Ik had al een paar maanden geleden een nieuwe set ' Miller" uitlaten bestelt.
Toen ik ze binnen kreeg was het helaas onder nul graden.
Maar toen ik afgelopen weekend hoorde dat het deze week lekker weer werd en ik toevallig een deze dagen vrij was wist ik het meteen!!
En vandaag was de dag eindelijk kon ik de uitlaten eronder monteren.
Na het een paar keer goed lezen van de Duitse handleiding ben ik maar begonnen en het ging eigenlijk best makkelijk.
Eerst de originele uitlaten eraf. Bovenste uitlaat was geen probleem gezien dit een slip on was, maar toen kwam ik bij de onderste. Ik wist dat ik deze eraf moest zagen cq. slijpen.
Met de dremel in de hand en wat gezonde spanning begon ik eraan. Na wat geduld en een keer met de hond wandelen lukte het me om ook de onderste uitlaat eraf te halen.
Nu kon ik met het leukste gedeelte beginnen, het monteren van de Miller uitlaten.
Het verbaasde mij hoe makkelijk de montage verliep. Ik moet zeggen dat die Duisters heel goed werk hebben geleverd. Alles paste in een keer en de nieuwe uitlaten had ik na ongeveer 15 minuten gemonteerd.
En toen eindelijk starten. Eerst maar met de Db-killers om te horen hoe ze dan klinken. Ze klinken dan net als de originele alleen ietsjes zwaarder.
Na wat seconden luisteren gelijk die Db-killers eruit gehaald.
Na het weer starten klonken ze heel wat beter
Het geluid is zeker wat harder, maar niet asociaal hard. Het is vooral een zwaarder donker geluid en dat was precies wat ik zocht.
Gelijk een ritje gemaakt en wat tunnels opgezocht...