Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu zo 07 aug, 2022 17:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vork verlengers
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 09:34 

ik krijg deze week vorkverlengers binnen van bikecom.com om mijn voorvork te verlengen, dit vind ik nl veel mooier staan! Nu is mijn vraag of er nog iemand is die stuurverhogers heeft en hoe hem dit bevalt.
Iemand ervaring met 10cm verlengde voorvork ?
Ik zag dat ik mijn kilometerkabel en remleiding voor wel moet vervangen!

Rene

Laatst bijgewerkt door rene op di 30 aug, 2011 11:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 10:04 
IOCH lid

Hoi Rene, ik heb nog een langere kmteller kabel liggen die 4000km gedraaid heeft, koste 20 mag je voor de helft overnemen.
Let wel dat lals je voorpoten verlengt de voorkant omhoog komt, de achterkant niet en dus de olie anders in het blok ligt als je gaat peilen. Een paar graden er onderuit laten zakken (ander balhoofd unit) zou niet onverstandig zijn. Hoe dan ook veranderd je stuur gedrag mee als je de hoek waarin de poten staan en/of de hoogte van je balhoofd veranderd. Let hier dus op met je eerste rit en neem de tijd om aan nieuwe stuurgedrag te wennen, de motor zal liever rechtdoor gaan.
Maar eigenlijk heb je het over stuurverhogers... en vorkverlengers is toch wat anders. Bij stuurverhogers moet je eerder denken aan langere bedraading vanuit je stuur naar de koplamp, 10cm is veel en dat trekt de originele bedrading niet.

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 11:53 

Skoeter schreef:
Hoi Rene, ik heb nog een langere kmteller kabel liggen die 4000km gedraaid heeft, koste 20 mag je voor de helft overnemen.
Let wel dat lals je voorpoten verlengt de voorkant omhoog komt, de achterkant niet en dus de olie anders in het blok ligt als je gaat peilen. Een paar graden er onderuit laten zakken (ander balhoofd unit) zou niet onverstandig zijn. Hoe dan ook veranderd je stuur gedrag mee als je de hoek waarin de poten staan en/of de hoogte van je balhoofd veranderd. Let hier dus op met je eerste rit en neem de tijd om aan nieuwe stuurgedrag te wennen, de motor zal liever rechtdoor gaan.
Maar eigenlijk heb je het over stuurverhogers... en vorkverlengers is toch wat anders. Bij stuurverhogers moet je eerder denken aan langere bedraading vanuit je stuur naar de koplamp, 10cm is veel en dat trekt de originele bedrading niet.

Skoeter,
Ja ik bedoelde vorkverlengers. Jij heb een langere kilometerkabel dan orgineel is dit met buiten kabel en past de aansluiting op mijn europese teller? Heb je mischien een fotootje?
Alvast bedankt
Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 13:29 
IOCH lid

Hoi, Rene,

Heeft het bedrijf ook vorkverlengers voor een 750, dus de 39mm versie ?
Kan de website niet vinden.

Grt

Peter

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 16:41 
IOCH lid

Stuurverhogers?

Ik had gewoon zeer lange risers van een HD dealer hij het oud ijzer vandaan, roest was daar op uitgeslagen.

Die heb ik afgedraaid op ik meen 20 cm lengte, en op het werk weer opnieuw verchroomd.

Dat zijn deze, op mijn oude VS 750

Afbeelding

Is dus gewoon zelf goedkoop te fixen

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 17:11 
IOCH lid

rene schreef:

Skoeter,
Ja ik bedoelde vorkverlengers. Jij heb een langere kilometerkabel dan orgineel is dit met buiten kabel en past de aansluiting op mijn europese teller? Heb je mischien een fotootje?
Alvast bedankt
Rene

Is intruderkabel, kabel is binnen en buiten, mijlen/kilometers is kwestie van dispay, niet van mechanisme.
Fotootje..... Roukama heeft er vast een op de site staan...... daar heb ik het bestelnummer vandaan en heb hem in den haag gekaald bij bolman.... maarruh...kom gerust langs, monteren we hem meteen en weet je wat je hebt.
Overigens.... ik zou never nooit mijn voorzijde verhogen met dat aantal centemeters ..... maar ieder zijn ding. Als je ook de achterzijde verlaagt kantel je je blok wel een aardige hoek.
Als je de kabel oppikken wil stuur maar bericht (PM)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 21:33 

Peter van Eekeren schreef:
Hoi, Rene,

Heeft het bedrijf ook vorkverlengers voor een 750, dus de 39mm versie ?
Kan de website niet vinden.

Grt

Peter

Bikercom.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 21:49 
IOCH lid

da's aardig prijzig, 97+430 dollars... zonder verzendkosten
kun je niet beter een andere voorvork compleet proberen?
ja, ook ik ben benieuwd naar evt resultaten en op zoek naar wat hogere voorpoot
8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2011 21:53 
IOCH lid

Bij ons in Groningen (Leek) zit een speciaalbedrijf voor het frezen en draaien, die kunnen vast voor een paar centjes zulke bussen draaien.
Ik ga even informeren.

Grt

Chappie.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 sep, 2011 10:28 

maarten schreef:
da's aardig prijzig, 97+430 dollars... zonder verzendkosten
kun je niet beter een andere voorvork compleet proberen?
ja, ook ik ben benieuwd naar evt resultaten en op zoek naar wat hogere voorpoot
8)

.???????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 02 sep, 2011 10:55 
IOCH lid

Volgens mij bedoelt ie de verlengers en een ander balhoofd.

Maar dat is jouw intentie niet toch?

Ben benieuwd naar foto's van jouw monster.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2011 17:02 
IOCH lid

ja,
idd

das wat ik bedoelde.

vorkverlengers met balhoofd
(IMPORTANT: These fork extensions can only be mounted with triple tree part #GZ-090104.)

zonder balhoofd kan natuurlijk ook, maar dan de bekende discussie over kanteling blok, alhoewel me dit eigenlijk maar een minimale verkanteling lijkt...

ben nog steeds benieuwd naar de foto's en de opmerking over het bedrijf in Leek.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 sep, 2011 20:52 

maarten schreef:
ja,
idd

das wat ik bedoelde.

vorkverlengers met balhoofd
(IMPORTANT: These fork extensions can only be mounted with triple tree part #GZ-090104.)

zonder balhoofd kan natuurlijk ook, maar dan de bekende discussie over kanteling blok, alhoewel me dit eigenlijk maar een minimale verkanteling lijkt...

ben nog steeds benieuwd naar de foto's en de opmerking over het bedrijf in Leek.

Fotos blijven nog even uit, ik heb volgende week maandag een afspraak bij motorzaak om te shynchroniseren, hij moet van mij eerst goed lopen zonder knallen en ploffen, dan de vorkverlengers erop! O ja, ik kwam er ook achter dat ik voor montage vd verlengers eerst een nieuwe remleiding voor moet maken op lengte, de orginele wordt 10 cm te kort. En ook een nieuwe kilometerkabel bestellen die 10 cm langer is. Wat de ksnteling blok betreft zie ik geen enkel bezwaar, gewoon bij oliepijl meten een blok van 10 cm onder achterwiel! Plobleem opgelost.

Rene

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2011 11:20 
IOCH lid

rene schreef:
maarten schreef:
Wat de ksnteling blok betreft zie ik geen enkel bezwaar, gewoon bij oliepijl meten een blok van 10 cm onder achterwiel! Plobleem opgelost.

Rene

zal geen 10cm zijn omdat de poten scheef staan maar met een beetje wiskunde is wel achter de exacte waarde te komen....

Ik doelde meer op het rijdende niveau en je oliepomp.... maar dat levelen voor peilen heb je mooi opgelost. Tis ook zeker niet de bedoeling om je met dit soort twijfels mijnerzijds af te schrikken want het kan er wel eens heel erg gaaf uit gaan zien ;)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep, 2011 20:45 

Skoeter schreef:
rene schreef:
maarten schreef:
Wat de ksnteling blok betreft zie ik geen enkel bezwaar, gewoon bij oliepijl meten een blok van 10 cm onder achterwiel! Plobleem opgelost.

Rene

zal geen 10cm zijn omdat de poten scheef staan maar met een beetje wiskunde is wel achter de exacte waarde te komen....

Ik doelde meer op het rijdende niveau en je oliepomp.... maar dat levelen voor peilen heb je mooi opgelost. Tis ook zeker niet de bedoeling om je met dit soort twijfels mijnerzijds af te schrikken want het kan er wel eens heel erg gaaf uit gaan zien ;)

Zolang de oliepomp maar blijft pompen is er volgens mij niets aan de hand, want het blok kantelt echt niet zo veel wat betreft de olie !

Rene

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]