Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 03 jun, 2020 20:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1184 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 79  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 16:09 
IOCH lid

Zo ff wat synchroon gesteld, ruggesteuntje op maat gemaakt enzo.
Het was een ouderwets gezellige Intruder dag hier!

De mensen woonden 268 kilomter van elkaar af zag ik, dus uit heel het land weer.

Klik hier voor de plaatjes

Ik had eindelijk weer eens een dag de tijd.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 16:59 

Hulzie schreef:

De mensen woonden 268 kilomter van elkaar af zag ik, dus uit heel het land weer.

Ziet er weer ouderwets gezellig uit, wanneer is de volgende?
Ik zou sowieso nog een keer naar Staphorst komen dussss

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 17:10 
IOCH lid

Heb nu nog geen idee.

- Ligt aan de behoefte voor VS jes.
- Ligt ook aan de werkzaamheden bij het andere huis, de -hoe heet ut, de fruitbomen komen in bloei- en daar moeten de "blinden" handmatig uit verwijderd worden.

Dus eigenlijk weer wanneer ik goed in de tijd zit.

Zeker in Juli en Augustus een stuk of wat, ik werk dan overdag, het fruit staat er dan goed bij, tja dat is de praktische kant, ik heb getekend voor de lusten en lasten van mijn Vader, dus dat hoort er nu bij mij, maar wel doen, maar we hebben zelf geen vacantie in Juli en Augustus, en er zijn dan geen TT volgens mij, dat brengt al bij al veel vrije tijd extra op, (normaal werk ik in ploegen, poosje dagdienst dan is een hele verlichting zeg maar)

Maar voor zulke dagen doe ik bij wijze van spreken een moord, ut is altijd super gezellig, mijn vrouw houdt daar ook van, voor een groep koken en de rook kast vol met zalm en alles wat erbij hoort.

Vooraanmeldingen hou ik op de hoogte, voor de gezelligheid aankomen mag ook, die krijgen ook bericht.

En alles is voor iedereen gratis. Héél belangrijk vindt ik, wil ik zo houden.

BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 19:22 
IOCH lid

Hulzie schreef:

Hey Hulzie,
Als ik vragen mag, dat ruggesteuntje,is dat in de handel,of is het zelfbouw?
Ik ben heel benieuwd,want ik ben al lang op zoek naar zoiets voor mijn 1400.
Ik hoor het graag van je,
groet,
Peter
Fromthehill

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 20:10 
IOCH lid

Ik bouw ze zelf ook, maar deze was elders gekocht maar pastte niet, ff pas gemaakt, ik ben lasser en heb thuis ook alles daarvoor. Heel soms maak ik er 1 als ik zin en tijd heb. Dingen zijn ook gratis als ze van hier komen, het wordt van oud ijzer/rest ijzer gemaakt en kussentjes zijn wel gratis aan te komen. Die van Killing Joke heb ik ook gemaakt o.a.

Niks is bij mij handel of aanzet tot, wij verdienen met werken en plezier de kost. Daar zijn wij de personen niet voor.

Die kussentjes is voor mij mooi winterwerk, op een zaterdag maak ik er zo 10 als ik voldoende matriaal bij elkaar gescharreld heb, zo doe ik dat, en het lasgas, Argon, kost mij ook niks, dus hoef ik niet door te berekenen.

Zal kijken of ik hier nog een link kan vinden van hoe ik kussentjes maak.

Link van die van Joke kan ik helaas niet weer terugvinden, maar hier de geboorte van een rugsteun voor een 1400.

Afval matriaal

Afbeelding

Op maat maken

Afbeelding

Wat buigen

Afbeelding

Wat lassen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Resultaat

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Hulzie op zo 08 mei, 2011 13:48, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 21:04 
IOCH lid

Hey...

dat linker ruggesteuntje ken ik... :lol:

klik hier voor foto's USA-toertocht aug.2006
http://www.mijnalbum.nl/Album=LIUDUF8R

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 21:10 
IOCH lid

Dat klopt helemaal.

Kun jij die link van Joke nog vinden? Ik zie hem wel op andere forums, maar hebben ze hier opgeschoond?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 23:07 
IOCH lid

Henk en Margje,

Bedankt voor de geweldige dag, Margje... het was lekker! Complimetent hoor !

Henk, je vroeg om de ervaringen na synchroon stellen, welnu,... ik heb zelf de gedachte dat er in de 2e en 3e versnelling meer kracht loskomt

Maw,.. hij loopt /trekt beter!!! Super!!

Henk bedankt en uiteraard Margje ook

Zeer leuke dag bij je gehad en ook Tio en Klaas prachtig zo met elkaar scharrelen.

Kom zeker eens langs als je in de buurt bent!!

Groet Peter

ynchroon

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2011 07:31 
IOCH lid

Heel mooi Peter!

Dat goed synchroon staan werkt door het hele toerengebied heen, daardoor zal ie beter doortrekken.

En gewoon doen, als je eens in de buurt bent.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2011 13:07 
IOCH lid

lijkt de O. K. wel al het gereedschap klaar voor de operatie, goed bezig Henk :wink:

(Moderne tieden....tiet.... om een vieftienhonderd te rieden)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2011 13:41 
IOCH lid

Dat gereedschap had ik puur klaar gelegd voor het werk wat ging komen en ik daarbij nodig kon zijn.

Bij andere klussen ligt er gewoon ander gereedschap!!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2011 23:03 

Hallo Henk en Margje,

Het kostte me 3,5 uur(heen en weer) en 340 Km(heen en weer) voor mijn 750, maar hadden geen spijt ervan. Mijn 750 en ik hadden genoten van jullie gastvrijheid. Mijn dank is groot. Henk hartelijk bedankt voor het synchroniseren van die carbs en Margje voor die heerlijke Lasange en Zalm.

Ook had genoten van de aanwezigheid van Klaas, Peter en de andere intruder rijder(ben zijn naam vergeten).

Nauw Henk, ik heb getankt bij de tankstation op Achthoevenweg(Snaphorst). Wel Henk vanaf daar tot de volgende tankstation in Den Haag gereden zonder gebruik te maken van de reserve tank. FF snel rekenen 170 KM : 9 L= 18.9 KM/L, dat's voor mij niet slecht voor een 750 van '86. Eenmaal bij de tankstation in Den Haag kon ik alleen 8.5L tanken, want de tank was vol. Dus had ik nog 0.5L. FF weer snel rekenen 170 KM : 8.5 L= 20 KM/L.
Trouwens, ik reed gemiddeld 105-110 KM/uur.

Bedankt voor alles en wie weet wanneer we weer ontmoeten.

Mvg,

Tio

Ps.
Ik vraag me af hoe het komt dat de motor nu zo goed presteert. Ik denk door de lekkere Lasange en Zalm van Margje.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2011 23:39 

Het was zeker gezellig ! en altijd leuk om weer nieuwe intruderrijders te ontmoeten ! je kent wel vaak mensen van het forum maar dan weet je niet wie de persoon in werkelijkheid is , was zeker geslaagd en we zien mekaar vast wel is weer , ergens

Gr Klaas en Leandra

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2011 08:46 
IOCH lid

Geweldig allemaal!!

Elke VS waar niet aan geprutst is kan ik met goed gemak 1 op 18 - 20 laten lopen bij normaal rijgedrag! Altijd leuk werk.

En mooi dat iedereen tevreden is, voor mij is het nu weer gewoon werken tot 24 uur, en begin Juli als we terug zijn van vakantie maar weer zo'n dag plannen!!

02 Juli komen we terug van vakantie, dus zaterdag 09 juli leg ik net vast voor weer zo'n dag!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2011 11:03 
IOCH lid

Nog even dit...........

Gisteren hebben we een mooie tocht langs de IJsselmeerdijk gereden, het mag niet overal meer een stukje tussen Enkhuizen en Hoorn is alleen nog voor fietsers. Maar goed, uiteindelijke bestemming ( de Landmarkt) in Landsmeer hebben we na een korte koffiestop gehaald en de markt bezocht, erg leuk met veel streekproducten. Daar nog even voor we verder zouden een bakkie gedaan en toen weer op huis aan, bij Broek in Waterland stoplicht op rood en zoals altijd even later groen!, Trek op en na drie meter .... uit... volledig dood
Mederijders achter me vormden een blok en ik kon haar na het lozen van mijn passagier veilig aan de kant zetten. Zekeringen nakijken, en ja hoor de 10 amp lag eruit, nieuwe erin en ja ze doet het weer!
Weer op pad en na 5 km rijden we een binnenweggetje op en opnieuw valt ze stil, weer diezelfde zekering eruit, hoe kan dat nou vraag ik mezelf af, moet toch ergens een flinke sluiting zitten... Nou sleuteltas erbij en zadel eraf, goed kijken en wat draaien aan draadjes, is er 1 draadje die een klein knikje en wat ook wat open ligt, wat tape erom heen gedraaid en nog wat verder gezocht maar niets vreemds gevonden.
Vreemd vond ik wel, de draad lag niet direct op het frame ofzo, maar kan dan toch sluiting maken op een 2 -3 cm van het frame af?

In ieder geval na een half uurtje in de zon staan grutten, toch weer gestart en daarna tot huis geen problemen meer gehad.
:D

De rugsteun eraf gelaten, nadat ik thuis kwam zaterdag had ik een idee dat de steun nog iets verder naar achter moest staan, maar nu zondag met Ria achterop blijkt hij te breed te zijn. Nu zit Ria weer niet goed, haar benen komen tegen de steun aan, schuurt en is nie prettig zegt ze.
Moet voor de steun dan toch iets anders verzinnen, en dan zo dat als ik alleen rij de steun er simpel op zetten kan,een opschuif systeem of zoiets? Stof tot nadenken....... :D

Nu eerst maar eens naar de garage voor aanvulling van zekeringetjes :D

En verder nog wat nagenoten van de zaterdag, bedankt nogmaals!

Peter

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1184 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 79  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]