Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu ma 13 jul, 2020 20:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 11:07 
IOCH lid

Wie weet waar ik versterkte koppelingsveren kan bestellen voor mn vl1500?
En wie kan en wil me helpen met het plaatsen van die veren?
Mijn motor rijd wel prima maar merk toch dat de koppeling slipt vooral bij ineens veel gas bv bij inhalen. loopt hij hoog in toeren maar trekt vrij langzaam op.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 18:34 
IOCH lid

Ja, die haal je uit amerika, ik ben net weer bezig met kevlar koppelingsplaten en barnett heeft ze daar, ik zag ze.
Misschien kan je ook beter kevlar platen erbij bestellen, dat gaat echt nooit weer af. Ze kostten (platen) ca 120 euro per setje van 10 voor de 1400, maar voor de 1500 zijn ze er ook. Hier betaal je voor gewone net zoveel.
Ik kan ze niet bij bestellen, want mijn order loopt al.

http://www.ebay.com/itm/98-04-Suzuki-VL ... 0616057535

BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 20:40 
IOCH lid

Alex je hebt een pb-tje !
En Henk jij ook !

Groet Peter

BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 20:46 
IOCH lid

Hoi Red Arrow,

Versterkte koppelingsveren worden ook gemaakt door bijv. Lucas.

Zullen in Nederland ook wel te bestellen zijn.

Hier een voorbeeld van een setje veren bij Chopz & Cruiz in Duitsland voor € 14,95.

http://www.mopedshop.de/produkt.php?auswahl_vari_id=7674

Groetjes,

Govert

BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 21:06 
IOCH lid

Wat ik doe is, gewoon in 1 keer kevlar platen, nieuwe frictie platen, versterkte veren en aparte bouten, ze hebben nu een aanbieding van 199 usd voor 158 ofzo, maar er komt weer 40 usd zerzendkosten overheen, daar overheen komen weer invoer rechten en ik vermoed dat Govert weer kan vertellen hoeveel dat dan is, ik kom daar niet uit, maar betaal gewoon aan de bezorger doe ik anders ook, maar daar moet een formule voor zijn en het heeft te maken maar meer of minder dan 200 euro geloof, maar Govert heeft die kennis wel denk en hoop ik.

Mijn 1400 kopeling is helemaal niks mis mee, maar ik ben nog op jacht naar een koppelingscarter en verchroom die dan opnieuw, dan gaat alles toch los, en dan vervang ik alles door onverwoestbaar spul.
En het cater wat er dan afkomt verchroom ik weer voor op reserve, zit al met meer nieuwe delen zo, maar dat eet geen brood.

BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 21:13 
IOCH lid

Bedankt voor jullie reacties graag hoor ik waar het te bestellen is icon_duimomhoog.gif

BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2013 21:42 
IOCH lid

Bij Barnett rechtstreeks kan.
Ebay kan, daar zit barnett ook op.
Google Barnett eerst maar, hij heeft ander spul dan Cobra, niet dat Cobra niet goed is, maar van de platen weet ik dat die van Barnett anders zijn, ik heb met beide gewerkt.
Niet vergeten ook een nieuw koppelingsdekselpakking te bestellen/kopen die kan je geen twee keer gebruiken.
Met plaatsen van de nieuwe veren en/of platen moet je ook weer olie vervangen, zelfde olie kan je beter geen twee maal vervangen, dus even opletten waar de juiste olie in aanbieding is!

BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 08:50 
IOCH lid

@Alex, volgens mij kun je dat gewoon in een willekeurige motorzaak bestellen. Zijn onderdelen die door fabrikanten van kopelingsplaten e.d. worden geleverd. Je hebt ze in ieder geval van EBC en Lucas voor de VL1500.
Je kunt ze in ieder geval bij Chopz & Cruiz bestellen http://www.mopedshop.de.

@Hulzie, informatie over internetaankopen buiten de Europese Unie kun je gewoon op de site van de douane vinden http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/goederen_ontvangen_uit_buitenland_van_organisaties_en_bedrijven.

Afhankelijk van prijs moet er al dan niet invoerrechten en BTW worden betaald. Als prijs geldt de waarde inclusief de verzendkosten, dit wordt meestal door de verkoper vermeld. Tot € 22 geen belasting, van €22 tot €150 alleen BTW, boven de €150 invoerrechten en BTW http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat.

Invoerrechten zijn afhankelijk van het artikel (in sommige gevallen 0%). De BTW wordt ook berekend over de eventuele invoerrechten. Daarnaast berekent het post- of koeriersbedrijf meestal ook kosten voor het doen van de aangifte (inklarings- en afhandelingskosten).

BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 11:01 
IOCH lid

[quote="Govert"]@Alex, volgens mij kun je dat gewoon in een willekeurige motorzaak bestellen. Zijn onderdelen die door fabrikanten van kopelingsplaten e.d. worden geleverd. Je hebt ze in ieder geval van EBC en Lucas voor de VL1500.
Je kunt ze in ieder geval bij Chopz & Cruiz bestellen http://www.mopedshop.de.

Bedoelen jullie onderstaande veren bij mopedshop.de ?
Ergänzende Beschreibung:
Kupplungsfedern von Lucas
» um ca. 10% gegenüber dem Original verstärkt
» die Verstärkung wird entweder über die größere Länge oder engere Windung erreicht
» Federn daher auf keinen Fall selbst kürzen

Artikelnummer:

000414-SD

Preis:

€ 14.95

Passend für folgende Modelle:
Suzuki - Intruder - C 1500
Suzuki - Intruder - VL 1500

En moet ik alleen de veren hebben of ook nieuwe lammellen?

BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 18:23 
IOCH lid

Ga er maar vanuit dat wanneer je koppeling enige tijd heeft geslipt, de platen oftwel de lamellen ook stevig op z'n lazer hebben gehad of verbrand zijn, de frictie platen kunnen ook krom zijn of blauw verkleurd door de warmte die het slippen met zich mee brengt.

BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 18:37 
IOCH lid

Bedankt Govert, heb het uitgeprint, soms koop ik een jaar lang daar niets en dan weer maandelijks, dus de regels binnen handbereik is me wel handig

BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 22:16 
IOCH lid

@Henk, graag gedaan.

@Alex, dat zijn inderdaad de versterkte veren die ik bedoel, henk heeft je vraag over de lamellen al beantwoord. Ik denk overigens dat je in een beetje motorzaak deze veren ook kan bestellen net zoals je de koppelingsplaten en de lamellen van EBC of Lucas daar kan bestellen, scheelt je in ieder geval de verzendkosten.

Succes,

Govert

P.s je denkt misschien 10% versterkt is dat wel genoeg, maar als je ze nog meer versterkt krijg je een hele sterke linkerhand. Ik moet als ik voor een stoplicht sta en 'm niet in z'n vrij zet duidelijk meer kracht zetten, het gevolg is dat ik hem sneller in z'n vrij zet als ik stilsta :D :D :D .

BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2013 22:23 
IOCH lid

Heren bedankt voor de informatie. Morgen ga ik langs motor eibergen vragen wat de kosten zijn het door hun te laten doen

BerichtGeplaatst: vr 03 mei, 2013 18:54 
IOCH lid

Dat moet je zelf doen Alex scheelt vast ca 200 euro, en het is een pak um beet halve dag werk, pedalen moeten er even af n.l. Garaga doet er ook langer dan 2 uur over + btw en afvalheffing

BerichtGeplaatst: vr 03 mei, 2013 20:29 
IOCH lid

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... =CAQE8t-gy

tip van Pelly deze heb ik besteld icon_duimomhoog.gif

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]