Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu zo 12 jul, 2020 18:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 18:29 
Offline

Geregistreerd: zo 27 jan, 2013 11:27
Berichten: 9
hoi mannen,
Ik heb vorige maand een vs1400 gekocht uit 1987 bij prive persoon.
motor had al een tijd stilgestaan ,maar starten, lopen.. nette motor voor weinig geld..

erg blij ermee. de oude eigenaar is hem zelf komen brengen (10 km ) rijdend)
ik heb er vorige maand bij -2 ook nog een paar km mee gereden.. alles ok.. behalve remmen.., maar ja had een tijd stilgestaan dus dat was te verwachten.. geen probleem..

gister blok even laten lopen om olie te verversen(gaat beter met hete olie) blok loopt goed.. daarna olie afgetapt..
maar tot mijn verbazing kwam er maar ongeveer 150 cc uit ipv 3,7 liter !!! flink geschrokken...
maar aangezien alles goed liep was ik er niet echt bang voor .. netjes 3,5 liter oliebijgevult en nieuw oliefilter en starten maar...
Nu word het blok heel snel kokend heet en de oliekoeler voor blijft zo goed als koud.. ik heb hem dus maar afgezet...
nu begint in 1 keer het olie lampje te branden en starten is niet meer mogelijk..

(met mijn boeren verstand denk ik dan dat de oliepomp/ kapot/vast/vuil/verstopt zit)
Ik heb net de verkoper gebeld en alles uitgelegt.. die was heel schapelijk en gaf toe dat hij niet naar het oliepijl gekeken heeft en de motor gewoon na een paar jaar stilstaan zo naar mij weggebracht te hebben) hij is ook flink geschrokken en laat zich zeker van zijn beste kant zien.. buiten dat...

Wat is wijsheid??????
Kan ik bijv. 1 kant van de oliekoeler losmaken en eventueel kijken of hij pompt(als ik hem weer gestart krijg)

ik ben best handig,maar ben geen moter monteur..

hoe werkt de oliepomp bij een intruder??

alvast bedankt

Paul Verkleij
Milsbeek


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 18:45 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 mei, 2006 14:55
Berichten: 2133
Woonplaats: Leeuwarden
hallo Paul, een olie pomp is een olie pomp, deze worden mechanisch aangedreven net als bij de auto.
Als je de koeling los haalt moet er dus olie uit komen.

Wat ik persoonlijk zou doen is eerst iets meer olie er in doen 4 ltr. zodat je iets kunt morsen.
Houd er rekening mee dat er redelijk veel druk op staat.

Ik hoop voor je dat er geen inwendige schade is ontstaan, als dit wel zo is zou ik er een additief bij doen om de frictie te verminderen. na enkele kilometers alles er uit gooien en weer olie verversen en dan kijken wat er in de "oude"olie zit van ijzer delen.

groet
Chris

_________________
gun een ieder wat ze jou gunnen, zo nodig in tweevoud


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 19:04 
Offline

Geregistreerd: zo 27 jan, 2013 11:27
Berichten: 9
ik had er al een liter "oil additive" bijgegooid..
weet iemand wat de in en outlet kant is van de olieleidingen.. anders kan ik er misschien een stuk slang tussen hangen en dan weer in de vuldop erin...

kan ook wat perslucht door de leidingen blazen..??? het is maar een idee??

bedankt paul


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 19:33 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9478
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Wel een domme vraag, maar waar heb je olie afgetapt?

10 km kan zo'n ding niet gelopen hebben op 150 cc, had ie allang krrrrrrt gezegd onderweg.

_________________
Groeten De Zen.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 22:06 
Offline

Geregistreerd: zo 27 jan, 2013 11:27
Berichten: 9
net over de oude olie door een oud wit laken gezeefd... ja hoor .. vol metaal schilfers... einde oefening icon_cry.gif

ik baal flink..
een 2e handsblok zal wel even duur zijn als revisie.. de bak zal ook wel flink op zijn flikker gehad hebben..

wat zou een 2e hands blok kosten?? (weet iemand iets te liggen)
hoelang ben je bezig om een blok te ruilen?? is dit te doen in een dag..

alle tips zijn welkom..

bedankt

groet paul


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 22:26 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9478
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Blok wissel is in een dag wel te doen, niet uitslapen tot negen uur bedoel ik dan, gewoon 07 uur aan de bak, en 17 uur zit ie er onder, een werkdag met van tevoren zorgen dat je het goede gereedschap bij hand hebt,.
Ander goed blok, ik schat dat op 600 euro, stuur een mailtje naar de houder van www.vs1400.nl dat is een belg, ik kom daar vrijdag voor pasen nog in de buurt, kan misschien wel voor je meenemen. Wanneer je hem mailt, noem mijn naam, dat doet je je daar een deur open gaan, en is echt een betrouwbaar iemand.

_________________
Groeten De Zen.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 22:34 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 feb, 2005 13:20
Berichten: 605
Woonplaats: Maarssen
Wellicht is één van deze 2 een optie ?

http://link.marktplaats.nl/640827705

http://www.boonstraparts.nl/onderdeel/S ... B10000DNDZ


Laatst bijgewerkt door Hermanus op ma 25 feb, 2013 22:43, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 22:42 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9478
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Ook, wel op letten als je een 4 bak had, ook een 4 bak weer nemen, had je een mijlen uitvoering, dan ook een mijlenversie weer nemen of even verdiepen in canadees ja of nee, oerhollander = gewoon een plattelander weer nemen, dat scheelt je een hoop kabel en stekker gepruts een aanpas werk, en rare verassingen.

Wanneer het zo in 1 keer past, en daar is aan te komen, heb je veel profijt van, er zijn 4 of 6 soorten in de omloop, in CDI ies ken ik 6 verschillende!!

_________________
Groeten De Zen.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 09 maart, 2013 21:26 
Offline

Geregistreerd: do 07 maart, 2013 21:39
Berichten: 144
Ik zou maar eens de vorige eigenaar een bezoekje brengen en mn geld terugvragen .Hij zou m toch poetsen en olie en benzine verversen. Het is maar 2000 euro,maar toch een kat in de zak gekocht.Het is zijn schuld dat er geen olie inzat.! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling