Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu vr 18 sep, 2020 22:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 20:50 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun, 2014 14:41
Berichten: 38
Woonplaats: Hoornsterzwaag
Al geruime tijd heb ik het gevoel dat mijn Trudy te moeilijk schakelt. Op of terug schakelen gaat elke keer met een behoorlijk¨klak¨ geluid. Als eerste heb ik alle bewegende delen van de schakelpook gesmeerd en de keering van het schakelasje gecontroleerd, helaas geen verbetering. Daarna voor de 2e keer dit seizoen remvloeistof van de koppeling vervangen en goed ontlucht, het was alweer net verdunde Dropshot. Nu mooi helder. Elke keer als ik van neutraal naar 1 schakel wil de motor een klein stukje vooruit, net of hij niet ver genoeg ontkoppelt. Kan het zijn dat de slave-unit versleten of smerig is waardoor het zuigertje de drukstift niet ver genoeg uitduwt? Of drukstift versleten en dus te kort geworden? Mijn fantasie is op. Ik dacht eerst hier vragen voordat ik alles uit elkaar haal en het maar een kleinigheid blijkt te zijn.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 23:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 okt, 2013 10:41
Berichten: 1002
Je zit vrij goed in de buurt met die slave-unit al is het nog steeds een gokje hoor .

Wat ik niet weet is,hoeveel Km heeft je motor en heb je de kennis om die te vervangen ?

_________________
Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd te worden als je de waarheid spreekt .


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2016 18:11 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun, 2014 14:41
Berichten: 38
Woonplaats: Hoornsterzwaag
pascal203 schreef:
Je zit vrij goed in de buurt met die slave-unit al is het nog steeds een gokje hoor .

Wat ik niet weet is,hoeveel Km heeft je motor en heb je de kennis om die te vervangen ?


Motor heeft nu 45.000 gelopen, ja de kennis is aanwezig :D .
Ik geloof er niet zo in dat met een andere slave-unit het probleem verholpen is, dat zou betekenen dat het zuigertje hol uitgesleten is waardoor deze niet meer ver genoeg de stift aandrukt. Wat wel kan volgens mij is dat na 28 jaar er zoveel bagger in zit dat het zuigertje niet meer vrij kan bewegen(net als een zuiger van een remklauw). Het zou ook kunnen dat het lagertje op de andere kant aan gort ligt en daardoor net die paar mm. te kort komt. Help maar mee met brainstormen, ik wil het nog niet allemaal open trekken omdat het weer veel te mooi is en nog wil rijden maar zodra mijn kevlar koppelingsplaten binnen zijn moet ie toch open.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 30 aug, 2016 18:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 okt, 2013 10:41
Berichten: 1002
Haal het er anders even af en zet er wat druk op .
Plopt er zo uit en kun je meteen alle vuiligheid er even uit halen .

Nu dat hij even een tikje naar voor geeft in zijn eerste is nu wel wat vaker bij de 4 bak dan de 5 bak .

Het is vrij gekend bij Suzuki en al de andere merken op één na en dat is Honda .

Tot op heden weet men nog steeds niet hoe ze het flikken om zo een soepel schakelsysteem te ontwikkelen .

Ik heb een tijdje geleden een Honda Fury aangekocht voor de vrouw en stond versteld van hoe zacht die schakelde .

Reed toen wel met een M1800R dus dat was natuurlijk een zee van verschil .

_________________
Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd te worden als je de waarheid spreekt .


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr, 2017 17:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 apr, 2017 16:51
Berichten: 8
Ik heb ook even een vraag. Als ik de koppeling intrek van mijn intruder 1400 (1994) gebeurt er niets meer. Ik heb er nieuwe koppelingsplaten in gezet en uiteraard nieuwe olie. Ook heb ik de hydraulische vloeistof vervangen en de leiding doorgespoeld met nieuwe DOT 5. De druk op de hendel is nu weer prima maar de koppeling doet nog steeds niets. Iemand enig idee waar ik dit moet gaan zoeken.

_________________
Als je de stilte niet kunt verbeteren zeg dan maar niets!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr, 2017 18:28 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun, 2014 14:41
Berichten: 38
Woonplaats: Hoornsterzwaag
DOT 5???????? Weet je dat heel zeker? Dot 5 is op siliconen basis. Opnieuw spoelen en heel snel Dot 4 erin.
Dot 5 kan je pakkingen en rubbers aantasten.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr, 2017 19:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 apr, 2017 16:51
Berichten: 8
OK ga ik morgen direct doen. Heb voor de zekerheid ook maar ff een reparatiesetje besteld

_________________
Als je de stilte niet kunt verbeteren zeg dan maar niets!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 apr, 2017 23:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1642
Woonplaats: Heerlen
Ligt eraan welke dot 5


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 10:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 apr, 2017 16:51
Berichten: 8
Zit inderdaad 5.1 op

_________________
Als je de stilte niet kunt verbeteren zeg dan maar niets!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 10:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1642
Woonplaats: Heerlen
De paarse vloeistof? Maar of je nou het een of het andere dot erin gedaan hebt dit lost je probleem niet op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 13:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 apr, 2017 16:51
Berichten: 8
Heb de slave cylinder er af gehaald. Deze zuiger liep heel soepel dus dit si het probleem ook niet. Alles er weer opgezet nieuwe DOT5.1 erin en ontlucht. Volle druk op de koppelingshendel maar het werkt niet. Ik hoor wel een klik aan de rechterkant waar de platen zitten maar hij ontkoppelt niet. Leek heel even te werken maar direct daarna was hetzelfde probleem weer daar. Iemand nog een idee?

_________________
Als je de stilte niet kunt verbeteren zeg dan maar niets!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 13:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1642
Woonplaats: Heerlen
koppelingsplaten wel goed gemonteerd, er is dacht ik 1 die als eerste/laatste gemonteerd moet worden. Deze ziet ook anders uit dan de rest.
Wat gebeurd er als je de koppelingshendel een tijdje ingedrukt houdt, blijft hij zijn druk houden of wordt deze minder.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 13:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 apr, 2017 16:51
Berichten: 8
Koppelingshendel houd zijn druk. Volgens mij zijn alle platen hetzelfde. Je moet wel beginnen met een koppelingsplaat en dan een "wrijvingsschijf". Dat heb ik gedaan. Ook de bouten kort lang zitten er goed in.

_________________
Als je de stilte niet kunt verbeteren zeg dan maar niets!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 14:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1642
Woonplaats: Heerlen
http://ioch.com/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=19831
ff een topic opgezocht, er blijkt wel degelijk verschil te zijn in de platen.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 15 apr, 2017 16:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 apr, 2017 16:51
Berichten: 8
Rene bedankt. Heb alles weer los gehaald en inderdaad is er 1 plaat net iets anders. Daar moet je dus mee beginnen ik had hem aan het eind zitten. Wist het ook niet dacht dat ze allemaal hetzelfde waren. Heb er nog geen olie op maar hij koppelt nu al wel netjes in alle versnellingen dus dat was het probleem. Heb in ieder geval de hydrauliek van de koppeling nu ook ff goed gereviseerd en nieuwe platen met sterkere veren gemonteerd. FF wachten op een pakking en volgende week olie erop. Weer wat geleerd bedankt voor je hulp.


Bijlagen:
Intruder koppeling (2).jpg
Intruder koppeling (2).jpg [ 560.76 KiB | 8659 keer bekeken ]
Intruder koppeling (3).jpg
Intruder koppeling (3).jpg [ 238.53 KiB | 8659 keer bekeken ]

_________________
Als je de stilte niet kunt verbeteren zeg dan maar niets!
Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling