Thanks Henk...
Klinkt heel plausibel wat je zegt i.v.m. de emissienormen.
Jij bent ook een Pietje precies dus je kunt het je vast wel voorstellen dat dit vragen bij me opriep, zeker als er problemen met betreffende carburateur zijn geweest.
Elektronica is mijn vakgebied en ben daarom altijd wel heel nauwkeurig en geduldig om dingen goed voor elkaar te krijgen.
Doorblazen gaat inderdaad met beleid.
In het geval van dit messing buisje, heb ik er en klein siliconen slangetje opgezet en eraan gezogen...
Blijft het zo aan je tong hangen...
Zoals ik al zei, voorste cilinder liep erg rijk. Nieuwe bougies erin en na 10 seconden pikzwart.
CO schroef reageerde vreemd en CO stond op 9,5% en was niet lager te krijgen.
Heb van deze 1400 de brandstofpomp vernieuwd (was er al een keer mee gestopt) en beide carburateurs het vlotterventiel vernieuwd.
Sproeiers zijn origineel en allen onbeschadigd dus dat heb ik maar zo gehouden.
Baal er altijd van als mensen met één schroevendraaier en een waterpomptang denken alles te kunnen doen... wordt alles verrot gedraaid...
Maar is in dit geval, gelukkig, geen sprake van.
Heb hem nu zo goed en kwaad mogelijk afgesteld gebaseerd op vacuüm.
CO lijkt me nu in orde maar ik vind hem nog niet echt mooi "rond" lopen.
Maar, hij staat op zo'n motorkrik en dat vertekent denk ik ook, zal hem straks eens op de grond zetten.
Wil ook eens een poging wagen hem af te stellen door de één voor de andere cilinder uit te schakelen.
Achter beginnen, CO goed zetten en toerental onthouden.
Dan de voorste het CO instellen en met de balancerkabel het stationair op hetzelfde zetten als de achterste cilinder.
Gaskleppen heb ik "afgetast" en op het gehoor gedaan.
Kijken of zij gelijktijdig worden aangesproken/sluiten.
Tik zit er nog steeds in Henk maar zoals afgesproken moet er eerst maar eens mee gereden worden...
Dus probeer dit orgel zo snel mogelijk naar de TÜV te krijgen zodat er een kenteken opzit.