Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 19 feb, 2020 21:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 23:12 
Offline

Geregistreerd: vr 14 jul, 2017 22:17
Berichten: 10
Woonplaats: Zwolle
Goedenavond !

Sinds vorige week rijdend op mijn VS1400, erg blij mee!
Rijd naar mijn idee ook erg goed, goed vermogen onderin en bovenin, niet inhouden, niet stotteren of wat dan ook, maaaar...

met het loslaten van het gas, bij zowel koude als warme motor, en bij het stationair draaien, ook koud en warm knalt de bovenste uitlaat toch wel heel regelmatig, dit is de achterste cilinder. (vind het wel stoer klinken, maar het is naar mijn idee toch niet bevorderlijk voor de levensduur en ik wil geen gezeur met de politie, aangezien die al flink meer lawaai maakt dan origineel)

Ik "denk" de afstelling van de benzine/lucht toevoer achterste carburateur, motor heeft toch wel een jaar stil gestaan, direct groot onderhoud gegeven maar niet veranderd.
Nou lees ik veel over het synchroon afstellen van de carburateurs, heeft dat hier mee te maken?

Alvast bedankt !

Groet, Anne-Jan


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2017 16:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 07:56
Berichten: 4346
Woonplaats: Leeuwarden
Synchroonstellen en je bent klaar... icon_duimomhoog.gif

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2017 18:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1552
Woonplaats: Heerlen
Kijk ook eens hoe hij stationair draait, soms wil iets meer toeren al helpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2017 18:39 
Offline

Geregistreerd: vr 14 jul, 2017 22:17
Berichten: 10
Woonplaats: Zwolle
Klopt René, wanneer ik hem tegen het eind van het vrije slag van het gaspedaal draai is het weg, echter dan nog wel met het laten uitrollen/afremmen.

Ik had het inderdaad gelezen over het synchroon afstellen, maar ook iemand die hier veel mee bezig was en die wil/kan helpen. Enig idee of diegene nog online is en hiermee kan helpen?

Dank jullie voor de reactie !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 jul, 2017 18:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1552
Woonplaats: Heerlen
Op de carb, daar waar de gaskabels zitten, zit meestal een dikke stelbout, hiermee kun je het stationair mee regelen. Voor het synchroon zetten heb je 2 vacuummeters voor nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2017 22:43 
Offline

Geregistreerd: vr 14 jul, 2017 22:17
Berichten: 10
Woonplaats: Zwolle
Die zijn te vinden, maar waarom stationair opdraaien als hij juist zo mooi rustig loopt (los van de klappen uit de achterste cilinder/uitlaat?

Die volg ik niet helemaal, wat is je verklaring daar achter?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2017 22:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1552
Woonplaats: Heerlen
Als ik het goed heb, dan heeft de 1400 2 aparte carburateurs, die door een gesplitse gaskabel worden bedient. Je hebt dus op elke carb zo'n stelschroef zitten, je hoeft alleen die van de achterste wat hoger in te stellen. In principe zet je hiermee de carbs synchroon.
Laag stationair heeft altijd als gevolg dat er een naverbranding in de uitlaat te horen is. Kan zelfs zo erg zijn dat als je plotseling het gas dichtdraait dat je motor afslaat (was bij mijn 1500 het geval).

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jul, 2017 23:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 07:56
Berichten: 4346
Woonplaats: Leeuwarden
De carbs worden idd apart bedient maar er zit ook nog een synchronisatie kabel tussen en die moet gesteld worden. Als deze uit sync staat kan de motor prima lopen alleen bij gas dicht en stationair krijg je knallen in je uitlaat door een verschil van verbranding. De stationair knop van de achterste carb gaat dat niet verhelpen, die is alleen om het stationair in het algemeen + / - te draaien.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 00:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1552
Woonplaats: Heerlen
Ik ga dit eens nakijken Andre.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 13:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 07:56
Berichten: 4346
Woonplaats: Leeuwarden
Heb nog wel ergens een HowTo maar je bent daar wel een synchronisatie setje voor nodig.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 22:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1552
Woonplaats: Heerlen
Afbeelding
In het whp staat de uitgebreide beschrijving. Het komt er op neer dat de eerst de uiteinde van de gaskabels moet opmeten ca 18,5 mm dan het stationair op het juiste toerental zetten en als laatst nog ff syncen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jul, 2017 22:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 07:56
Berichten: 4346
Woonplaats: Leeuwarden
Yep icon_duimomhoog.gif

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling