Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu za 25 jan, 2020 22:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 dec, 2011 15:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 maart, 2007 21:37
Berichten: 1149
Woonplaats: Ulestraten
Tijdens mijn laatste synchronisatie ondervond ik nogal wat problemen met afstellen. Ik ben er nu achter waardoor de carbs zich zo moeilijk lieten synchroniseren.
Het is van zeer groot belang om te zorgen voor ruim voldoende speling op de gaskabel voordat je begint met verstellen aan de stationair synchroonkabel. Ik heb de volgende samenvatting voor mij zelf gemaakt en die voeg ik bij mijn carbtune voor een toekomstige controlle.




Synchroon stellen Intruder VS1400 (Dit berust slechts op eigen ervaring , Thei)

Met de hand controleren of gasschuiven tegelijk in beweging komen bij gas geven met wijsvinger methode. (een persoon bedient gashandel en een houdt een wijsvinger op gasklep voorste en achterste carb tegelijk. (motor staat hierbij natuurlijk uit) Bij redelijke afwijking dit eerst met synchroonkabel stellen.

Geldt ook voor: Controlle of beide gaskleppen tot aanslag openen bij vol gas. (motor uit) .



Motor starten en warm laten draaien (carter olie minimaal 40 graden) Tijdens de metingen en afstellingen eventueel ventilator voor koeling gebruiken en anders om de 5 minuten 10 minuten motor laten af koelen.
Motor stoppen.

!!!! EERST zorgen voor ruim speling op de gaskabel !!!!!!! (zeer belangrijk en laat zich anders niet synchroon stellen)

Als eerste beginnen met CO afstellen. Beide co schroeven geheel (zachtjes) in draaien tot aanslag en daarna 2 3/4 slag open zetten.
Alijd beginnen met co stellen van de achter carb omdat bij het stationair synchroniseren van de achterste carb wordt uitgegaan i.v.m. de aanslag van de gekartelde stationair stelschroef .

Bougiekap los trekken, van de voorste cilinder.
Een losse reserve bougie in de los getrokken bougiekap steken en tegen massa leggen. Motor starten en die loopt dan dus op alleen de achterste cilinder.
Co schroef achterste carb indraaien tot onregelmatig draaiende motor. Nu uit draaien tot snelste toerental bereikt is. Dan de co schroef nog 1/4 slag verder openen. (eventueel totaal aantal slagen tellen ivm toekomstige afstellingen) De motor moet nu mooi rond lopen zonder stotteren of ploffen.
Dit toerental in gedachten houden of beter nog is natuurlijk het toerental van deze cilinder te meten.

Idem herhalen met de voorste cilinder en dus de achterse bougiekap eraf trekken en er de reservebougie in steken. Voor kan de bougiekap er dan weer op.
Start nu op de voorste cilinder en het toerental van van deze moet na ook deze co afgesteld te hebben,ongeveer gelijk zijn aan de achterste die net is afgesteld. Indien dat niet zo is, staan de carbs niet stationair synchroon en kan dat met de (lange)stationair synchroonkabel al ,,voor,, gesteld worden op gehoor of met toerental meter. Indien de voorste cilinder zo langzaam draait dat de motor afslaat , moet die eerst op gelijke toeren worden gebracht door de synchroonkabel te verstellen. Pas daarna mag je indien nodig aan de gekartelde stationairschroef (rechts achter) het toerental veranderen.

Carbtune meter aansluiten + benzine fles en eerst stationair toerental op ruim 1000/1200 toeren met de stelschroef onder achterste carb instellen.

Stationair Synchroon stellen met lange stelkabel. (denk aan voldoende speling gaskabel bij deze afstelling)

Daarna 2000 en 3000 toeren gebied afstellen met korte bedienings kabel van de voorste carb.

Staionair synchronisatie nogmaals controleren en indien goed, alles weer monteren.

Ps: Denk aan openen benzine kraan die onder de tank zit !!
Bougies controleren op juiste kleur na een tank benzine verstookt te hebben en eventueel co fijn afregelen indien kleur niet goed is.


Laatst bijgewerkt door thei.douven op vr 09 dec, 2011 00:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 dec, 2011 19:30 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9410
Woonplaats: Kamp Beugelen.
CO is makkelijker met een Gunson kast,

Wanneer je bovenstaande handelingen vaak genoeg hebt gedaan, doe het gewoon op je gehoor en met -net waar je de voorkeur aan geeft- maar ik met een Bhoem straat.

p.s. Zaterdag 7 april heb ik een mooie toertocht , denk bij jou nog voor het huis langs, zeker voor jou vorige huis langs! We slapen dan 3 nachten in Meeswijk bij De Koetsier (België) Vrijdag heen, maandag terug, met Pasen is dat. Je mag meerijden, het is met een Mercedesclub. Onze Benz is groot zat. Klein beetje meer info, vertrek in Urmond , ijs doen in Epen, en eten bij www.moederdegans.be na die rit, als ik jullie een plezier kan doen, doen we dat graag, we gaan met de nieuwe grote luxe Benz.

Hou e.e.a voor t.z.t. maar even in de gaten.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 dec, 2011 21:54 
Offline

Geregistreerd: zo 19 sep, 2010 22:58
Berichten: 106
Woonplaats: Raamsdonk
Dit zijn de betere handleidingen!!! :D
Dit wordt ook uitgeprint en bij de beschrijving gedaan.
Ik moet er nog mee beginnen maar dat gaat echt wel goed komen met deze info.
Thanks

Groeten tim


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 dec, 2011 22:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 maart, 2007 21:37
Berichten: 1149
Woonplaats: Ulestraten
Hulzie schreef:
CO is makkelijker met een Gunson kast,

Wanneer je bovenstaande handelingen vaak genoeg hebt gedaan, doe het gewoon op je gehoor en met -net waar je de voorkeur aan geeft- maar ik met een Bhoem straat.

p.s. Zaterdag 7 april heb ik een mooie toertocht , denk bij jou nog voor het huis langs, zeker voor jou vorige huis langs! We slapen dan 3 nachten in Meeswijk bij De Koetsier (België) Vrijdag heen, maandag terug, met Pasen is dat. Je mag meerijden, het is met een Mercedesclub. Onze Benz is groot zat. Klein beetje meer info, vertrek in Urmond , ijs doen in Epen, en eten bij www.moederdegans.be na die rit, als ik jullie een plezier kan doen, doen we dat graag, we gaan met de nieuwe grote luxe Benz.

Hou e.e.a voor t.z.t. maar even in de gaten.


Hoi Henk,
Ik weet dat jij de voorkeur geeft aan de Bhoem staat vacuum meter . Ik heb in 2009 de Carbtune aangeschaft en ben er ook erg tevreden over.
Tja........ en een Gunson CO meter heeft niet iedereen in zijn stal staan en ik ook niet. Natuurlijk is dat eenvoudiger om de CO daarop af te stellen, maar de bovengenoemde methode werkt ook erg goed, vooral als je geen Gunson kast bezit.

Ik kom t.z.t. graag terug op jullie zeer vriendelijke aanbod en uitnodiging . Begrijp ik het goed , dat je een nieuwere Mercedes hebt aangeschaft? Stuur eens wat foto's naar mijn email adres en dus buiten dit forum om als je wil.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 dec, 2011 06:20 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9410
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Ja, is goed.

Die Gunson meters zijn heel niet peperduur, ik heb um via Gunson uk gekocht. Misschien leuk voor later eens.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 24 jan, 2015 15:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 10 okt, 2014 22:55
Berichten: 149
Woonplaats: Haarsteeg
Citaat:
!!!! EERST zorgen voor ruim speling op de gaskabel !!!!!!! (zeer belangrijk en laat zich anders niet synchroon stellen)


De Gaskabel in dit verhaal is die kabel die links zit op de voorste carb. en tevens aan het stuur.
En is dit ook het moment dat je bij de spliter 17,mm stelt?

_________________
LBBF


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling