Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu zo 15 dec, 2019 10:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2007 20:29 

Valt er vandaag een brief van Suzuki op de mat:
"Geachte heer/mevrouw,
Aangezien u volgens onze gegevens in het bezit bent van een M1800R willen wij graag het volgende onder uw aandacht brengen.

De fabrikant van uw motorfiets heeft ons, B.V. NIMAG, als Suzuki importeur onlangs geinformeerd dat tijdens de gebruikelijke kwaliteitscontrole is vastgesteld dat er een-overigens geringe-kans bestaat dat de rubber brandstofslang niet goed aansluit op de brandstofgalerij. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat er op enig moment een brandstoflekkage optreedt. Uiteraard willen wij voorkomen dat u hiermee wordt geconfronteerd. Vandaar dat de fabrikant ons heeft verzocht om de brandstofgallerij te vervangen.
Wilt u zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken contact opnemen met uw eigen of met een dichtsbijzijnde Suzuki Dealer om deze correctie kosteloos uit te laten voeren. Na afspraak zal de vervanging ongeveer 1 uur in beslag nemen.

Nu weet ik dus ook waarom mijn 1800 een paar maanden geleden benzine lekte!
Gr. Sjaak

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2007 11:41 
IOCH lid

toevallig had ik voor dat we naar cullemborg gingen zaterdag wat benzine onder de motor.
vond hem toch ook wel regelmatig naar benzine stinken maar kon verder niets vinden.
tot ik zaterdag middag thuis kwam en de brief in de bus vond.
verklaard nu toch wel mijn vermoedens denk ik. :wink:

groetjes uit de zaan, mark. 8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2007 22:41 
IOCH lid

brandstof gallerij is inmiddels vervangen.....................zelfs me motor is sinds zaterdag vervangen maar dan door een C1500LC.
eindelijk is de kogel door de kerk ik liep al een tijd te twijfelen maar nu is het dan zover.
aangezien wij geen auto hebben en ik vanaf het begin me tassen mis wilde ik ook me vrouwtje meer comfor geven.
eigenlijk was de 1800 me ff te en ben ik een rustige rijder.
ik viel vorig jaar helemaal voor het model en er was toen geen demo te vinden om op proef te rijden dus kopen die handel.
nu een jaar later kom ik toch terug op me 1500 en gaat me vrouwtje ook weer gezellig mee.
een ieder met z'n 1800 wens ik veel rijplezier toe en geniet ervan want appart is ie en zal ie zeker blijven.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul, 2007 20:51 

Hoi Mark,

Wat was er nou mis met de 1800? Ik rijd nu 800 CL. Voordien veel tests en eraringen gelezen op het Internet (vooral Amerikaanse sites geven veel info 'model Boulevard') en had bijna de 1500 CL gekocht maar de vele klachten over de geringe brandstoftankinhoud en nog wat andere op en aanmerkingen hebben uiteindelijk tot gevolg gehad dat ik voor de 800 CL heb gekozen. Maar ik moet zeggen dat wanneer je een tijdje op de machine hebt gereden je eigenlijk wel wat meer koppel zou kunnen gebruiken. Nu heb ik wat plaatjes van de nog niet in Nederland gepresenteerde 1800 in Classic uitvoering gezien en ik moet zeggen dat hij er goed uit ziet. Maar 1800cc is 1800cc ongeacht het model. Dus ben ik wel benieuwd naar je ervaringen met deze motor. En hoe is je ervaring met de geringe tankinhoud van je 1500?

Groet,
Hans.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jul, 2007 16:18 
IOCH lid

hans wat noem jij gering ?
de toertocht naar zeeland heb ik gemiddeld 1 op 18 gereden.
tank inhoud is 15 liter en in Nederland hebben we bijna op iedere hoek van de straat een tankstation.
moet zeggen vind het ietwat overdreven om over klachten te spreken.
me vorige 1500 had carburateurs en liep zo'n 1op 13 en daar heb ik ook nooit zonder benzine mee gestaan dus het valt allemaal wel mee.
gewoon je digitale benzine meter in de gaten houden en gewoon op tijd tanken. :wink:

P.S. scroll hier ff dan kan je lezen waarom mijn keuze weer op een 1500 is gevallen. http://www.ioch.com/forumBB2/viewtopic. ... 61&start=0

mark uit de zaan. schreef:
zo rond 21.00 uur rolden wij binnen hier in zaandam.
was weer een gezellige boel daar in zeeland.
mooi weer,geweldige toertocht,een perfecte lunch,en super gezelschap.
marjon heeft ook genoten en dat op onze nieuwe intruder en 650 km later.
gisteren mijn 1800 ingeruild voor een nieuwe C1500 daar liggen uiteindelijk me roets.
pracht van een machine die 1800 maar toch voor mij ff te en met z'n twee niet echt comfortabel.
miste vanaf het begin me leren tassen en dat stak ik niet onder stoelen of banken.
motoport wormerveer was bereid om gister 16.00 uur (en ze sluiten 17.00 uur) nog mijn nieuwe fiets klaar te maken om er zeeland mee te rijden en man wat heb ik weer ouderwets genoten.
uiteraard waren de reakties van me maten bij de club ook geweldig dat doet een mens goed. :D
simon de vries van motoport wormerveer bedankt dat je er mede aan bijgerdagen hebt om deze dag te maken tot wat hij is geworden. (en daar kunnen ze bij van der heijde motors in s'hertogenbosch een voorbeeld aan nemen) natuurlijk ron,renate en jesse en de rest van de crew bedankt voor deze gezellige dag het was weer een genoegen. :wink: :lol: :lol:

groetjes uit de zaan, mark en marjon.8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2007 13:10 
IOCH lid

Lijkt mij handig om het direckt te laten maken, want bij een sloperij in Raalte staat al een uitgebrande 1800, :( zo te zien komt de brand onder de tank weg.
Voor foto's zie marktplaats.
Gr. John.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 aug, 2007 12:34 

Een van de meest storende problemen die uit de test naar voren kwam is de koppeling geweest. Wanneer tijdens het wegrijden veel gas werd gegeven, bleek de koppeling zo moeilijk te doseren, dat de motor bijna werd gelanceerd en de berijder zich stevig moest vasthouden om niet achter te blijven. Ik heb op de laatste beurs gehoord dat dat probleem wel bekend was en is opgelost. Als zeer positief werd daarentegen de zitting ervaren. Zelfs een Harley bood volgens de testende journalisten niet zoveel comfort. Trouwens, Harley Davidson kwam helemaal niet zo goed uit de test behalve ten aanzien van het benzinegebruik. Dat lag geloof ik nabij de 1:30. Laat ik wel duidelijk zijn, ik ben absoluut niet negatief over de Intruder van welk type dan ook. Het zijn zeker na de laatste modificaties betrouwbare en technisch zeer perfecte motoren. Ronduit geweldige machines. Maar 250 km en dan een lege tank is niet echt iets om vrolijk van te worden. Ikzelf heb al een keer tussen Luik en Prum stilgestaan omdat er over zo'n 100 km geen pomp was te bekennen. Dan praat je bij de 1500 in het gunstigste geval al over 40% van de inhoud van de tank. Nou is mijn actieradius met de 800 ongeveer 350 km afhankelijk van het rijgedrag en zelfs dat vind ik wat aan de magere kant. Zo'n digitaal knipperstreepje en geen reserve.. ik weet het maar toch. Het probleem is als je eenmaal onderweg bent dan blijkt maar weer hoe fijn die zit van een Intruder is... je rijdt zo in één keer een tank leeg. Maar baai de wee hoe zit dat met die extra tank? Waar plaats je die en is dat een extra optie of een universeel product o.i.d.? Groet Hans.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 aug, 2007 17:49 
IOCH lid

heb ik in al die jaren nog nooit een probleem mee gehad met me 1500.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 aug, 2007 00:29 
IOCH lid

Hans_B schreef:
Een van de meest storende problemen die uit de test naar voren kwam is de koppeling geweest. Wanneer tijdens het wegrijden veel gas werd gegeven, bleek de koppeling zo moeilijk te doseren, dat de motor bijna werd gelanceerd en de berijder zich stevig moest vasthouden om niet achter te blijven. Ik heb op de laatste beurs gehoord dat dat probleem wel bekend was en is opgelost.

????????? Nog nooit problemen mee gehad
Is ook de eerste keer dat ik dit verneem Hans ??
Wij rijden toch al 11 jaar Intruders...3 jaar een 800 en 6 jaar een 1400
en nu alweer 2 jaar een 1500 naar volle tevredenheid.
En wat het verbruik betreft met de 1500 zit ik op 1 op 16/17

En trouwens Hans wij vinden het wel lekker om na 200 km
even te stoppen,en dat is dan niet alleen om te tanken maar
om zelf er ook even van de bike af te zijn :wink:

Groetjes uit Rotterdam

Aad & Christien

1500_born_to_ride

TheRider

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 aug, 2007 09:37 

Toen ik op zoek was naar het juiste merk en de gewenste uitvoering kende ik helaas dit forum nog niet. En dan probeer je allerlei ervaringen van motorrijders en hun merken te vergaren. Zo kwam ik o.a. op Amerikaanse test-sites waar alle beschikbare chopper-merken zo nu en dan uitgebreid worden doorgelicht. En daar heb ik mij dus door laten leiden. Maar goed nu weet ik in elk geval wat jullie ervaringen zijn en dat er met de 1500 in Nederland niks mis is. Dus als ik mijn 800 heb opgereden (of misschien toch nog wat eerder) dan... Maar ja die 1800 in Classic uitvoering model 2008 met zo'n 20 liter aan boord is toch ook niet verkeerd...
Groet Hans.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 aug, 2007 14:09 

Bij mij is er sprake van kennelijke hardleersheid. Ik heb het met mijn eigen auto al twee maal ervaren in het buitenland (merk slurp 1:6) en hoewel het bij de garantieovereenkomst hoorde kostte het mij toch al gauw enkele uurtjes wachten. Ik heb er een G3 (LPG) installatie bijgezet dus kom ik nu wat verder dankzij deze dubbele branstofvoorziening. Met de motor weet ik dus gewoon dat het bij een actieradius van 200 km een kwestie van tijd is (geen reserve zodat je nog even kunt zoeken naar een pomp) voordat ik in de middle of noware zonder brandstof kom te zitten. Vaker stoppen helpt, ik weet het maar zelfs dan moet je in een land als Duitsland bijvoorbeeld al je soms een halfvolle tank bijvullen om de volgende stop te kunnen halen. Maar natuurlijk hangt mijn keuze niet alleen af van een tankinhoud anders had ik een ander merk gekozen. Betrouwbaarheid is belangrijk (het model nog net iets meer) maar als je het lor naar een tankstation moet duwen weet ik niet of deze overtuiging nog lang stand houdt. Groet Hans.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2007 09:18 
IOCH lid

de 1500 heeft een 15 liter tank,en waneer je de eerste 10 liter hebt verbruikt gaat je lampje knipperen van je benzinetank dan blijft er 5 liter over om een pomp te zoeken,en waneer je van de vijf over gebleven liters er 3 hebt verbruikt blijft je lampje volledig branden en dan moet je ff wat sneller een pomp zoeken dus je ziet tijd genoeg om te tanken.

P.S. dat lampje overgens is nog bij de oude modellen de nieuwe hebben een digitale brandstofmeter.

Berichttitel: Moi toch?
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2007 23:44 
Hallo Hans B,

dat de 1800 met dik 300 kg gelanceerd kan worden is toch juist mooi? ik vind niks zo mooi als een wheelie of een burnout met zo'n zware machine, die koppeling went gerust wel, het is een motor met race techniek (remmen, strakke vering, laag zwaartepunt, veel power) en daarmee een klasse apart. Ik heb alle soorten motoren (en auto's) gehad en ben nog steeds zeer tevreden met de 1800. Ik kwam vandaag terug uit Zweden en daar houden ze ook van coole motoren en als je op de snelweg op de andere weghelft (ik zit hoog in een pick up) zo'n 1800 tegemoet komt rijden valt dat meteen op.

Als je er mee om weet te gaan pak je de gemiddelde racer, en zeker iedere harley, in, mooi toch?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2007 12:10 
he joost je heb helemaal gelijk waar je ook lomt er staan altijd mensen naar te gapen het is en blijft een opvallende verschijning laatst nog xenon gemonteerd lijkt helemaal bruut een en al power :M1800R

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2007 22:18 

Hoi Mark,
Jammer dan ze van dat lampje zijn afgestapt. Ik heb nu ook een digitale meter die overigens veel te lang de indruk geeft dat je nog genoeg benzine hebt en vervolgens in korte tijd terug valt naar "knippermode". Als je dat niet op tijd waarneemt merk je het wel bij een keer snel optrekken want dan houdt de motor in. Zodanig dat je het idee hebt dat je de rem gebruikt in plaats van je gashandle. Niet aan te bevelen bij een inhaal actie. Ik heb al twee keer hortend en stotend net op tijd een benzinestation kunnen breiken voordat de motor helemaal stil viel. Maar alles overwegende blijft de Intruder een fijne motor en heb ik nog geen dag spijt gehad van mijn aankoop. Soms willen wij denk ik net even te veel. Groet Hans.

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]