De reden waarom ik hier zo fel op ben is het volgende, ik reviseer voor mn hobby motoren, tot op
zekere hoogte natuurlijk machine werk besteed ik uit maar een motor mechanisch de en monteren is
geen probleem, ook werk ik graag aan het rijgedeelte dus heb een beetje verstand van hoe een motor in
elkaar zit.
Ik kom dus regelmatig motoren tegen met een ehhh aangepaste uitlaat, maar als je dan de motor uit elkaar trekt dan\zie je de schade die er
aan zuigers kleppen en koppen zit.
Ik weet ook dat 50% van de choppers zonder of met een halve demper rond rijdt, maar dan weet je ook wel hoe slecht het is,
voor de meeste carburateurs is een dynojet kit te krijgen, soms is een setje grotere sproeiers al voldoende maarrrrrr dan moeten de carburateurs
eraf en dat gaat altijd gepaard met tijd en geld.
Bij injectie is het een stuk gemakkelijker, gaatje in je uitlaatbocht of uitlaat boren en busje monteren waar je je lambda sonde in kunt zetten.
De eindweerstanden die je kan kopen en die zelfs door vele motorzaken gebruikt worden zijn in mijn ogen slecht omdat het een vaste meting is
om je motormanagement voor de gek te houden iedereen die zn lambda sonde afgekoppelt heeft en een F melding op zn dashoard ziet weet wat
ik bedoel, omdat de meting statisch is verandert de inspuit karakteristiek niet mee met je toeren tal of wanneer de belasting van je motor verandert.
Wil niemand kleineren of wat dan ook alleen maar waarschuwen voor hoe het NIET moet en soms komt dat een beetje rottig mn strot uit maar
dat komt omdat ik het al 100X verteld heb, je moet zowieso niets persoonlijk nemen wat ik vertel.
Zo en nu wens ik iedereen een fijn weekend