Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 19 feb, 2020 21:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 20:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 sep, 2015 22:17
Berichten: 216
Woonplaats: Oldenzaal
Ah zo'n termometer ken ik.. heb ik op de KTM zitten ivm warm rijden en warm lopen in het bos :-)

Zaols hier: http://www.optitune.nl/olie-temperatuur-meter

Afbeelding

Maar misschien zou ik nu liever een universele infrarood termometer kopen.. goedkope kosten ong hetzelfde..ca 30 euro..

https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-ir-260-8s-infrarood-thermometer-100980.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=CLTh-eLegcoCFUQUwwodnKEBCA&tid=211354628_17335187948_pla-169723646228_pla-100980&WT.srch=1

Afbeelding


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: di 29 dec, 2015 21:03 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9411
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Klopt, bovenste met lange pen is erg handig, te koop bij motorzoom o.a. wel kijken naar VS 1400 i.v.m. de grote van de schroefdraad.

Die onderste gebruikt mijn vrouw op het moment, we zitten op het oliebollenfeest in Ohé en Laak om de zonnebloem olie temperatuur mee te meten.

_________________
Groeten De Zen.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 00:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 okt, 2013 10:41
Berichten: 1002
Motor starten op één cilinder .
Trek gewoon eens een bougie kop af van bijvoorbeeld de voorste cilinder en start hem op één cilinder en hoor of het geluid er nog is .
Zo weet je meteen of het komt van één van je cilinders.

Enerverend tikje moet ik zeggen .

_________________
Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd te worden als je de waarheid spreekt .


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 12:41 
Offline

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 14:22
Berichten: 91
Beste rijders,

Dank voor de input! Wat het nog het meest vreemd maakt is dat het getik (heel) soms compleet voor één rit verdwijnt, om bij de volgende start weer terug te zijn van weggeweest.

Eenmaal weer in Nederland ga ik zo'n olietemperatuur meter kopen en ik zal ook het starten proberen op één cylinder, dan met de een andere. I'll be back for feedback. Thanx tot zo ver!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 14:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 sep, 2015 22:17
Berichten: 216
Woonplaats: Oldenzaal
Schoot me nog wat anders te binnen..ik kan op het filmpje niet horen waar precies het geluid vandaan komt..misschien lukt je dat met een stethoscoop wel..en voordat je de motor meesleept naar de huisarts..ik vermoed dat een slang die je aan je oor houd en het andere einde bij de te onderzoeken plaats ook werkt..daar ben ik dan wel benieuwd naar :D


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 14:46 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 mei, 2006 14:55
Berichten: 2133
Woonplaats: Leeuwarden
hallo Harry, volgens mij kan dat ook met een lange schroeven draaier tegen het blok te houden om te horen waar het vandaan komt.

groet
Chris

_________________
gun een ieder wat ze jou gunnen, zo nodig in tweevoud


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2016 13:00 
Offline

Geregistreerd: do 28 apr, 2011 23:27
Berichten: 9
Woonplaats: ridderkerk
Hallo Mickey
Ik heb zelf ook zoiets aan de hand en volgens mij is het de uitlaat,die is nl dubbelwandig en volgens mij zit de binnenwand niet meer goed vast aan de buitenwand .Als ik aan aan mijn rugsteun klop hoor ik bij het spruitstuk de uitlaat tikken,dus daar moet iets los zitten,ik heb er inmiddels mee leren leven,mijn km stand is nu 115.000 km dus dan kan dat wel.

groet Jaap

_________________
Al 23 jaar met veel plezier dezelfde 1400,nu met 115000 km op de teller,zonder problemen.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: ma 18 jan, 2016 22:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 mei, 2014 23:06
Berichten: 159
Woonplaats: hengelo
Hulzie schreef:
Juist, ze worden allemaal warm.
Maar eigenlijk moet je een temperatuur meter in je olievuldop hebben zitten. (die zijn te koop)
Zolang de olie niet boven de 90/95 uitkomt is het normaal.
Maar het blok is altijd wel zo heet dat je na een stevige rit de handen goed aan kan branden.


Klopt idd, heb je in iedergeval een indicatie wat er onder gebeurt :)
En daarnaast kan het in warme omgeving (deze zomer in zwitserland rond gereden bij +38C) zelfs wel 110 graden worden... :wink:

En afkoelen duurt dan een eeuwigheid...

Grtn..ton icon_biker.gif

_________________
Never drive faster than your angel can fly......!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2016 13:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 08 aug, 2015 09:57
Berichten: 40
Woonplaats: Alkmaar
Ik heb geluisterd naar het filmpje, behalve de tik, vind ik hem "stroef" klinken, en "stroef" uitlopen wanneer je het gas los laat...
Is het zo ie zo lastig luisteren via een filmpje, maar zou het "tikken" iets met de nokkenasketting kunnen zijn? Dat de spanner niet goed meer werkt?

_________________
"Lady, when your boyfriend does not drive a motorcycle, then he is your girlfriend"
(Quote Pope Torqius mc2)


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2016 22:56 
Offline

Geregistreerd: di 09 feb, 2016 23:21
Berichten: 3
verkeerde olie kan die ook gaan tikken en rot lopen


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2016 00:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 okt, 2013 10:41
Berichten: 1002
Verkeerde olie,goedkope olie is niet echt goed voor je natte koppeling maar nu zo dat hij gaat tikken ,dat lijkt mij een straat te ver .

Natuurlijk geen remolie in doen want dan heb je pas een probleem .

_________________
Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd te worden als je de waarheid spreekt .


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2016 22:12 
Offline

Geregistreerd: za 09 mei, 2015 15:22
Berichten: 37
Hoe zit het met het rijden in de stad? Als ik veel moet stilstaan (druk in de stad, stoplichten etc.) merk ik dat de motor ook erg heet wordt. Bij andere motor, die wel vloeistof gekoeld is slaat de koeling aan bij 105 graden en koelt hij zelfs tijdens het stilstaan goed af. Heb op mijn Truder nog geen oliepeilstok met temperatuurmeter. Is dit aan te raden voordat het een keer TE warm wordt en de motor naar de gallemiezen gaat?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: za 11 jun, 2016 23:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 okt, 2013 10:41
Berichten: 1002
Zeker niet ,die oliestokjes zijn trouwens ( mooi ) maar verder is het meer een schatting dan juistheid .

Dit blok loopt op deze manier al sinds 87 ,als deze jongen er ooit last mocht van hebben gehad zou hij nooit zo oud zijn geworden en hadden ze dit meteen aangepakt hoor .

_________________
Het enige wat je met liegen bereikt is niet geloofd te worden als je de waarheid spreekt .


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2016 08:00 
Offline

Geregistreerd: za 09 mei, 2015 15:22
Berichten: 37
pascal203 schreef:
Zeker niet ,die oliestokjes zijn trouwens ( mooi ) maar verder is het meer een schatting dan juistheid .

Dit blok loopt op deze manier al sinds 87 ,als deze jongen er ooit last mocht van hebben gehad zou hij nooit zo oud zijn geworden en hadden ze dit meteen aangepakt hoor .

Maar met heel warm weer en veel filerijden/in de drukke stad kan hij dus niet TE warm worden? Ben soms bang dat hij gaat warmlopen. Domme vraag: de radiateur voor de oliekoeling heeft fan he?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: Hete 1400 VS '87
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2016 08:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 maart, 2013 17:00
Berichten: 318
Woonplaats: Hoensbroek
Ttweety schreef:
Hulzie schreef:
Juist, ze worden allemaal warm.
Maar eigenlijk moet je een temperatuur meter in je olievuldop hebben zitten. (die zijn te koop)
Zolang de olie niet boven de 90/95 uitkomt is het normaal.
Maar het blok is altijd wel zo heet dat je na een stevige rit de handen goed aan kan branden.


Klopt idd, heb je in iedergeval een indicatie wat er onder gebeurt :)
En daarnaast kan het in warme omgeving (deze zomer in zwitserland rond gereden bij +38C) zelfs wel 110 graden worden... :wink:

En afkoelen duurt dan een eeuwigheid...

Grtn..ton icon_biker.gif


Trouwens Olie die 110 c wordt is thermisch helemaal naar de klote, heeft bijna geen smerende en koelende eigenschappen meer is alleen nog maar vieze zwarte prut, meteen vervangen en zeker niet mee rond blijven rijden, goedkope olie is dan nog beter maar ook niet aan te raden, gewoon een goede merk olie er in gooien en niet die zooi van de aldi of de bouwmarkt van 5 euro per liter of nog goedkoper, goede olie er in en ook je filter meteen mee vervangen, bij iedere olie wissel dus.
Dan hoef je je ook nergens zorgen over te maken als het warm buiten is, (zelf met volle bepakking 5000 km in een week gereden in zeer warm Italie dus......

_________________
Nicht immer aber immer ofter.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling