Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu ma 06 apr, 2020 08:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: En weer een nieuw lid!
BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 16:12 
IOCH lid

Hallo allemaal,

Laat ik me nu eerst maar eens voorstellen. Mijn avatar is Grote Smurf en daarvoor heb ik gekozen omdat.......... ik de man van Smurfin ben. We hebben allebei iets met de Smurfen, ze komen op verschillende manieren telkens ons leven binnen. Daarover zal ik niet uitgebreid vertellen, maar daarom hebben we wel voor die namen gekozen.
Wij hebben elkaar een aantal jaren geleden leren kennen, een tijd nadat onze eerste partners allebei overleden waren. Inmiddels zijn we met elkaar getrouwd en onlangs verhuisd naar Rijen in Noord-Brabant, vlak bij de vliegbasis Gilze-Rijen en wat nog belangrijker is: vlak bij onze Suzuki-dealer McRijen. We kunnen er gewoon naar toe lopen, ff een bakkie doen, keigezellig toch?
Een 4-tal jaar geleden, toen ik Smurfin net kende, heb ik eerst mijn motorrijbewijs gehaald, wat bekroond werd met een Bandit 1250 GT. Heb daar prettig op gereden, maar toen mijn Smurfin haar A-tje haalde en een gloednieuwe V-strom DL 650 kocht, heb ik de Bandit ingeruild voor precies dezelfde V-strom. Inmiddels is Smurfin over naar een keistoere M800 uit 2009. De manier van rijden op deze twee motoren is totaal verschillend, dus pas ik me nu met liefde en plezier aan en heb bij McRijen een gloednieuwe M1800R met 0 km op de teller gekocht. Als ik hem zo in de showroom zie staan, kan ik niet wachten om op "het Beest" te gaan rijden. Heb natuurlijk wel eerst een proefrit gemaakt op een Knalgele. Nou ik had wel bekijks, maar of het nou door de herrie of de kleur kwam???????? Die ik besteld heb, is gewoon mooi zwart. Hij wordt nog wat opgepimpt en er moet natuurlijk wel een wat harder geluid uitkomen. Daarvoor heb ik al een afspraak gemaakt met Ad, ons provinciehoofd om eens bij hem naar de pijpen van zijn C1800 te gaan luisteren. Ik ben benieuwd. Nu ga ik denk pas de vrijheid echt ervaren, die motorrijden ons toch geeft. Gewoon relaxt kilometers maken.
Ik krijg 22 mei mijn Intruder, dan natuurlijk eerst hem eens leren kennen, maar daarna..........
Jullie gaan ons smurfen zeker zien op de toertochten, lijkt me erg gezellig om iedereen te ontmoeten.
Je herkent ons dan niet aan ons blauwe pakje, maar..........

Allemaal tot gauw een keer, veel veilige kilometers gewenst voor jullie met jullie prachtige motoren.

Grote Smurf icon_duimomhoog.gif icon_duimomhoog.gif icon_duimomhoog.gif icon_duimomhoog.gif

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 16:40 
IOCH lid

Hartelijk welkom hier,

Je hebt een goede keuze gemaakt... icon_duimomhoog.gif

Hopelijk tot de volgende TT.

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 17:17 
IOCH lid

Nou grote Smurf, welkom hier. Natuurlijk hebben we al het 1 en ander van Karin vernomen, en leuk dat je de overstap gemaakt hebt. Zoals je denk ik wel van Smurfin gehoord hebt, krijg je er een grote familie bij. Heel veel veilige en plezierige km's met je nieuwe aanwinst en tot ziens op 1 van onze TT's :wink:

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 17:37 
IOCH lid

Welkom grote smurf.

Je hebt veel keus qua uitlaten voor een m1800r. Weet niet wat je eisen en wensen zijn? Ik heb toen ik op zoek was aardig wat uitlaten gezien en gehoord. Als je vragen hebt hoor ik het graag.

Mvgr Dave

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 18:03 

Hallo Grote Smurf, Welkom hier op t forum icon_duimomhoog.gif

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 18:12 
IOCH lid

Davie schreef:
Welkom grote smurf.

Je hebt veel keus qua uitlaten voor een m1800r. Weet niet wat je eisen en wensen zijn? Ik heb toen ik op zoek was aardig wat uitlaten gezien en gehoord. Als je vragen hebt hoor ik het graag.

Mvgr Dave

Hoi Dave,

Wat ik zoek is een donker geluid, met veel kabaal. Evt met uitneembare dempers of liever terug te plaatsen dempers. Dus graag reactie hoor

Groet,

Bert :D

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 18:16 
IOCH lid

Bert welkom hier op het forum icon_duimomhoog.gif

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 18:28 
IOCH lid

Hey Grote sweetheart.gif Smurf,

Eindelijk heb je ook de weg naar de grootste en gezelligste familie van Nederland gevonden hier op het Intruderforum en binnen kort ook als officieel lid van de IOCH.

Natuurlijk ook van harte welkom hier en van harte gefeliciteerd met jouw Intruder, daar ga je geen spijt van krijgen.
Al maanden heb je naar dit moment uitgekeken en eindelijk is het 22 mei zover!!!
Nog een paar dagen geduld en het aftellen kan beginnen.

Ik verheug me nu al op ons eerste ritje samen op onze Intruders en straks om ook deel uit te mogen maken van de vele Trudy liefhebbers(sters) tijdens een TT.

En nog even als aanvulling op jouw verhaal... Ook op mijn Intruder stonden 0 kilometers op de teller en ook ik had het voorrecht om er die kilometers zelf met een big smile van oor tot oor op te zetten.
Hoop dat we samen nog vele veilige en gezellige kilometers mogen rondsmurfen.

Met een aantal leden van de IOCH hebben we tijdens de Motorbeurs in Utrecht al kennis mogen maken.

Jouw kei trotse en superblije stoere icon_biker.gif Smurfin

Laatst bijgewerkt door Smurfin op vr 10 mei, 2013 20:59, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 18:47 

Hoi grote smurf,
Welkom op het gezellige forum, veel veilge kilometers gewenst , natuurlijk ook met smurfin, veel plezier hier!
Ook namens mijn man Willow.
Samen hebben we een airbrush-bedrijf , mijn man heeft mijn intruder verbouwd en ik heb Trudy van airbrush voorzien.
Groetjes Nellie en Willow icon_biker.gif

Suzuki Intruder VS750 1991
Suzuki GS450L 1988

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 18:54 
IOCH lid

Ik zou zeggen welkom op het forum hier icon_duimomhoog.gif
Ik ga je zeker tegenkomen bij de TT :mrgreen:
Veilige km met icon_biker.gif

Greetz Frits

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 19:13 
IOCH lid

hallo grote smurf,

welkom op het forum, en AUB. niet de uitlaten van Ad overnemen die dingen laten de ramen scheuren.
Persoonlijk zou ik zeggen, nog een paar extra db killers erin en niet boven de 2000 toeren komen dan hoor ik mijn motor ook nog een beetje :wink: icon_lol2.gif

Doe wat je wilt, hoe meer herrie hoe beter.

groet
Chris en Carla

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 19:28 
IOCH lid

Hey Bert,

Welkom ook van mijn kant! Karin heeft al een hoop over je verteld en ook dat je dus de dame kent die mijn dochter ter wereld geholpen heeft. Dan is de wereld toch echt klein.

Veel plezier met je intruder!

Groeten,

Rinse

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 20:30 
IOCH lid

icon_biker.gif welkom grote smurf icon_biker.gif

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 21:00 
IOCH lid

Hoi Grote smurf.

Er zijn wel wat merken uitlaten waar naar je kan kijken.
Raad je aan voor plaatjes te googlen of te kijken op youtube. icon_duimomhoog.gif
Dat zijn:

Cobra: verschillende modellen. Denk dat de luidste de ' dragsters en longster en swept modellen zijn. Ook heb je nog de tri-po oval. Dat is het laatste model.
Het zijn allemaal complete uitlaatsystemen en je heb er db-killers voor. De dragsters, longster en swepts zijn de luidste, maar zij produceren niet het donkerste geluid.

Vance and Hines: Hebben twee modellen. Zij produceren heel mooi geluid en hebben ook db-killers. Zijn ook complete uitlaatsystemen.

Canon: Dat is een complete uitlaatsysteem uit Korea. Hoor heel veel goede geluiden over deze uitlaat. Produceert wel het donkerste geluid voor de m1800r. Heel mooi, maar ook heel duur...(rond de 1500 euro..)

Jekyl and hide: Compleet uitlaatsysteem waar je met een druk op de knop je decibels kan regelen. Je bedient dan een klep in je uitlaat. Als je deze open zet heb je een heeeel mooi donker geluid. Maar je betaalt rond de 2000 euro :roll:

Penzl: Soortgelijke systeem als de Jekyl and Hide alleen heb je nu slip-ons. Is wat goedkoper, maar je zit dan toch rond de 1500 euro. Heel mooi donker geluid vooral met de klep open..

Miller: Uitlaten ook uit Duitsland. Zijn ook slip-ons. Hebben ook db-killers. Vooral zonder de db killers produceren deze een mooi donker geluid.

De Penzl en Miller zijn de enige uitlaten met een E-keurmerk.
Ik heb gekozen voor de Miller uitlaten voor het geluid (vooral zonder de db killer) en voor het feit dat er een E keurmerk op zit. Ik rij nog wel eens in Duitsland dus was voor mij een must. Ik heb het model dat de dempers even lang zijn. (moet je maar op een topic van mij kijken)
Je kan ook complete systemen van Miller kopen, maar die zijn weer wat duurder en qua geluid scheelt het niets.

Er zijn nog wel meer merken, maar bovenstaande kan je wel een eindje op weg helpen.
Succes met het maken van je keuze en als je mijn uitlaten wil horen bij een TT moet je mij maar aanspreken icon_duimomhoog.gif

Gr Dave

BerichtGeplaatst: vr 10 mei, 2013 21:25 
IOCH lid

Davie schreef:
Hoi Grote smurf.

Er zijn wel wat merken uitlaten waar naar je kan kijken.
Raad je aan voor plaatjes te googlen of te kijken op youtube. icon_duimomhoog.gif
Dat zijn:

Cobra: verschillende modellen. Denk dat de luidste de ' dragsters en longster en swept modellen zijn. Ook heb je nog de tri-po oval. Dat is het laatste model.
Het zijn allemaal complete uitlaatsystemen en je heb er db-killers voor. De dragsters, longster en swepts zijn de luidste, maar zij produceren niet het donkerste geluid.

Vance and Hines: Hebben twee modellen. Zij produceren heel mooi geluid en hebben ook db-killers. Zijn ook complete uitlaatsystemen.

Canon: Dat is een complete uitlaatsysteem uit Korea. Hoor heel veel goede geluiden over deze uitlaat. Produceert wel het donkerste geluid voor de m1800r. Heel mooi, maar ook heel duur...(rond de 1500 euro..)

Jekyl and hide: Compleet uitlaatsysteem waar je met een druk op de knop je decibels kan regelen. Je bedient dan een klep in je uitlaat. Als je deze open zet heb je een heeeel mooi donker geluid. Maar je betaalt rond de 2000 euro :roll:

Penzl: Soortgelijke systeem als de Jekyl and Hide alleen heb je nu slip-ons. Is wat goedkoper, maar je zit dan toch rond de 1500 euro. Heel mooi donker geluid vooral met de klep open..

Miller: Uitlaten ook uit Duitsland. Zijn ook slip-ons. Hebben ook db-killers. Vooral zonder de db killers produceren deze een mooi donker geluid.

De Penzl en Miller zijn de enige uitlaten met een E-keurmerk.
Ik heb gekozen voor de Miller uitlaten voor het geluid (vooral zonder de db killer) en voor het feit dat er een E keurmerk op zit. Ik rij nog wel eens in Duitsland dus was voor mij een must. Ik heb het model dat de dempers even lang zijn. (moet je maar op een topic van mij kijken)
Je kan ook complete systemen van Miller kopen, maar die zijn weer wat duurder en qua geluid scheelt het niets.

Er zijn nog wel meer merken, maar bovenstaande kan je wel een eindje op weg helpen.
Succes met het maken van je keuze en als je mijn uitlaten wil horen bij een TT moet je mij maar aanspreken icon_duimomhoog.gif

Gr Dave

Hoi Dave,

Bedankt voor de snelle reactie. Dacht ff snel te beslissen, maar met jouw info moet ik nog maar eens goed nadenken.....
Maar komt goed.

Gr. Bert

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]