Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu zo 22 mei, 2022 10:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 10:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
Hoi.

Als mijn motor koud is (C1800) dan heb ik last van 'Plakkende' koppelingsplaten.
Tenminste zo noem ik het dan maar.
De koppling gaat niet soepel en de motot schokt vooruit.
Pas als de motor warm is dan is het over.

Weet iemand wat het precies is en wat ik er aan kan doen ?

Bull

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 12:14 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 07:13
Berichten: 2075
Woonplaats: De Molenlanden (ZH-Z)
Heb je het alleen bij het wegrijden of ook tijdens het rijden?

_________________
VL800 K2
VL800 K3
C1800r K8
M109r BOSS K15

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 14:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
Erwin K schreef:
Heb je het alleen bij het wegrijden of ook tijdens het rijden?


Alleen bij het weggrijden

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 14:19 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 07:13
Berichten: 2075
Woonplaats: De Molenlanden (ZH-Z)
Had het vroeger ook.
Alleen met koude motor.
Moest wegrijden op alleen koppeling, met gas ging niet.

Heb het probleem niet meer gehad sinds ik er de GiPro (versnellingsindicator) op heb gezet.
Past mapping aan van de 1ste 3 versnellingen, hebben nu mapping van de 4de.

_________________
VL800 K2
VL800 K3
C1800r K8
M109r BOSS K15

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 15:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
Erwin K schreef:
Had het vroeger ook.
Alleen met koude motor.
Moest wegrijden op alleen koppeling, met gas ging niet.

Heb het probleem niet meer gehad sinds ik er de GiPro (versnellingsindicator) op heb gezet.
Past mapping aan van de 1ste 3 versnellingen, hebben nu mapping van de 4de.


Ja die heb ik er sinds vorige week ook opzitten maar dat helpt niks

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 19:27 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 maart, 2010 17:29
Berichten: 1292
Woonplaats: Breda
Bull schreef:
Erwin K schreef:
Had het vroeger ook.
Alleen met koude motor.
Moest wegrijden op alleen koppeling, met gas ging niet.

Heb het probleem niet meer gehad sinds ik er de GiPro (versnellingsindicator) op heb gezet.
Past mapping aan van de 1ste 3 versnellingen, hebben nu mapping van de 4de.


Ja die heb ik er sinds vorige week ook opzitten maar dat helpt niks

deed ie dat zonder de gipro ook dan?

_________________
Groetjes Ad


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 03:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
AdM1800R schreef:
Bull schreef:
Erwin K schreef:
Had het vroeger ook.
Alleen met koude motor.
Moest wegrijden op alleen koppeling, met gas ging niet.

Heb het probleem niet meer gehad sinds ik er de GiPro (versnellingsindicator) op heb gezet.
Past mapping aan van de 1ste 3 versnellingen, hebben nu mapping van de 4de.


Ja die heb ik er sinds vorige week ook opzitten maar dat helpt niks

deed ie dat zonder de gipro ook dan?


Ja daarvoor ook

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 15:29 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 07:13
Berichten: 2075
Woonplaats: De Molenlanden (ZH-Z)
Hoeveel km heeft ze nu gelopen?

Die van mij staat op bijna 40k.

_________________
VL800 K2
VL800 K3
C1800r K8
M109r BOSS K15

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 15:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
Erwin K schreef:
Hoeveel km heeft ze nu gelopen?

Die van mij staat op bijna 40k.


Ongeveer 10 dkm

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2011 14:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
Noppie schreef:
Wat zegt de dealer daarover?

De eerste M1800's van 2006 hadden daar ook regelmatig last van.
Was garantiewerk.
Latere modellen hadden daar geen last meer van.

Heb je de koppelingskabel al eens gecontroleerd op slijtage (bij de overgang naar de hendel), juiste afstelling (speling) en gangbaarheid?


Ik moet de motor volgende week even brengen en dan wordt er naar gekeken.

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2011 14:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
Noppie schreef:
Bull schreef:
Noppie schreef:
Wat zegt de dealer daarover?

De eerste M1800's van 2006 hadden daar ook regelmatig last van.
Was garantiewerk.
Latere modellen hadden daar geen last meer van.

Heb je de koppelingskabel al eens gecontroleerd op slijtage (bij de overgang naar de hendel), juiste afstelling (speling) en gangbaarheid?


Ik moet de motor volgende week even brengen en dan wordt er naar gekeken.

En Bull, ben je al verder met de mogelijkheden van oorzaak en oplossing?


Nee nog niet>
Druk druk druk
Ik moet hem nog wegbrengen naar de monteur.

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2011 14:34 
Offline

Geregistreerd: di 25 jan, 2011 03:51
Berichten: 2
Woonplaats: Houston, Texas, USA
Ik heb op dit moment een M109 in mijn werkplaats met hetzelfde probleem.
De kabel had geen speling. Na dit verholpen te hebben, geen verbetering.
Inspectie van de clutchplates laat zien dat deze vervangen moeten worden.
Als dit gedaan is, zal ik de uitkomst laten weten.

Ed Smeets
www.globalcycles.com


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2011 17:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
smeets schreef:
Ik heb op dit moment een M109 in mijn werkplaats met hetzelfde probleem.
De kabel had geen speling. Na dit verholpen te hebben, geen verbetering.
Inspectie van de clutchplates laat zien dat deze vervangen moeten worden.
Als dit gedaan is, zal ik de uitkomst laten weten.

Ed Smeets
www.globalcycles.com


Ik heb inmiddels het probleem gevonden DENK IK, HOOP IK.
Als je de machine wil starten dan moet je even wachten tot het computer management klaar is met 'Denken'
Als ik dan start en wegrijd is er niets aan de hand.
Start ik hem meteen na het omdraaien van de sleutel dan heb ik het probleem.
Vraag me niet hoe, wat waar en waarom want ik heb net zo veel verstand van techniek als de koster van wilde vrouwen.

Ik kwam erachter nadat ik de Gear indicater Pro (GiPr0) had laten monteren. Pas als de display de D van Drive aangeeft, is de motor pas klaar om te starten.

Probeer het even en laat me eens weten of het bij jou het geval is.

Grtz, Bull

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2011 22:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
Noppie schreef:
Hoi Bull,
Wat je beschrijft herken ik wel.
Toen mijn bike bij Freriks in Goes werd afgesteld, startte de techneut de motor ook meteen, zonder te wachten tot de controles en het olie rondpompen waren voltooid.
Dat gaf een storing (F1) en herstarten was niet eerder mogelijk dan na uitzetten en even wachten met aanzetten.

Ik kan me voorstellen, dat dit te maken heeft met je koppeling.
Ik kan me niet voorstellen dat je de motor meteen start, terwijl er nog allerlei checks en pompen lopen.
Die draaien niet voor niets!

Met het semi dry sump systeem is het van zeer groot belang dat je bij contact maken eerst de oliepomp zijn werk laat doen, alvorens te starten.
Er is immers geen carter aanwezig. De olie moet eerst rondgepompt worden.
Dat duurt maar een paar seconden en is het behoud van je motor!
Het probleem met de koppeling zou inderdaad verband kunnen houden met onvoldoende smering t.g.v. te snel starten.
Hopelijk zijn de platen niet beschadigd geraakt.

Ik vind het wel vreemd, dat bij de M1800 kennelijk de boel blokkeert bij te snel starten en bij de C1800 niet.
Iets om als C1800-rijder terdege in de gaten te houden, want met te snel starten kan of zal je motorschade oplopen!


Kijk hier kunnen we iets mee.
Leden die met elkaar meedenken.

Sleutel omdraaien.
Even genieten van al die rare slurp geluidjes.
Dan pas starten.
Zo geniet je dus langer van je motor EN je portemoné.
Wat is het leven toch mooooooi.

_________________
Take a ride on the Bull.


Laatst bijgewerkt door Bull op zo 24 apr, 2011 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2011 22:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 apr, 2007 21:30
Berichten: 226
Woonplaats: Tilburg
By the way

Zijn er nog leden die morgen van plan zijn een leuk tochtje te rijden ?
En zo ja waar ?

Misschien wel leuk om aan te sluiten !
Anders moet ik de hele dag alleen met Kotje op pad.

_________________
Take a ride on the Bull.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling