluwemeer richting Elburg maar eerst naar Oldebroek naar Jan Zoombeld.
We worden alleraardigst door Jan ontvangen hij is een boeiende verteller en heeft een verdieping (te) vol met bijzondere (brom)fietsen en motorblokjes / motorblokken.
Bij veel artikelen heeft hij een verhaal van herkomst of de ontwikkeling ervan het is een genot om de man er over te horen vertellen en het uit te leggen de uren vliegen voorbij ook een kopje koffie ontbreek niet.
Bij vertrek op een vraag of er nog meer is mochten wij bij uitzondering achter kijken nou daar had hij nog veel motoren, bromfietsen enz. liggen, hij kan nog wel 50 jaar vooruit met restaureren.
Als je de mogelijkheid hebt is het een aanrader de man is 72 jaar stapt nog op een race machine bouwt nog race machines enz.
Na ruim 2 uur moesten we er een eind aan maken anders waren we er nu nog geweest, dat er tijdens ons bezoek een flinke regenbui is geweest merken we later pas (niks gemist dus).
Nu maar verder van Oldebroek naar Elburg hier gaan we de brug over om zo langs het Veluwemeer naar Harderwijk te gaan om daar aan de Haven even een visje eten.
Na een half uurtje stappen we weer op richting Nunspeet, Uddel, enz. in Beekbergen stoppen we voor een bakje koffie kletsen we de dag nog even door en besluiten we te splitsen om een ieder naar zijn huis te gaan.
Het was voor mij vandaag 230 km, het weer viel mee geen regenbroek nodig gehad, een mooie herinnering aan Jan een bijzondere man, de foto's geven geen goed beeld van de verzameling.
http://www.motorracehistorie.nl/Namen-C ... mbeld.html
Een prima dag gehad en de thuisblijvers hebben echt wat bijzonders gemist.
Mannen bedankt.

Met bovenstaande geef ik een voorbeeld Jan Zoombelt is de moeite om van de motor te stappen waard en zo zijn er meer pareltjes wat we jammer genoeg nog niet weten
Als men van mening is dat dit soort belevenissen niet op de site horen geef dat dan aan en moet de beheerder het maar verwijderen.Ik zelf vind het jammer dat er zo weinig leuke verslagen en tips op de site staan.
Ook ben ik in om op de Intruder en met mensen uit mijn omgeving een kleine groep 6/8 man dit soort ritten te maken.
Op de (opgevoerde) brommer rijd ik rustig 400 km op een dag

misschien een topic maken waar we dit soort pareltjes plaatsen zodat als we in de buurt zijn een kijkje kunnen nemen