Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu za 28 nov, 2020 23:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Vriendenlidmaatschap?
Poll eindigt op ma 18 maart, 2019 23:15
Ja, ik besef dat met het terugtreden van Suzuki met de Intruderlijn in Nederland een mogelijk pijnpunt is voor de IOCH 9%  9%  [ 14 ]
Ja, ik besef dat teruglopende inkomsten gevolgen kunnen hebben en dat dit voorstel de helpende hand tracht te bieden 10%  10%  [ 16 ]
Ja, ik zou zelf later graag aan de IOCH verbonden willen kunnen blijven en dus de IM willen blijven ontvangen 10%  10%  [ 15 ]
Ja, ik ben voor een proefperiode en evaluatie (na minimaal 2 jaren) 7%  7%  [ 11 ]
Ja, deelname toertochten (alle 12) op niet Intruder, wel cruiser/chopper 3%  3%  [ 4 ]
Ja, deelname toertochten, maar beperken tot bijv. max.6 7%  7%  [ 11 ]
Ja, opbouw Toertocht Puntensysteem (20 toertochten= pin/badge) (geen BoTY mogelijkheid, want geen owner) 3%  3%  [ 4 ]
Ja, deelname HIT 11%  11%  [ 17 ]
Ja, commissielid (bijv PR, beursbemensing) 5%  5%  [ 8 ]
Ja, ALV, maar (uiteraard) géén stemrecht 7%  7%  [ 11 ]
Ja, geen bestuursverantwoordelijkheid denkbaar voor Vrienden 10%  10%  [ 16 ]
Ja (zondermeer) 4%  4%  [ 6 ]
Nee, geen owner (desondanks gezinsleden, die wel kunnen meerijden/-doen), dus geen Vrienden lidmaatschap 10%  10%  [ 15 ]
Nee (zondermeer) 4%  4%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 154
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2019 23:15 
IOCH lid

Zie ook viewtopic.php?f=92&t=21408.
De aldaar gepubliceerde "draad" hoort daar denkelijk niet, vandaar dat ik het onderwerp hier centraliseer.
-----------------------------------------------------------------------------------------
December jl. ben ik met bestuur in dialoog getreden, exact over het door Martin van Uden zeer onlangs ter ALV 2019 ingebrachte onderwerp. Dit is in de periode 2009-2015 ooit op de bestuurstafel geweest, toen ik nog penningmeester/secretaris was. Toen hebben we het terzijde moeten leggen, omdat het teveel uitzoekwerk leek. Nu ben ik met “vroegpensioen” en heb ik de tijd kunnen nemen om het tot op het naadje uit te zoeken.

Het voorstel voor een Vriendenlidmaatschap baseert zich enerzijds op het feitelijk wegvallen van je vriendenkring, bij einde IOCH-lidmaatschap. Dit kan als gevolg van de al dan niet gedwongen verkoop van je Intruder, door wat voor oorzaak of vanwege wat voor andere reden dan ook. In dat geval nu ben je nu dus genoodzaakt de IOCH de rug toe te keren. Het gezamenlijk optrekken (...) in clubverband is daarmee niet meer denkbaar.

Anderszijds, wat zakelijker benaderd, baseert het voorstel zich op zaken als:
- teruglopende ledenaantallen, dus contributie-inkomsten,
- het schrappen van het financiële voordeel voor de Nestors (70+ -ers, die nu weer gewoon weer normaal contributie betalen),
- de in 2018 op de ALV nogmaals ter discussie gestelde verhoging van de contributie in 2017 van € 37 naar € 42,
- èn niet te vergeten het feit dat gezinsleden, als niet-Intruder Owners dus, op andere cruisers, choppers wel gewoon mee mogen meerijden.

De gedachte toen en dus nu is nog steeds, dat je als Vriend, sympathisant op één of andere manier aan de club verbonden wilt kunnen blijven.
Dat kan nu niet: voormalig leden zijn totaal niet geïnformeerd over evenementen als HIT of EIC of jubilea en zijn daarmee letterlijk afgekapt van wat ons bindt. Dat gebrek aan desgewenste blijvende betrokkenheid was mij altijd al een doorn in het oog. Door de jaren heen heb ik met jullie veel leden zien vertrekken, zonder dat we er ook maar iets aan konden doen.
Vandaar de hernieuwde energie om tot een goed onderbouwd voorstel te komen en daarmee de club een dienst te bewijzen.
Nochtans is het een volledig onderbouwde pleidooi, inclusief conceptaanpassingen in het huishoudelijk reglement om dit mogelijk te maken.
In februari is dit voorstel vanwege de IOCH als onwenselijk terzijde gelegd. Op mijn reactie met tegenargumentatie op aangedragen bezwaren heb ik nog geen ontvangstbevestiging ontvangen.

Op het punt van potentië aantallen Vrienden e.o. eventuele meerijders tijdens toertochten stelde ik in laatstgenoemd schrijven nog het volgende:
"Als je aan het einde van een jaar al de helft van de vertrekkers “te vriend” weet houden, dan heb je het over ca. 30-50 leden, equivalent € 720 tot € 1.200 extra contributieinkomsten. Alsof die Vrienden allen telkens komen opdagen? Nee. Nu is de opkomst ook al provincie-gebonden en dat zal bij “vrienden” niet anders zijn, toch? Met 800-900 (?) leden hebben we het over een gemiddelde opkomst van 80-120 rijders, uitschieters daar gelaten. Da’s per rit 10-14% van het ledenbestand. Analoog kun je die cijfers hanteren voor die 30-50 vrienden, die je na een jaar hebt opgebouwd. Waar hebben we het dan over: een extra opkomst van grosso-modo 7 vrienden? Met 1-2 proefjaren experimenteren kun je dan altijd nog besluiten of dit een te zware wissel trekt (en dat evaluatiemoment dan ook al aangeven bij de introductie en in de bevestigingspapieren)."
Vooruitlopend op de ALV 2019 wil ik met onderstaande poll - zo mogelijk - breed peilen in hoeverre hier voedingsbodem voor is. Met de enorme toename van het Facebookgebruik overwoog een soortgelijke poll ook daar te plaatsen. Maar we moeten ons beperken tot stemgerechtigden, de leden dus. Wel zal ik daartoe een Facebook-verwijzing naar hier opnemen; niet-leden kunnen daarmee er vanzelf niet hun stem uitbrengen.

Met de uitkomsten van de poll wil ik dit, mede refererend aan hetzelfde agendapunt van Martin van Uden (zie URL bovenin dit bericht) op de ALV behandeld zien.

VS700 1986 en C1500T 2014 Intruder rijder :-)

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 01:40 
IOCH lid

Met een opmerking vrienden wil voor mij zeggen voorgedragen door leden. Of leden die overschakelen op een ander merk (chopper) en dan als vriend lid kunnen blijven.

BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 08:05 
IOCH lid

Ik vind het een top idee, maar alle 12 toertochten is wat overdreven. Ik denk dat ze dat moeten beperken naar de provincie waar je vandaan komt

BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 08:21 
IOCH lid

Prima plan, er wordt nergens over logo gerept......

BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 09:15 
IOCH lid

Zoals gemeld door Skoeter, zou ik ook graag willen zien iets over het dragen van logo's.

Straks als get er door komt zie je in eens allerlei andere logo's tijdens een ioch toertocht, dit kan verwarring veroorzaken.

Wat ik persoonlijk, iets vind, is dat een ieder na een eerste kennismaking al een logo kan verkrijgen en misschien na 3 ritten toch een ander merk motor wil hebben en de intruder weg doet via openbaar media zijn logo te koop aanbied. zijn hier geen regels aan verbonden? zoniet kunnen die dan niet worden gemaakt.

Groet
Chris

BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 09:16 
IOCH lid

Zoals gemeld door Skoeter, zou ik ook graag willen zien iets over het dragen van logo's.

Straks als het er door komt zie je in eens allerlei andere logo's tijdens een ioch toertocht, dit kan verwarring veroorzaken.

Wat ik persoonlijk, iets vind, is dat een ieder na een eerste kennismaking al een logo kan verkrijgen en misschien na 3 ritten toch een ander merk motor wil hebben en de intruder weg doet via openbaar media zijn logo te koop aanbied. zijn hier geen regels aan verbonden? zoniet kunnen die dan niet worden gemaakt.

Groet
Chris

BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 12:20 
IOCH lid

Ik denk dat dit nog wel ter sprake komen gaat evenzo als hoogte contributie vrienden lidmaatschap

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 20:58 
IOCH lid

alleen een owner kan een logo dragen denk ik trouwens als je iets anders wil dragen
daar sta je toch vrij in.

BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 21:31 
IOCH lid

Ik denk dat het handig ons primair zo veel mogelijk te beperken tot de beantwoording van de poll/enquête.
Eventuele vragen of suggesties, zoals over logo, kosten, variaties, beperkingen, aantallen, contributie etc.etc. zijn op zich welkom.
Maar laten we a.u.b. hier de dialogen en meningen over gedane suggesties even achterwege laten.

Daarmee houden we deze draad schoon en kunnen we dat soort aangedragen zaken alle later behandelen. Eerst gaat het erom of het idee op zich draagvlak heeft, het wàt, zeg maar. Later komt dan het hòe.
Thanks!

VS700 1986 en C1500T 2014 Intruder rijder :-)

BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2019 10:21 
IOCH lid

Voor je het weet heb je zo een poll te pakken over stemgerechtigdheid.
- Rijdende Leden
- Slapende Leden die je alleen bij de ALV ziet.

icon_duiveltje.gif

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.

BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2019 11:40 
Provinciehoofd Ut

Niet gestemd...kan me niet vinden in genoemde punten
Ik mis het punt: Ja, lid blijven is prima (om IM te blijven ontvangen, op de hoogte te kunnen blijven en sponsoring club...) maar geen deelname aan toertochten

Of hooguit wat Jan zegt; eigen provincie (i.o.m. betreffende PH)

BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2019 13:53 
IOCH lid

Ik pikte deze zin eruit Claudia.....

Ja, ik zou zelf later graag aan de IOCH verbonden willen kunnen blijven en dus de IM willen blijven ontvangen

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]