Nou het wonder is geschied
Zoonlief rijdt weer.
Dinsdag zou het blokje dan klaar moeten zijn, maar het gaat allemaal niet zo snel als we zouden willen dus werd dat woensdagmiddag. Vanmorgen proefdraaien en dan vanmiddag ophalen. Bij het proefdraaien wilde men de oliepomp nog controleren en daarmee kon dan ook de boosdoener gevonden worden.
En ja hoor vanmiddag was het spul klaar en wij er heen. We werden nog wel te woord gestaan maar daarmee is dan ook alles gezegd. De dingen die ik nog weten wilde moesten we zowat uit Tonny zijn mond trekken en naarmate ik meer vroeg ging hij ook steeds vrolijker kijken. Wat een azijnpisser zeg
Conclusie het oliepompje was kapot, trok niet voldoende olie mee en door te weinig smering liep het blok vast. Zo bijhand was ik nou ook al dat ik dat had begrepen....... Henk jij had het ook al goed vriend

en je mag door voor de koelkast
Het is toch schandalig dat we een bijna nieuwe brommer van nog geen half jaar oud 6 weken stil moet staan omdat het een garantiereparatie betreft. Schiet mij maar in een k*p*tje maar ik snap er niets meer van

. En het meest maffe is dan nog dat wanneer je om je rechten vraagt nog raar wordt aangekeken ook
Zo dat lucht op ik ben het kwijt, ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad, olie nakijken is inderdaad van groot belang, maar dat heeft Sander ons al verteld. Ik weet niet of je ook met dit antwoord tevreden bent Sander maar meer heb ik er niet uitgekregen, en ik was uiteindelijk blij dat ik weer op mijn Trudy kon stappen en mocht gaan rijden na dit onderhoudende gesprek bij...... nou ja ik kan het niet meer uit mijn mond krijgen.
Nu dus weer opnieuw inrijden het is tenslotte een bijna nieuwe motor.
P.S.
Er is nu een nieuwe krukas met nieuwe krukaslagers, een nieuwe zuiger, nieuwe keringen, nieuwe oliepomp een nieuw big-end en weet ik wat al niet meer vervangen. Alleen de karterschalen zijn nog niet vernieuwd.
De vraag hoe het heeft kunnen gebeuren is natuurlijk nog niet opgelost
1. Komt dit omdat het blokje gemiddeld ruim 70km liep en daarmee dus te hard?
2. Is de oliepomp verkeerd afgesteld geweest waardoor er te weinig olie in het blok kwam?
3. Misschien een geblokkeerde olietoervoerleiding?
4. Een structurele ontwerpfout van Peugeot?
n.b. Gebruk verkeerde olie is uitgesloten want dit is dezelfde olie als er bij aanschaf van het vehiekel is geleverd.
Wie het weet mag het zeggen.