Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu zo 08 dec, 2019 10:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2016 17:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 maart, 2013 17:00
Berichten: 318
Woonplaats: Hoensbroek
Klopt maar niet helemaal die eliminator dopjes zoals jij ze noemt, dat is in principe een
vaste (eind)weerstand zodat de lambda sonde altijd de zelfde weerstand heeft en dus ook altijd dezelfde "waarde" meet
en dus ook geen foutmelding geeft, maar iets veranderen in de inspuit karakteristiek doet ie niet je houdt alleen het motormanagement
voor de gek, blijf erbij dat je niet ongestaft aan je uitlaat moet gaan liggen klooien.

_________________
Nicht immer aber immer ofter.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2016 17:37 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 nov, 2011 10:43
Berichten: 1911
Woonplaats: Oosten des lands
Klopt dat is idd wat ik bedoel met die weerstandjes. Maar open uitlaten zal nog schadelijker zijn dan een paar gaatjes. En we weten beide dat meer dan 50% chopper rijders met open pijpen rijden zonder enige aanpassingen. Hooguit de Co stelling iets aangepast hebben. Dit zonder problemen. Vandaar dat ik zeg een paar gaatjes zal niet snel problemen geven.

_________________
Vs 1400 custom.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2016 18:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 maart, 2013 17:00
Berichten: 318
Woonplaats: Hoensbroek
De reden waarom ik hier zo fel op ben is het volgende, ik reviseer voor mn hobby motoren, tot op
zekere hoogte natuurlijk machine werk besteed ik uit maar een motor mechanisch de en monteren is
geen probleem, ook werk ik graag aan het rijgedeelte dus heb een beetje verstand van hoe een motor in
elkaar zit.

Ik kom dus regelmatig motoren tegen met een ehhh aangepaste uitlaat, maar als je dan de motor uit elkaar trekt dan\zie je de schade die er
aan zuigers kleppen en koppen zit.

Ik weet ook dat 50% van de choppers zonder of met een halve demper rond rijdt, maar dan weet je ook wel hoe slecht het is,
voor de meeste carburateurs is een dynojet kit te krijgen, soms is een setje grotere sproeiers al voldoende maarrrrrr dan moeten de carburateurs
eraf en dat gaat altijd gepaard met tijd en geld.

Bij injectie is het een stuk gemakkelijker, gaatje in je uitlaatbocht of uitlaat boren en busje monteren waar je je lambda sonde in kunt zetten.
De eindweerstanden die je kan kopen en die zelfs door vele motorzaken gebruikt worden zijn in mijn ogen slecht omdat het een vaste meting is
om je motormanagement voor de gek te houden iedereen die zn lambda sonde afgekoppelt heeft en een F melding op zn dashoard ziet weet wat
ik bedoel, omdat de meting statisch is verandert de inspuit karakteristiek niet mee met je toeren tal of wanneer de belasting van je motor verandert.

Wil niemand kleineren of wat dan ook alleen maar waarschuwen voor hoe het NIET moet en soms komt dat een beetje rottig mn strot uit maar
dat komt omdat ik het al 100X verteld heb, je moet zowieso niets persoonlijk nemen wat ik vertel.

Zo en nu wens ik iedereen een fijn weekend icon_aanbidden

_________________
Nicht immer aber immer ofter.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2016 18:03 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 nov, 2011 10:43
Berichten: 1911
Woonplaats: Oosten des lands
Goed weekend thanks voor de duidelijke uitleg icon_duimomhoog.gif

_________________
Vs 1400 custom.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 feb, 2016 18:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 maart, 2013 17:00
Berichten: 318
Woonplaats: Hoensbroek
Heel graag gedaan. :D

_________________
Nicht immer aber immer ofter.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 19:12 
Offline

Geregistreerd: vr 05 jul, 2013 22:32
Berichten: 42
Woonplaats: Groningen
waterman schreef:
BSH1975 schreef:
Ik heb de originele uitlaten wat ingekort en het klinkt nu een stuk mooier....dempers zitten er nog in.

hoi
mijn vraag is hoe je aan die eindstukken komt

hoi, zou je mij nog een antwoord kunnen geven op mijn vraag?
gr waterman.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 22:15 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2005 21:42
Berichten: 976
Woonplaats: Groningen "Stad"
Sommigen van ons kunnen beschikken over de meest fantastische apparaten. Ik denk dat onze Belgische
vriend dit zelf gemaakt heeft -of heeft laten maken- op een CNC freesbank of draaibank.

Leuk voorbeeld van CNC werk: https://youtu.be/xe9aVodW7Zg?t=8

_________________
Beter ongeveer goed, dan precies verkeerd...

Tot kiek, René


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 22:40 
Offline

Geregistreerd: vr 05 jul, 2013 22:32
Berichten: 42
Woonplaats: Groningen
Cannonball schreef:
Sommigen van ons kunnen beschikken over de meest fantastische apparaten. Ik denk dat onze Belgische
vriend dit zelf gemaakt heeft -of heeft laten maken- op een CNC freesbank of draaibank.

Leuk voorbeeld van CNC werk: https://youtu.be/xe9aVodW7Zg?t=8

dankje voor het reageren .
ook uit de stad las ik.
gr waterman


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 22:58 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2005 21:42
Berichten: 976
Woonplaats: Groningen "Stad"
waterman schreef:
ook uit de stad las ik.
gr waterman


Al sinds jaar en dag :D

Nu moet onze Belgische vriend natuurlijk ook nog even reageren, daar heb je waarschijnlijk meer aan :wink:

_________________
Beter ongeveer goed, dan precies verkeerd...

Tot kiek, René


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2016 18:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 mei, 2010 09:49
Berichten: 31
Woonplaats: Belgenland
Kijk ...ik zie hier m'n oude motor terug met de nieuwe eigenaar!

De uitlaten zijn ok. de dempers zitten er nog in en er zijn er véél zo met deze uitlaten onderweg hier bij ons in Belgie, nooit problemen mee gehad en er zullen ook nooit problemen komen , dit zijn de originele uitlaten gewoon ingekort met een eindstuk erop in Cnc

Dit is de goedkoopste (350eur) manier om een ander geluid te verkrijgen , echter ik heb toch gekozen voor de uitlaten van Dr Jekill and Hyde

Hier op deze link zie je een promo film met mijn motor (Zilver M1800)
http://jekillandhyde.com/en_global/home

.

_________________
M1800Riders Benelux


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2016 23:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 okt, 2013 10:41
Berichten: 1002
Zijn er nog belgen buiten mezelf hier op het IOCH ?

_________________
Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd te worden als je de waarheid spreekt .


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling