Hierbij mijn correspondentie aan Motoport
groetje Gerard
Beste Frans van der Heijden,
Nog even mijn garantie boekje geraadpleegd en mijn garantie periode bedraagt 3 jaar. Onder uitsluiting staat inderdaad letterlijk omschreven slijtage aan de koppelingsplaten. De koppelingsplaten zijn door uw monteur al vervangen. Helaas is de oude klacht daarmee niet verholpen, bij warm worden en lange ritten kan ik niet meer schakelen naar ze vrij en 1e versnelling en zit de versnellingshendel kompleet vast. Waarschijnlijk zit het probleem in het mechanisch van de drukgroep of schakel mechanisme. Naar mijn mening hebben we naar de NIMAG toe een sterk punt om de NIMAG duidelijk te maken dat zij als importeur deze klacht gebrek aan het versnellingsmechanisme onder garantie zal moeten oplossen.
Verder ben ik bij mechanische schade aan de motor niet verzekerd voor vervangend vervoer.
Mijn vriendelijk verzoek aan u, is het mogelijk om aan mij tegemoet te komen voor een vervangend oud inruilmotortje tijdelijk in bruikleen te geven. Nog een optie is er ook nog om een proefrit te maken met een 1500/of 800
Met de vriendelijke groeten
G.W.Pen
Van: Gerard Wolter Pen [mailto:gwpen@ziggo.nl]
Verzonden: dinsdag 29 juli 2014 9:37
Aan:
'verkoop@motoportwateringen.nl'
Onderwerp: Reparatie 1800 VLR ken.14-MB-LD
T.A.V dhr. F. van der Heiden
Betreft schade aan Intruder 1800 C
Bouwjaar 6 april 2012
Geachte heer F. v.d. Heijden,
Zoals al aan uw medewerkers d.d. 24/07/2014 en in mijn mail doorgeven is aan motor een defect aan het schakelsysteem. Daardoor heb ik genoodzaakt mijn motor in Oostenrijk garage Wolf in Imst achter moeten laten.
De monteurs daar ter plekken melde mij dat het probleem waarschijnlijk zit in de versnellingsbak.
Helaas heb ik mijn vakantie hierdoor af moeten breken, de ANWB zal de motor binnen 10 dagen bij u voor reparatie afleveren.
Wat mij van het hart moet is dat er al diversen 1800 modellen het zelfde probleem vertoonde en
door Inbreng van de Nimag zijn gerepareerd en volgens mijn informatie bij de eerste 1800 modellen een versnellingsbak is vervangen.
Natuurlijk kan je zonder inzicht in het schakelingsysteem enkel maar een prognose van de oorzaak maken. Achteraf herinner ik me dat Uw monteur die de platen heeft vervangen de opmerking maakte van: de koppelingsplaten waren toch niet zo versleten. Bij twijfel had hij contact met u of de NImag op moeten nemen, waarschijnlijk heeft hij overbodig de koppelingsplaten vervangen. Uw bedrijf heeft destijds naar mijn mening de kosten voor deze reparatie onterecht aan mij in rekening gebracht. Ook was mijn garantie periode van 3 jaar nog niet verlopen.
Het mag en kan toch niet zo zijn dat we een motor met een versnellingsbak van nog geen 3 jaar oud niet naar behoren kunnen repareren.
Persoonlijk ga ik er vanuit dat u alles in het werk zal stellen om deze kwestie naar ieders tevredenheid zal oplossen.
Met de vriendelijke groeten.
Gedard Wolter Pen