Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu ma 16 dec, 2019 15:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: koppeling
BerichtGeplaatst: wo 23 okt, 2013 13:04 

waterman schreef:
waterman schreef:
als ik mijn koppeling op laat komen hoor ik een rabbel geluid.
weet iemand raad?

.

heb de speling even uit de kabel nu moet zeggen dat het lawaai weg is,maar lijkt mij niet verstandig om het zo te laten.
kunnen jullie nog iets met deze info?
gr waterman

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2013 01:35 

Bauke schreef:
Is dit een euvel die is op komen zetten? Of heb je 'em net gekocht en al vanaf het begin last van?

Als dit is op komen zetten terwijl je 'em al een tijdje had, dan kan het zijn dat je nieuwe koppelplaten moet zetten - die zijn dan versleten.
Als je 'em net hebt aangeschaft dan is het niet eenduidig te zeggen aangezien de 1800 een redelijke historie heeft van koppelingproblemen fabrieksaf:
- oliestang geeft niet snel genoeg olie (op te lossen met fabrieksmodificatie)
- veerplaat zit verkeerd om (geloof het of niet - suzuki heeft die zo gemaakt dat die op twee manieren er in kan, er is echter maar 1 goede manier)
- en natuurlijk de platen kunnnen versleten zijn mocht je 'em tweedehands hebben aangeschaft.

hoi
denk dat ik iets niet goed doe betreft reageren pppffffff, voor mij ook wennen allemaal.
had een berichtje verzonden.
gr waterman

BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2013 09:01 
IOCH lid

Speling uit de kabel en geluid weg? Even gewoon van A naar B denken - hoeveel speling zat er in? Sowieso zou die vrij kort moeten zijn. Wellicht dat het geluid (en ook het gevoel als je op snelheid reedt) komt van platen die niet lekker op elkaar kwamen doordat de speling te groot was.

Iets anders wat in mij opkomt: zou het kunnen zijn dat de platen niet goed uitgelijnd zijn (niet gecentreerd). Wanneer de speling minder wordt, is er meer ruimte voor de platen om zich te zetten (geen druk van de kabel en vallen op elkaar om balans te maken) - met spanning op de kabel krijgen ze die ruimte niet en rij je met platen die niet gecentreerd op elkaar zitten, in onbalans raken en dus rammelen?

BerichtGeplaatst: do 24 okt, 2013 10:50 

Bauke schreef:
Speling uit de kabel en geluid weg? Even gewoon van A naar B denken - hoeveel speling zat er in? Sowieso zou die vrij kort moeten zijn. Wellicht dat het geluid (en ook het gevoel als je op snelheid reedt) komt van platen die niet lekker op elkaar kwamen doordat de speling te groot was.

Iets anders wat in mij opkomt: zou het kunnen zijn dat de platen niet goed uitgelijnd zijn (niet gecentreerd). Wanneer de speling minder wordt, is er meer ruimte voor de platen om zich te zetten (geen druk van de kabel en vallen op elkaar om balans te maken) - met spanning op de kabel krijgen ze die ruimte niet en rij je met platen die niet gecentreerd op elkaar zitten, in onbalans raken en dus rammelen?

dankje voor je reactie neem het zeker mee naar de dealer, hoewel laatst alles er nieuw is ingekomen.
voor mij is het wachten nu wat NIMAG er van gaat zeggen.
gr waterman

BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2013 11:00 
IOCH lid

Succes icon_duimomhoog.gif

BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2013 11:10 
IOCH lid

Hoi Waterman een koppelingshendel moet altijd speling hebben, m.a.w als je de koppelingshendel helemaal loslaat moet je er zeker van zijn dat de platen volledig tegen elkaar gedrukt zijn. Als je teveel speling uit de kabel weghaalt loop je het risico dat de platen niet volledig aangedrukt worden waardoor je overmatige slijtage hebt op je koppelingsplaten.

BerichtGeplaatst: ma 28 okt, 2013 11:23 
IOCH lid

misschien heb je hier wat aan: http://pagreaves.com/109/clutch/clutch.htm

BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 12:25 

zou jullie even op de hoogte houden, bij deze.
nu woensdag weer een gesprek over wat er weer gaat gebeuren.
hebben ook al gehad over de nieuwe 2014 intruder 1800, heb in eerste instantie aangegeven dat dat geen optie is.
wieweet, houd jullie op de hoogte.
veel dank voor het meedenken iedereen.

groet waterman

BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2013 19:36 

hoi
afspaak duurde even, wat ze gedaan hebben is de speling uit de koppeling gehaald.
trilling door de motor is minder geworden, kabel geen speling dus,
denk zelf dat ik nog 1keer een nieuwe m1800r koop, en anders stop ik met het motorgebeuren.
ben er wel van genezen dan.
moedeloos word je er van.
gr waterman

BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2013 20:57 

Ik heb deze motor ook gehad en na twee maanden terug naar de dealer gebracht .
Rotzooi eerste klas deze m1800r qua koppeling ,bij elk vertrek waar ik stond steeds een bezienswaardigheid bij wijze van !
Hij schokte zich gewoon door het groene licht door om dan door te trekken. Bij mij was het alleen bij het vertrekken en werd er spuugzat van .
Ik zit al in het motorwereldje van 1984 en heb dit nog nooit meegemaakt.
Misschien is het net allemaal wat te veel voor een 2 cilinder en kan de koppeling dit gewoon niet aan.
900 cc per cilinder, ik dacht dat dit nog nooit eerder uitgebracht was ,zelfs niet bij een auto maar affien daar wou ik even af ! Pascal.

BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2013 21:12 
IOCH lid

Hulzie schreef:
De eerste 1800 daarbij kwam het voor dat hele koppelinghuizen aan gort vlogen, enorm veel pk aas, en het koppelinghuis schijnt er niet op afgesteld te zijn. Hoe ze dat naar de klanten opgelost hebben weet ik ook niet, maar ken de klacht nog wel. Rij zelf VS sinds 1991

Dan herken jij dit ook Pascal

BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2013 21:39 

Zeker weten, en de dealer ? Even de kabel aanspannen en terug in het uitstelraam ! Op naar een volgende mis koper !

BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2013 21:41 
IOCH lid

Best mogelijk, ik hoor er eigenlijk niks goeds over in de zin van top koppeling, of ander spul erin zoals we wel bij de 14 en 1500 doen.

BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2013 21:55 

Hulzie schreef:
Best mogelijk, ik hoor er eigenlijk niks goeds over in de zin van top koppeling, of ander spul erin zoals we wel bij de 14 en 1500 doen.

alleen intruder.nl haha
zit er maar mooi mee.
dankje van je reactie.
gr waterman

BerichtGeplaatst: do 12 dec, 2013 22:09 

Als ik hem kocht had hij 1600 Km dus zeer weinig Km ers .
De garage die hem aan mij verkocht kende mijn achtergrond m.b.t. Intruder .
Toen hij hem aan mij verkocht zij hij, als je deze niet goed vind breng hem gerust terug en je krijgt je geld terug ! Had ik toen geweten dat dit het addertje was onder het gras had ik meteen gezegd ,hou hem maar bij nu .
Een maand mee getoerd en voelde me net een clown ! Ik begon op de duur Rode lichten te negeren ,zo erg werd het .
Op een Zaterdag (als de motorzaak goed vol zat )heb ik hem opnieuw binnengebracht en hem de keuze gegeven, ofwel een demonstratie van dit monster of mijn centen terug. Hij koos gelukkig voor het juiste .
O ja en schakelen naar tweede daar zou je het beste twee linkerhanden voor nodig hebben ,eentje om te ontkoppelen en de andere om hem in tweede te trekken !

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]