Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu do 29 jul, 2021 05:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: startproblemen vl1500
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:00 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan, 2016 15:53
Berichten: 11
Probleem vl1500lc

Beste leden. Ik heb sinds enige tijd wat problemen met mijn vl1500. Hij startte moeilijk en als ik de koppeling of start knop los liet sloeg hij soms aan. Na wat doormeten en kijken bleek mijn cdi unit niet goed te zijn. Wanneer ik er een klap op gaf sloeg de motor direct aan. De unit toen laten reviseren maar bij aansluiten deed hij het nog steeds niet en is ook niet meer aangeslagen. Nu dacht ik aan een kabelbreuk maar na wat meten blijkt alles gewoon spanning te krijgen. De voorste bougie geeft geen vonk en de achterste heel lichtjes wanneer de startknop of koppeling wordt losgelaten. Ik heb direct spanning op de bobine geplaatst wel nog aangesloten op de cdi maar er veranderd niet veel. De bougies zijn nieuw. De zekeringen zijn allemaal goed. Iemand die dit probleem heeft gehad of mij iets op weg kan helpen?

Groet Rik


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1689
Woonplaats: Heerlen
Meet je startslot eens door en dan met name de weerstand tussen de rode en de oranje/rode draad.
In het startslot zit nl een weerstand van 100 ohm. Als deze kapot is, krijg je de motor van zijn lang zal ze leven niet meer gestart.

René

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:16 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan, 2016 15:53
Berichten: 11
Dankjewel Rene. Maar hij draait wel rond en krijgt stroom. Kan dit dan in m'n startslot zitten?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:18 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9566
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Decompressie kabel afstellen ook niet over het hoofd zien.

_________________
Groeten De Zen.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1689
Woonplaats: Heerlen
Zolang je de startmotor hoort ronddraaien ligt het niet aan het startslot. De weerstand met oranje/rode draad zorgt er alleen voor dat de cdi bekrachtigd wordt en dat gebeurt dus.
Ik neem aan dat het neutraal lampje ook brandt als je gaat starten?

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:23 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan, 2016 15:53
Berichten: 11
Ja hij staat in z'n neutraal. Wel de teller even losgehaald. Komen we overal makkelijker bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1689
Woonplaats: Heerlen
Wat Hulzie aanhaalt kan ook, kijk of de decompressiekabel goed staat afgesteld.
Bij een goede of zwaardere accu is de motor zelfs zonder decompressie te starten. Maar dan moet de accu ook 100% in orde zijn (de standaard accu)

Zorg dat je een werkplaatshandboek ergens download. Hierin staat hoe je diverse electrische componenten kunt doormeten.
Het kan zomaar zijn dat je signaal generator niet in orde is. Dan weet de cdi ook niet wanneer die wel en niet moet ontsteken.

René

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:39 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan, 2016 15:53
Berichten: 11
Ja maar toen die kapot was en ik er een klap op gaf. Sloeg ie daarna direct aan. Na revisie niet meer de accu staat op een grotere accu aangesloten ivm leegtrekken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1689
Woonplaats: Heerlen
Ik heb 't over de signaal generator, die zit onder de linker chromen kap samen met de dynamo.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:42 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan, 2016 15:53
Berichten: 11
Top. Ga ik dan ook even nalopen. Bedankt iig hoop zoveel mogelijk te checken om uit te sluiten anders ga ik de cdi terugsturen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1689
Woonplaats: Heerlen
http://www.manualedereparatie.info/en/download/suzuki-vl-1500-intruder-1998-2000-Service-manual.html
Hier kun je het werkplaatshandboek downloaden

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 16:51 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan, 2016 15:53
Berichten: 11
Super bedankt Rene voor alle tips!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 17:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1689
Woonplaats: Heerlen
Nog even een stomme vraag.
Je hebt de teller los liggen zeg je. Als je de motor nu probeert te starten draait de startmotor dan rond of niet.
Zo nee, sluit de teller aan, of ga op je motor zitten met de zijstandaard ingeklapt en probeer dan.

René

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 17:24 
Offline

Geregistreerd: zo 31 jan, 2016 15:53
Berichten: 11
De standaard is ingeklapt hij staat op een krik. De startmotor draait wel gewoon rond en staat in z'n vrij. Dus hier zou het niet in kunnen zitten denk ik zo. Het vreemde is dat bij een klap op de cdi unit hij direct liep bij het starten en nu na revisie ik geen vonk krijg. Maar volgens de reparateur is hij compleet getest. En alle signalen via de kabels komen gewoon door. Iemand anders heeft mij gewezen op de massakabels. Hier ga ik nog even naar kijken maar daar is niets aan veranderd. Blijft een mysterie :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 17:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1689
Woonplaats: Heerlen
Ja dit is geen makkelijke.

Meet voor de grap eens of je lekverlies hebt tussen frame en accu.
- pool losmaken en de multiemeter op mA zetten en deze plaatsen op de losgemaakt -pool kabel en de -pool van de accu

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling