Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 03 jun, 2020 21:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 14:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 maart, 2007 21:37
Berichten: 1149
Woonplaats: Ulestraten
Ik heb eergisteren mijn trudi behoorlijk gestript. Gisteren zijn alle aluminium parts waarop goede of slechte chroom zat geheel ontchroomd bij metamorfose chroom te Reuver. Ik heb de parts al ingepakt staan om op te sturen voor het polijsten ervan. Het ziet er in ieder geval nu echt niet meer uit en het is net een hoop schroot.
Het goede aluminium zoals balhoofdplaten/ hoge orginele risers en velgen is na het ontchomen zilverkleurig grijs. Carter deksels en cilinder afdekkappen zijn van een andere kwaliteit aluminium en zien er zwart/grijs uit na ontchromen .
De hele handel gaat nu naar Simon Poelma uit Uithuizen in een grote doos. Hier wordt alles gepolijst en komen er Rvs spaken in de wielen. Het voor en achter spatbord waren beschadigd en daar is vandaag nieuwe orginele lak voor besteld bij Japparts.

Ik heb er gelijk de Designer clutch springs in gemonteerd die ik al een maand of twee/drie geleden had besteld in Amerika via een lid van de Intruder Alert site aldaar.
Ik heb deze verzwaarde koppelings veren daar besteld omdat er heel veel personen op die amerikaanse intruder site behoorlijk positief over schrijven op hun forum. Deze veren voorkomen/verhelpen het bekende slippen van de koppeling van de vs1400 ZONDER de koppelingsplaten te vervangen. Ik zal nadat de motor weer is opgebouwd even een verslag uitbrengen over mijn bevindingen m.b.t. het effect van deze koppelings veren. Ze kostten mij incl. verzenden ongeveer 50 euro omgerekend vanuit USD. De koppeling zou volgens Designer ong 100.000 km moeten kunnen meegaan voordat de koppelingsplaten vervangen dienen te worden. Wij hebben allen heel andere ervaringen hiermee en ik hoop natuurlijk(en ik geloof er best in) dat dit slip probleem met deze veren voor goed uit de wereld is. Ik zal ook even wat plaatjes erbij zetten.
Wordt vervolgd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door thei.douven op do 18 maart, 2010 09:37, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 14:35 
Offline
Provinciehoofd Zl
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 jun, 2008 11:21
Berichten: 415
Woonplaats: Rilland
Da's ook geen half werk Thei! Wordt vast heel mooi.

Nog even over die koppeling. De mijne slipt niet maar hij pakt erg direct.
De koppeling geleidelijk laten opkomen is vrijwel niet mogelijk.
Ik ga me er nu steeds meer aan storen omdat ik op mijn pekelfiets wel een soepele koppeling heb.
Had jij daar ook last van?
In dat geval wil ik graag weten of het met die andere veren opgelost is.
Ik hoor het graag!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 15:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 maart, 2007 21:37
Berichten: 1149
Woonplaats: Ulestraten
emgi schreef:
Da's ook geen half werk Thei! Wordt vast heel mooi.

Nog even over die koppeling. De mijne slipt niet maar hij pakt erg direct.
De koppeling geleidelijk laten opkomen is vrijwel niet mogelijk.
Ik ga me er nu steeds meer aan storen omdat ik op mijn pekelfiets wel een soepele koppeling heb.
Had jij daar ook last van?
In dat geval wil ik graag weten of het met die andere veren opgelost is.
Ik hoor het graag!

Nee hij pakt niet abrubt, maar gaat slippen bij vol gas erop in de hoogste versnelling met ong. 60km/h. Dit komt heel veel voor bij de vs 1400 zolang de motor nog niet warm is en dat is wat ik heb. Er zijn echter ook intruders die dit euvel zelfs bij warme motor hebben en dan hebben de koppelings platen waarschijnlijk wel al wat meer geleden.
Deze nieuwe veren voeren de druk op , op de koppelingsplaten om te voorkomen dat die nog zullen slippen.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 14:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 01 jul, 2006 02:14
Berichten: 247
Woonplaats: Duitsland
Goed alternatief is kevlar koppelings lammellen erin en dan de versterkte veren.
Heb je geen last meer van een slippende koppeling.
zelfs met een dynastage 3 kit erin geen last van slippen ook niet wanneer die koud is

_________________
Breed/Vet/ easy/ Low and lot's of noise !!!
VS 1400, Dyna jet stage 3, Kevlar Barnett Clutch, Up-Side Down Fork with double brembo P 30/34


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 14:48 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 13:06
Berichten: 5504
Woonplaats: Den Haag
Hoi Thei,

Je pakt het grondig aan 8)
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met de veren.
Veel succes en blijf schrijven en foto's plaatsen, daar leren we allemaal weer van :D

O ja... en schrijf vooral over je fouten (graag ook met plaatjes erbij :lol: ) daar leren blijkbaar heel veel mensen hier ook van.....

Vraag me niet...... :oops:

:lol: :lol: :lol:

_________________
http://nl.tinypic.com/r/2yxhg2b/8

klik hier voor foto's USA-toertocht aug.2006
http://www.mijnalbum.nl/Album=LIUDUF8R


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 06:03 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 apr, 2004 01:05
Berichten: 2099
Woonplaats: Doetinchem
Strippen Thei, volgens mij heb je hem gesloopt :lol: :lol: :wink:

_________________
groetjes René

(Moderne tieden....tiet.... om een vieftienhonderd te rieden)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2010 19:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 maart, 2007 21:37
Berichten: 1149
Woonplaats: Ulestraten
Superboer schreef:
Strippen Thei, volgens mij heb je hem gesloopt :lol: :lol: :wink:

Ja renee,
Er blijft inderdaad niet meer zo heel veel meer over na het 'strippen' :P


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: spullen gepolijst
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 15:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 maart, 2007 21:37
Berichten: 1149
Woonplaats: Ulestraten
Ik heb vandaag alle alu parts terug ontvangen en alles is nu als nieuw gepolijst. Ik krijg dus nu een intruder met alleen nog chroom op heel weinig plaatsen. (alleen: stuur-spiegels-uitlaten-fenderstruts)
gepolijst alu:

risers- balhoofdplaten- schakelaar/spiegelhouders- rem en koppelinsolie potjes op stuur- kilometer tellerhuis compl. met houder- cilinderdeksels-carterplaten-vorkpoten-wielnaven-velgen-spaken rvs.
Ook de spatborden zijn gespoten en als nieuw.
Na carnaval ga ik starten met opnieuw opbouwen en zal ik weer wat foto's maken. Ik zou zeggen: :P "Alaaf " en wordt vervolgd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 20:14 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 13:06
Berichten: 5504
Woonplaats: Den Haag
Hey Thei.......
daarna komt pas de grootste uitdaging :shock: ...... om het alu zo mooi te houden, als je er eenmaal mee rijdt......... :lol:

_________________
http://nl.tinypic.com/r/2yxhg2b/8

klik hier voor foto's USA-toertocht aug.2006
http://www.mijnalbum.nl/Album=LIUDUF8R


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 21:18 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2005 21:42
Berichten: 976
Woonplaats: Groningen "Stad"
Tjonge da's een mooi wiel geworden zeg, dat haalt je motor gelijk een heel stuk op en met dat nieuwe spuitwerk is het de investering dubbel en dwars waard.

_________________
Beter ongeveer goed, dan precies verkeerd...

Tot kiek, René


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 feb, 2010 20:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 maart, 2007 21:37
Berichten: 1149
Woonplaats: Ulestraten
Cannonball schreef:
Tjonge da's een mooi wiel geworden zeg, dat haalt je motor gelijk een heel stuk op en met dat nieuwe spuitwerk is het de investering dubbel en dwars waard.

Vandaag gestart met opbouwen van mijn bike. Ik heb er gelijk nieuwe wiellagers ingezet omdat er eentje ietsje stroef liep. Zie fotoos:

het nieuwe lager(rechts) is helemaal gesloten
Afbeelding

Het nieuwe lager er voorzichtig in kloppen
Afbeelding

Het nieuw gespten spatbord zit er weer op en de knipperlichten zijn weer aangesloten en gemonteerd op de nieuwe fenderbeugels ipv. de sissybar.

Afbeelding

Ontchroomde parts weer monteren met nieuwe pakkingen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 feb, 2010 23:34 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 13:06
Berichten: 5504
Woonplaats: Den Haag
Heee Thei,

Het gaat weer op een 1400 lijken zo.... :D
Bedankt voor het meekijken.
Nog even een tip: haal die sleutelhanger en 2e sleutel van je contactsleutel af.... voor je het weet heb je krassen in je mooie carterhelft....

Vraag me niet..... :oops:

Grappig die dichte lagers... die had ik eigenlijk nog nooit gezien, zo dicht.
Eenuh... voor een volgende keer....een lager inkloppen doe je beter met een houten blokje er tussen......

Succes verder. 8)

_________________
http://nl.tinypic.com/r/2yxhg2b/8

klik hier voor foto's USA-toertocht aug.2006
http://www.mijnalbum.nl/Album=LIUDUF8R


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2010 19:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 maart, 2007 21:37
Berichten: 1149
Woonplaats: Ulestraten
Paul Thijsse schreef:
Heee Thei,

Het gaat weer op een 1400 lijken zo.... :D
Bedankt voor het meekijken.
Nog even een tip: haal die sleutelhanger en 2e sleutel van je contactsleutel af.... voor je het weet heb je krassen in je mooie carterhelft....

Vraag me niet..... :oops:

Grappig die dichte lagers... die had ik eigenlijk nog nooit gezien, zo dicht.
Eenuh... voor een volgende keer....een lager inkloppen doe je beter met een houten blokje er tussen......

Succes verder. 8)

En vandaag ging ik verder met opbouwen. Nieuwe uitlaatbochten en goede gebruikte einddempers gemonteerd.
Balhoofdlagers vervangen en de rubber bus in balhoofd(riser bevestiging) compleet met rubberringen vervangen.
Afbeelding

gebruikt akkudeksel gevonden via Marktplaats, want dat zat er niet op bij aankoop.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Altijd goed om vrienden te hebben met een goed ingerichte werkplaats:

Afbeelding

Afbeelding




Afbeelding


Laatst bijgewerkt door thei.douven op di 09 maart, 2010 22:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2010 01:53 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 13:06
Berichten: 5504
Woonplaats: Den Haag
Zeker handig zulke vrienden.... :D

_________________
http://nl.tinypic.com/r/2yxhg2b/8

klik hier voor foto's USA-toertocht aug.2006
http://www.mijnalbum.nl/Album=LIUDUF8R


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2010 10:10 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt, 2004 11:47
Berichten: 212
Woonplaats: Rotterdam
En ik vond het spuiten van mijn uitlaat al een project :D :D


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling