Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 03 jun, 2020 21:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2012 23:13 

Hoi allemaal, ik ben Henry
Neem mijn nickname maar niet te letterlijk hoor. Vanwege mijn achternaam wordt ik al sinds jaar en dag 'wheely' genoemd door vrienden en collega's vandaar. Ik heb geen plannen om wheelies te gaan maken als ik straks een mooie Intruder heb. ;-)

Ik wil deze maand 'mei' beginnen met motorrijlessen in Rosmalen waar ik woon. Ik ben 49 en hoop vóór de magische grens nog te kunnen gaan toeren. Vroeger (in de seventies) reed ik een Zündapp met een hoog stuur en toen riep ik altijd al dat ik later een stoere motor wilde. Om de één of andere reden is het er nooit van gekomen.

Afbeelding

Na mijn scheiding anderhalf jaar geleden kwam ik tijdens een date een aardige dame met een mooie Harley tegen en zijn we wezen toeren. De date werd uiteindelijk niks maar het motorvirus heeft me niet meer losgelaten. Ik besloot definitief dat ik mijn oude droom uit de mottenballen zou halen en heb mijn vakantiegeld gereserveerd voor mijn motorrijbewijs.

Jaja, ik heb de verhalen al tig keer aan moeten horen. "Bijna vijftig?", "Tweede jeugd zeker of penopauze...", "tja, dat krijg je na zo'n scheiding; vriendinnen, motoren... die wil zichzelf zeker iets bewijzen...", "och, dat gaat wel weer over".

Niet dus! Gewoon doen wat ik al veel eerder had moeten doen!

En hoe kom ik dan bij een Suzuki Intruder uit? Tja, veel zoeken en kijken op internet. Ze zijn gewoon het mooist en lijken me betrouwbaar. Er is veel over te vinden. Tweedehands betaalbaar.

Wel ga ik voor een custom versie met forward controls, breed stuur en los bijgeleverde sissybar. Die hoeft er alleen op als mijn huidige vriendin ook mee wil. ;-)

Ik ben me nog druk aan het inlezen in de materie. Niet te geloven hoeveel informatie ik nog moet verstouwen. Maar ik denk dat ik hier wel aan het goede adres ben.

Het eerste waar ik aan twijfel is het aantal cc's. Als beginner lijkt het me het verstandigst om voor een lichte uitvoering te gaan. 700 of 800cc lijkt me al lastig genoeg voor een beginner. Maarja, ik lees regelmatig over dat de zwaardere uitvoeringen veel lekkerder rijden en zie hier ook dat beginners er toch voor kiezen. Dus wat is wijsheid?

Nou kom maar op met jullie goeie tips! Commentaar mag ook hoor :-)

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2012 23:23 
IOCH lid

Hallo Henry

Welkom op dit mooie forum en bij deze leuke club. Je hebt goed dat je je rijbewijs gaat halen. Het is niet een levensstijl het is een leven. want motorrijden beleef je.

Wat betreft je vraag, het is als beginner wel verstandig om lichter te beginnen tot je alle basistechnieken onder de knie hebt. Maar ik zou adviseren om als je je Atje hebt elke motor eens een dag te huren en dan pas je afweging maken. Je kunt niet iets beoordelen wat je nog niet bereden hebt. Ook wat stuur betreft, het ziet er mooi uit maar vind JIJ het lekker rijden. Dat is de vraag.

Intruders zijn inderdaad erg betrouwbaar. de meeste zijn gewoon starten lopen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Als je dadelijk zo ver bent en je a-tje hebt, Rijd dan eens een TT mee. Het is altijd bere gezellig en je kunt veel van elkaar leren. Je zult ook niet de enige zijn die op jouw leeftijd je A haalt. En dan nog, je bent nooit te jong om te leren ;).

Vanaf een donker arnhem wens ik je heel veel succes met je studie en met je rijbewijs halen. Laat je de kop niet gek maken door wat je graag voor een motor zou willen. Beslis door er op te rijden, dat is het enige advies wat ik je kan meegeven.

groeten,

Niek

If you want to complain about the pace being set by the road captain, you better be prepared to lead the group yourself.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 06:51 

Hoi Niek,
Bedankt voor je goeie tip. Dat ga ik zeker doen. Maar mijn hart ligt toch wel bij zo'n customer chopper. Zijn er in de omgeving van Den Bosch trouwens goeie adressen waar je bijv. een Intruder kunt huren?

Grtz,
Henry

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 07:23 
IOCH lid

Hallo Henry, welkom op het forum.
Leuk dat je rond de midlife aan het lessen gaat......heb ik ook gedaan.
Kreeg zelfs van mijn dochter de eerste les op mijn 50ste :D
Ik ga je dan ook heel veel succes wensen bij het behalen van je A-tje.

En zeker een Intruder aanschaffen.
Weet geen adresjes voor je waar je ze kan huren helaas.
Zit wel in Waalwijk een dealer, misschien kun je met der tijd daar een proefrit maken.
Maar eerst je A-tje maar eens, maar dat gaat wel lukken :wink:

Never give up the things you believe in!!
Ride to Live, Live to Ride!!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 07:53 
IOCH lid

Hoi Henry, welkom op dit forum. JE BENT NOOIT TE OUD :wink: , ook niet om het te leren. Over de aanschaf van je motor; Welk model wil je, een vs 600-700-800-1400 of een C 800-1500-1800 of VL1500 ( ik heb een VL1500, hier gaan zeker weer de nodige "hatelijke" opmerkingen komen, want er heerst hier een satirische verdeling over de modellen VL en VS. Ik zou ff kijken welk model je het meest aanspreekt, en op het technische gedeeldte van dit forum kijken waar je op moet letten bij de aankoop. Je hoeft niet perse een motor te huren. Als je bij een dealer gaat proefrijden kun je gerust een uur wegblijven, deed ik ook. In ieder geval suc6 met je rijbewijs en de zoektocht.
Mocht je nog adviezen nodig hebben met de tijd m.b.t. de aankoop van een motor, schroom niet, en stel hier je vraag, er is hier volop kennis :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 07:59 

Welkom en zoals Niek al aangeeft toch gewoon even proberen.

Nog een tip.. klinkt raar maar de VS750/800 zijn net weer iets degelijker en comfortabeler dan de VS600/700. En natuurlijk is de VS1400 de top qua VSjes maar ben op de VS750 bepakt en bezakt o.a. naar zuid Frankrijk gereden en geen centje pijn.

4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 08:29 
IOCH lid

Welkom Henry!

Ik rij zelf een VS700 maar dan ook echt goed gecustomized. Je moet inderdaad kijken waarop je het beste zit. Ik heb de vs helemaal standaard gekocht en heb hem de eerste dag helemaal uit elkaar getrokken. Het is waar je hart ligt. VS750 rijdt inderdaad wat degelijker mijn vrouw heeft er 1 en ik rij er regelmatig op. Ik weet niet hoe groot je bent maar ik ben bijna 2 m. En rij op die van mijn vrouw niet echt lekker zonder forwards.

Succes met behalen van je Atje en inderdaad 50 is nog jong. Heb toen ik leste iemand mee gehad die was 65 toen hij voor zijn rijbewijs ging.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 09:03 

He Henry,
Welkom bij de club. Trek je niets aan dat je nu nog je A-tje gaat halen. Ik dat de gemiddelde leeftijd hier ook op die grens ligt... :lol:
Ik heb een VS700 als eerste motor en dit lekker te handellen.

Succes.

MvG Patrick

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 12:41 

impalacoupe_67 schreef:
ik heb een VL1500, hier gaan zeker weer de nodige "hatelijke" opmerkingen komen, want er heerst hier een satirische verdeling over de modellen VL en VS. :wink:

Hey Impala Coupé bedankt voor je reactie. Ik vind zowel de VL als VS-serie erg mooi (ik wil geen kamp kiezen) maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een VS-model, dat geeft me toch net iets meer een chopper idee.

Mag ik trouwens uit je nickname opmaken dat je ook zo'n vette Impala rijdt?

Verder natuurlijk ook iedereen bedankt voor jullie warme welkom hier. Dat sterkt me alleen maar in mijn gevoel dat ik voor een Intruder moet gaan. :-)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 13:19 
IOCH lid

@ Henry, ik rij geen Yank, maar mijn nickname heeft er wel mee te maken. Ik ben er wel heel gek op, zeker dat model uit dat bouwjaar. Ik ben regelmatig te vinden op meetingen. Vooral Zichtenburg in Den Haag is een meeting van na met gemiddeld eem paar honderd amerikaanse oldtimers.
En wat betreft die kampen, dat valt wel mee hoor. Het gaat meer om de hein.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 13:31 
IOCH lid

Welkom Henry en succes met het halen van je A-tje. Gewoon doen !!!!!
Zoals gezegd, ga eerst ff wat huren en kijk waar je lekker op rijdt.
Als je vriendin regelmatig meegaat, zal ze lekkerder achterop zitten op een VL als op een VS omdat simpelweg de zadels groter zijn.
Sterkte met het maken van een keuze. :wink:

Btw,.......... toertochten............... als je verder nog een sociaal leven wilt hebben in de weekenden zou ik dat niet doen. :wink:
Ik ben er 13 jaar geleden wel mee begonnen en het is verslavend. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Je bent nooit te oud om een gelukkige jeugd te hebben.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 17:00 
IOCH lid

Hallo Henrie,

Welkom,
Ik had vroeger een Kreidler en er reden allemaal Yamaha's bij ons in de buurt.
Zelf heb ik liever iets meer onder mijn kont daarom rijd ik nu ook een VL1500.
Je moet zelf een keuze maken tussen een wat rankere motor of een wat bredere cruiser. uiteraard kan je een vs ook verbouwen tot een bredere maar dat is toch weer minder comfortabel als de C en VL types.
Maar eerst je rijbewijs de rest komt dan wel.

Het is net wat Noppie zegt hij moet bij je passen.

Gr. Rob

BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 17:47 

TheRealWheely schreef:
Hoi allemaal, ik ben Henry
Neem mijn nickname maar niet te letterlijk hoor. Vanwege mijn achternaam wordt ik al sinds jaar en dag 'wheely' genoemd door vrienden en collega's vandaar. Ik heb geen plannen om wheelies te gaan maken als ik straks een mooie Intruder heb. ;-)

Ik wil deze maand 'mei' beginnen met motorrijlessen in Rosmalen waar ik woon. Ik ben 49 en hoop vóór de magische grens nog te kunnen gaan toeren. Vroeger (in de seventies) reed ik een Zündapp met een hoog stuur en toen riep ik altijd al dat ik later een stoere motor wilde. Om de één of andere reden is het er nooit van gekomen.

Afbeelding

Na mijn scheiding anderhalf jaar geleden kwam ik tijdens een date een aardige dame met een mooie Harley tegen en zijn we wezen toeren. De date werd uiteindelijk niks maar het motorvirus heeft me niet meer losgelaten. Ik besloot definitief dat ik mijn oude droom uit de mottenballen zou halen en heb mijn vakantiegeld gereserveerd voor mijn motorrijbewijs.

Jaja, ik heb de verhalen al tig keer aan moeten horen. "Bijna vijftig?", "Tweede jeugd zeker of penopauze...", "tja, dat krijg je na zo'n scheiding; vriendinnen, motoren... die wil zichzelf zeker iets bewijzen...", "och, dat gaat wel weer over".

Niet dus! Gewoon doen wat ik al veel eerder had moeten doen!

En hoe kom ik dan bij een Suzuki Intruder uit? Tja, veel zoeken en kijken op internet. Ze zijn gewoon het mooist en lijken me betrouwbaar. Er is veel over te vinden. Tweedehands betaalbaar.

Wel ga ik voor een custom versie met forward controls, breed stuur en los bijgeleverde sissybar. Die hoeft er alleen op als mijn huidige vriendin ook mee wil. ;-)

Ik ben me nog druk aan het inlezen in de materie. Niet te geloven hoeveel informatie ik nog moet verstouwen. Maar ik denk dat ik hier wel aan het goede adres ben.

Het eerste waar ik aan twijfel is het aantal cc's. Als beginner lijkt het me het verstandigst om voor een lichte uitvoering te gaan. 700 of 800cc lijkt me al lastig genoeg voor een beginner. Maarja, ik lees regelmatig over dat de zwaardere uitvoeringen veel lekkerder rijden en zie hier ook dat beginners er toch voor kiezen. Dus wat is wijsheid?

Nou kom maar op met jullie goeie tips! Commentaar mag ook hoor :-)

Hallo Henry,

welkom op deze site en je bent op het juiste adres.
Wat betreft die cc's is het verstandig om voor een lichtere motor te kiezen.
Ik ben 5 jaar geleden begonnen met een 800, daarna een 1500 en ben nu de trotse bezitter van deze 1800, alhoewel ik ook direct van de 800 naar de 1800 had kunnen gaan.
Had ik de ellende van die 1500 niet gehad en was toch snel genoeg gewend aan die cc's meer!

Haal snel je A'tje en zien we je weer snel, op een TT deze zomer nog!

JB
alias dieseltje

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 18:07 

Welkom,

Gewoon doen wat je al veel eerder had moeten doen!

Klinkt bekend :P

Zelf heb ik een vs700, een echte gooi en smijtfiets.
Maar ook een VL 1500, meer relaxed rijden maar toch best wel plat kunnen gooien fiets.
Zit eigenlijk soms te twijfelen of beter niet een 1400 aan had kunnen schaffen :?
Ga eens proefrijden zoals al eerder gezged.

Succes met je keuze.

Berichttitel: welkom
BerichtGeplaatst: wo 09 mei, 2012 19:23 
IOCH lid

Hoi Henry,

Leuk, eindelijk een dorpsgenoot die bij de club komt.
Ik heb zelf een VS 700 en dat is net een grote brommer, je kunt er mee doen wat je wil en je hebt vermogen genoeg om van en naar de toertochten te rijden en de toertocht zelf ook natuurlijk.
Als er een paar vandoor willen tijdens de heen of terugreis laat je ze gewoon gaan...een eindje verder staan ze toch te tanken :) :)
Je kunt dan later toch weer een wat zwaarder model nemen, wil ik ook in de toekomst, dat wordt dan een 1400, rijdt dan weer een stuk rustiger.
Succes met je A-tje en we komen elkaar wel tegen.
Greetzzz, PlofRos

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]