Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 19 feb, 2020 21:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 dec, 2016 16:35 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jun, 2014 00:48
Berichten: 175
Woonplaats: Arnhem
Benzine E10 en het brandstofsysteem van klassieke voertuigen
Benzine E10 bevat 10 volume % ethanol en vervangt in de toekomst de benzine. Loodvrij 95 met maximaal 5% ethanol, die nu is gespecificeerd in normblad EN 228. De introductiedatum verschilt per land. Mogelijke problemen, die kunnen optreden met de brandstof E10, liggen op het gebied van:
Opslag in voertuigtank en reserve brandstof reservoir
Toegepaste materialen in het systeem
Interne vervuiling van het systeem na overschakelen op E10
Interne vervuiling van het systeem in tweede termijn
Toegepaste materialen in het systeem
Het brandstofsysteem is opgebouwd uit veel materialen. Niet alle materialen zijn E10 bestendig.
Rubber wordt toegepast voor slangen, afdichtingen, diafragma in de brandstofpomp, membraan in acceleratiepomp van de carburateur:
Niet bestendig: Natuurrubber NR, butylrubber IIR.
Bestendig: Nitrile rubber NBR, Viton.
Remedie: waar mogelijk NBR en Viton toepassen.
Aluminium: een coating is wenselijk
Zink: gevoelig voor corrosie. Denk aan onder gemonteerde vlotterkamer
Kurk van vlotters van oude carburateurs is niet bestendig
Vlotter van benzinemeter niet altijd bestendig
Interne vervuiling van het systeem na overschakelen op E10
Bij veelvuldig gebruik van E10 zal onder invloed van de ethanol bestaande aanslag in tank en leidingen losraken en zich ophopen in filter en/of carburateur. De locatie van het brandstoffilter is per type voertuig verschillend: in de tank, onder de vloer of in de motorruimte.
Advies1: Filter regelmatiger controleren eventueel reinigen.
Advies 2: Doorzichtig leiding-filter toepassen.
Advies 3: Zo nodig het bezinksel op de bodem van de tank verwijderen.
Interne vervuiling in tweede termijn
Door oxidatie van alcohol in de tank ontstaat een bruine kleverige substantie, die tot verstopping van het brandstofsysteem kan leiden. Over dit probleem is nog weinig concreets in de literatuur gevonden.
Slotopmerkingen:
Overschakelen op tanken van benzine E10 zo lang mogelijk uitstellen.
Voor langdurige opslag van het voertuig en bij gebruik van het voertuig is nu het advies om alcoholvrije benzine te gebruiken. Op dit moment zijn dat Shell V-power , BP Ultimate en de meeste Super Plus 98 benzines (zoals van Q8, Gulf en Texaco).
Versie 7. Bunnik/LM/JCL/WJMH / 20122011

http://fehac.nl/benzine-e10-en-het-bran ... oertuigen/

_________________
Het maakt niet uit hoe groot of klein je motor is, belangrijkste is dat je je happy voelt.


Omhoog
 Profiel Stuur priv├ębericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling