Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu do 27 feb, 2020 05:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 12:43 

Knipperlicht: ik heb links en rechts doorverbonden (in de koplamp), daartussen een aan-uit schakelaar, zet je het knipperlicht aan (links of rechts, maakt niet uit), en de 'tussenschakelaar' aan, dan heb je... alarmlichten. Dus 4 lampjes tegelijk op de normale interval snelheid! 'tussenschakelaar' op uit dan werkt alles weer normaal. Ik heb de 'tussenschakelaar' op het stuur geplaatst, met daarin een rood LED-lampje. Natuurlijk wel opletten dat je de 'tussenschakelaar' niet vergeet uit te zetten bij normaal gebruik van de motor, want dat is natuurlijk lastig voor je mede-weggebruikers.

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 14:38 

@renee jansen; Froggy heeft geschreven dat hij geen knipperlichten voorzijde heeft. Of althans zo begrijp ik zijn zin. Hij heeft ook een vs 750. Mn vriendin heeft een vs 750 uit 1989 waarbij de massadraad niet overal massa op het frame heeft. Zo hebben we knipperlichten gemonteerd op haar stuur met alleen een plus draad maar dan knipperen ze niet. Er moet voldoende weerstand ( lampjes ) aanwezig zijn om te kunnen knipperen. Bij sommige relais zullen bij een defect lampje het overgebleven knipperlicht snel knipperen en bij sommige alleen 1 keer aan gaan.

Als ze bij de vs 750 van Froggy aan de achterzijde niet knipperen maar alleen branden en hij heeft geen voorknipperlichten dan is mijn tip sluit een setje aan de voorkant en gebruik de zwartwitte massadraad.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 16:17 

Wim je zou me een plezier kunnen doen. Maak 1 lampje eens los en kijk wat die doet. Het lijkt me nogal sterk dat die niet op 1 lamp knippert.
Wat de massa betreft, normaal gezien is je hele motor 1 grote massa. Er zit namelijk minimaal 1 punt op de motor die verbonden is met de massa, nl de startmotor. Echter mocht het hele blok in de rubbers zijn opgehangen, ja dan is de rest erom heen niet verbonden met de massa.

Vl1500 1999
LTD 454 1990

BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 20:19 

Ja klopt. Normaal gesproken zit er vanalles op t frame als massa. De vs 750 heeft 1 massadraad vanuit de accu naar het motorblok en 1 zwartwitte vanuit de accu naar een plekje onder het zadel. Als je die losmaakt functioneerd bijna niets meer van de intruder. De startmotor heeft alleen een plus en maakt, denk ik, massa via het motorblok. De knipperlichten van de 750 gaan niet aan als ik er achter 1 weg laat. Voor brandt ie constant. Dit zal met de usa uitvoering te maken hebben.
Ik heb de voorste weg gelaten en er van die bolletjes in het stuur gemaakt. Zie foto.

Zon bolletje heeft alleen een plus draad. Als ik die aansluit dan knippert deze niet bij het aanzetten. Ik heb een extra massadraad onderzijde kroonplaat gemaakt aan de bout van het stuur ( het is een glp uitvoering ofzo want het heeft zon high bar end stuur ) geknoopt en die in de koplamp in de zwartwitte gestopt. En het knipperde! Dus ondanks de massadraad aan t blok werkt niet alles zonder de massadraad.

BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 20:29 

Hoi Wim, bedankt voor de info. Als ik het zo lees dan is je stuur / risers in rubbers opgehangen en maken ze dus geen massa met de rest, tja een extra draadje bied dan uitkomst.

Vl1500 1999
LTD 454 1990

BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 20:30 

Had alleen een foto met mn zus erop Afbeelding

BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 20:31 

Ja het achterlicht is ook met een rubber voetje. En de verschillende relais hebben ook geen massa met t frame.

BerichtGeplaatst: wo 13 sep, 2017 08:46 

wimvanderAa schreef:
@renee jansen; Froggy heeft geschreven dat hij geen knipperlichten voorzijde heeft. Of althans zo begrijp ik zijn zin. Hij heeft ook een vs 750. Mn vriendin heeft een vs 750 uit 1989 waarbij de massadraad niet overal massa op het frame heeft. Zo hebben we knipperlichten gemonteerd op haar stuur met alleen een plus draad maar dan knipperen ze niet. Er moet voldoende weerstand ( lampjes ) aanwezig zijn om te kunnen knipperen. Bij sommige relais zullen bij een defect lampje het overgebleven knipperlicht snel knipperen en bij sommige alleen 1 keer aan gaan.

Als ze bij de vs 750 van Froggy aan de achterzijde niet knipperen maar alleen branden en hij heeft geen voorknipperlichten dan is mijn tip sluit een setje aan de voorkant en gebruik de zwartwitte massadraad.

Sorry mensen voor mijn late reactie. Ik dacht dat ik had gereageerd hierop.
My bad.

Dit klopt dus wat Wim hier zegt.
Als ik de voorknippers aansluit knippert alles wel netjes.

Nu ondertussen 5W knippers aangesloten welke niet knipperen en heb ooit eens gehoord dat je dan een ander relais nodig hebt.
(heb namelijk de originele gisteravond hierom weer terug aangesloten en toen knipperde alles weer vrolijk)

BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2017 09:29 

arnoudo schreef:
Knipperlicht: ik heb links en rechts doorverbonden (in de koplamp), daartussen een aan-uit schakelaar, zet je het knipperlicht aan (links of rechts, maakt niet uit), en de 'tussenschakelaar' aan, dan heb je... alarmlichten. Dus 4 lampjes tegelijk op de normale interval snelheid! 'tussenschakelaar' op uit dan werkt alles weer normaal. Ik heb de 'tussenschakelaar' op het stuur geplaatst, met daarin een rood LED-lampje. Natuurlijk wel opletten dat je de 'tussenschakelaar' niet vergeet uit te zetten bij normaal gebruik van de motor, want dat is natuurlijk lastig voor je mede-weggebruikers.

Arnouda,
Kan je voor mij een schematje laten zien en welke schakelaartje en waar je die hebt gekocht?
Ik wil ook alarm lichtjes :)

BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2017 10:58 

Gewoon een schakelaar die 5 a 10 amp aan kan tussen de 2 draden zetten die het het linker en rechter knipperlicht laten knipperen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vl1500 1999
LTD 454 1990

BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2017 12:54 

En als je nog een relais zoekt kijk dan naar deze, dit is last onafhankelijk knipper relais, hier maakt 't dus niet uit of je de normale 21 W lampen er op aansluit of lampen van 5 of 10 Watt
https://gegshop.nl/nl/knipperlichten-to ... polig.html

Vl1500 1999
LTD 454 1990

BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2017 08:29 

Rene Janssen schreef:
En als je nog een relais zoekt kijk dan naar deze, dit is last onafhankelijk knipper relais, hier maakt 't dus niet uit of je de normale 21 W lampen er op aansluit of lampen van 5 of 10 Watt
https://gegshop.nl/nl/knipperlichten-to ... polig.html

Top dank je.
Had gisteren deze al besteld.
https://www.myxlshop.nl/j-s-relais-voor-je-motor.html

BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2017 08:32 

Rene Janssen schreef:
Gewoon een schakelaar die 5 a 10 amp aan kan tussen de 2 draden zetten die het het linker en rechter knipperlicht laten knipperen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Top dank je wel.
Ga ik ook proberen ;)

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]