Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu za 16 nov, 2019 03:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 12:36 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 aug, 2013 23:09
Berichten: 53
Woonplaats: Tilburg
In een ander topic had ik het er al over maar nu ben ik erachter wat er mis is. Bij het optrekken schokt de motor vaak en rijdt hij niet fijn weg. Mijn suzuki dealer vertelde me dat het de afstelling van de koppelingshefboom betreft. Die is niet goed afgesteld of defect. Iemand anders hier ervaringen mee? Als hun het moeten repareren kost het zon 2/3 uur werk en dus goed voor zon 200 euro. Ik ben bezig met de verkoper want er zit garantie op en dit gebeurde ook toen ik daar was, echter dacht ik dat het aan mezelf lag omdat het een totaal andere motor is dan mijn Vstrom die ik voorheen had.

Kortom, iemand ervaring met dit euvel op een M1800??


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 12:47 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 aug, 2013 23:09
Berichten: 53
Woonplaats: Tilburg
En kan er iemand mij precies uitleggen wat dat ding doet? Heb geen ervaring met de technische aspecten van het motorrijden maar heb er wel zeer veel interesse in.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 13:57 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 13:06
Berichten: 5497
Woonplaats: Den Haag
DannyS schreef:
En kan er iemand mij precies uitleggen wat dat ding doet? Heb geen ervaring met de technische aspecten van het motorrijden maar heb er wel zeer veel interesse in.


Kijk eens bij de motofiches van jouw type Intruder. Daar kun je misschien zien hoe het e.e.a. In elkaar zit en misschien ook wel wat het doet / hoe het werkt.


http://www.cmsnl.com/suzuki-vs800-1997-%20...%20partslist/

Of staat daar bij jouw model en jaartype niets over bij?

_________________
http://nl.tinypic.com/r/2yxhg2b/8

klik hier voor foto's USA-toertocht aug.2006
http://www.mijnalbum.nl/Album=LIUDUF8R


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 14:26 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 aug, 2013 23:09
Berichten: 53
Woonplaats: Tilburg
Paul Thijsse schreef:
DannyS schreef:
En kan er iemand mij precies uitleggen wat dat ding doet? Heb geen ervaring met de technische aspecten van het motorrijden maar heb er wel zeer veel interesse in.


Kijk eens bij de motofiches van jouw type Intruder. Daar kun je misschien zien hoe het e.e.a. In elkaar zit en misschien ook wel wat het doet / hoe het werkt.


http://www.cmsnl.com/suzuki-vs800-1997-%20...%20partslist/

Of staat daar bij jouw model en jaartype niets over bij?


Helaas, kent het type niet...


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 14:44 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 jun, 2013 07:38
Berichten: 143
Woonplaats: Arnhem
Altijd leuk wanneer nederlandse motortermen afwijken van de engelse. Ik heb hier de engelse service manual (pagina 59 onderdeel 23) Ik heb dus even nagekeken wat ze dan zouden kunnen bedoelen - met wat ik kan vinden; bedoelen ze een onderdeel van het overbrengmechanisme (Gearshift Lever) van de voetschakel naar het blok? Mocht mijn nederlands naar engels niet juist zijn, dan is onderstaand niet van toepassing.

Er gaat onder de kap aan de linkerkant (kun je met drie inbusjes er zo uit draaien) een stangcontructie van de voetschakel naar achteren, richting een as welke via een 'hendel' het blok in gaat. Daar zit vervolgens de versnellingsbak. Die hendel is de Gearshift Lever (koppelingshefboom). Nu snap ik dan niet wat er verkeerd afgesteld aan kan zijn - die beweegt alleen naar voren en naar achteren wanneer je schakelt en brengt op die manier dus je versnellingsbak in werking. Normaal staat die nagenoeg verticaal - maar bij het persoonlijk afstellen van de voetschakel wordt deze wel eens wat naar voren of achteren gezet zodat je niet al te veel draadeind mist op de overbrengstang vanaf de voetschakel. Wellicht dat ze dat bedoelen (het weer verticaal zetten en afstellen verder met de draadeinden).
Verder kan in dat mechanisme weinig aangepast of veranderd worden - in ieder geval niet iets wat 40 minuten moet kosten. Als ze het hebben over de as welke het blok zelf in gaat (vanaf de koppelingshefboom dus) dan vraag ik me af wat ze willen afstellen gezien we het dan gaan hebben over de versnellingsbak.... In ieder geval is de constructie van de voetschakel naar de versnellingsbak een directe, mechanische verbinding.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 14:54 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 20 jul, 2007 23:19
Berichten: 122
Woonplaats: Veldhoven
DannyS schreef:
In een ander topic had ik het er al over maar nu ben ik erachter wat er mis is. Bij het optrekken schokt de motor vaak en rijdt hij niet fijn weg. Mijn suzuki dealer vertelde me dat het de afstelling van de koppelingshefboom betreft. Die is niet goed afgesteld of defect. Iemand anders hier ervaringen mee? Als hun het moeten repareren kost het zon 2/3 uur werk en dus goed voor zon 200 euro. Ik ben bezig met de verkoper want er zit garantie op en dit gebeurde ook toen ik daar was, echter dacht ik dat het aan mezelf lag omdat het een totaal andere motor is dan mijn Vstrom die ik voorheen had.

Kortom, iemand ervaring met dit euvel op een M1800??


Tja, is het werkelijk de koppelings hefboom of zou het toch het bekende probleem van de M1800 zijn dat onder garantie gerepareed kan worden maar waar de dealer wellicht niets voor voelt? Zoals ik al aangegeven heb, bij mij precies het probleem wat jij beschrijft, modificatie uitgevoerd, probleem opgelost :)

_________________
François


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 15:08 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 aug, 2013 23:09
Berichten: 53
Woonplaats: Tilburg
francois schreef:
DannyS schreef:
In een ander topic had ik het er al over maar nu ben ik erachter wat er mis is. Bij het optrekken schokt de motor vaak en rijdt hij niet fijn weg. Mijn suzuki dealer vertelde me dat het de afstelling van de koppelingshefboom betreft. Die is niet goed afgesteld of defect. Iemand anders hier ervaringen mee? Als hun het moeten repareren kost het zon 2/3 uur werk en dus goed voor zon 200 euro. Ik ben bezig met de verkoper want er zit garantie op en dit gebeurde ook toen ik daar was, echter dacht ik dat het aan mezelf lag omdat het een totaal andere motor is dan mijn Vstrom die ik voorheen had.

Kortom, iemand ervaring met dit euvel op een M1800??


Tja, is het werkelijk de koppelings hefboom of zou het toch het bekende probleem van de M1800 zijn dat onder garantie gerepareed kan worden maar waar de dealer wellicht niets voor voelt? Zoals ik al aangegeven heb, bij mij precies het probleem wat jij beschrijft, modificatie uitgevoerd, probleem opgelost :)



De dealer die dit aangeeft is niet degene die de garantie moet verstrekken. Dus die zou er geen belang bij moeten hebben. Maar ik begrijp het nu even niet meer zo goed. Als die hefboom aan de buitenkant zit klopt het weer niet met zijn verhaal (volgens mij) want het zou een pin zijn die het motorblok in gaat van de ene naar de andere zijde en die door de koppeling ingedrukt wordt... Zo heb ik het in ieder geval begrepen! Pfff, zou makkelijker zijn als ik gewoon een monteur was geweest met bijbehorende studie! Haha!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 15:18 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 aug, 2013 23:09
Berichten: 53
Woonplaats: Tilburg
francois schreef:
DannyS schreef:
In een ander topic had ik het er al over maar nu ben ik erachter wat er mis is. Bij het optrekken schokt de motor vaak en rijdt hij niet fijn weg. Mijn suzuki dealer vertelde me dat het de afstelling van de koppelingshefboom betreft. Die is niet goed afgesteld of defect. Iemand anders hier ervaringen mee? Als hun het moeten repareren kost het zon 2/3 uur werk en dus goed voor zon 200 euro. Ik ben bezig met de verkoper want er zit garantie op en dit gebeurde ook toen ik daar was, echter dacht ik dat het aan mezelf lag omdat het een totaal andere motor is dan mijn Vstrom die ik voorheen had.

Kortom, iemand ervaring met dit euvel op een M1800??


Tja, is het werkelijk de koppelings hefboom of zou het toch het bekende probleem van de M1800 zijn dat onder garantie gerepareed kan worden maar waar de dealer wellicht niets voor voelt? Zoals ik al aangegeven heb, bij mij precies het probleem wat jij beschrijft, modificatie uitgevoerd, probleem opgelost :)


Wil je er een keer op rijden Francois? Dan weet je meteen of het hetzelfde euvel was. Heb wel iets gelezen idd over koppelingsproblemen en slippen, en dat zou opgelost zijn met kevlar platen toch?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 15:29 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 20 jul, 2007 23:19
Berichten: 122
Woonplaats: Veldhoven
DannyS schreef:
francois schreef:
DannyS schreef:
In een ander topic had ik het er al over maar nu ben ik erachter wat er mis is. Bij het optrekken schokt de motor vaak en rijdt hij niet fijn weg. Mijn suzuki dealer vertelde me dat het de afstelling van de koppelingshefboom betreft. Die is niet goed afgesteld of defect. Iemand anders hier ervaringen mee? Als hun het moeten repareren kost het zon 2/3 uur werk en dus goed voor zon 200 euro. Ik ben bezig met de verkoper want er zit garantie op en dit gebeurde ook toen ik daar was, echter dacht ik dat het aan mezelf lag omdat het een totaal andere motor is dan mijn Vstrom die ik voorheen had.

Kortom, iemand ervaring met dit euvel op een M1800??


Tja, is het werkelijk de koppelings hefboom of zou het toch het bekende probleem van de M1800 zijn dat onder garantie gerepareed kan worden maar waar de dealer wellicht niets voor voelt? Zoals ik al aangegeven heb, bij mij precies het probleem wat jij beschrijft, modificatie uitgevoerd, probleem opgelost :)


Wil je er een keer op rijden Francois? Dan weet je meteen of het hetzelfde euvel was. Heb wel iets gelezen idd over koppelingsproblemen en slippen, en dat zou opgelost zijn met kevlar platen toch?


Voorzover ik mij kan herinneren zijn de platen gewoon van staal en gaat het om de coating die er op zit. Kevlar coating? ik weet het niet, vraag me af of dat gaat op staal.

Overigens is het wel belangrijk dat de platen er "goed om" in zitten, ze blijken te passen op beide manieren. (vraag me niet hoe ik dat weet maar de vervanging duurde precies 2 keer zolang als normaal :P )

Zondag in Zeeland? Kunnen we dan wellicht even bijpraten/kijken?

_________________
François


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug, 2013 16:54 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 jun, 2013 07:38
Berichten: 143
Woonplaats: Arnhem
Citaat:
Overigens is het wel belangrijk dat de platen er "goed om" in zitten, ze blijken te passen op beide manieren. (vraag me niet hoe ik dat weet maar de vervanging duurde precies 2 keer zolang als normaal :P )


Dat had ik destijds ook aangegeven :) het is bekend dat 1 van de platen er wel eens verkeerd om in gezet is/ wordt fabrieksaf. Dan blijft 'ie inderdaad bokken bij schakelen hoelang je er dan ook op rijdt, terwijl als het "het" oliestangprobleem zou zijn het na 15 minuten weg is.

Hoe dan ook - lijkt erop dat de eenvoudige weg gezocht word door de dealer, zonder dat er gekeken wordt naar de bekende (maar duurdere) problemen. Koppelplaat omdraaien/ oliestang aanpassen betekend een paar uur werk en een motor op opstal hebben aangezien die helemaal afgekoelt moet zijn alvorens ze iets kunnen doen.

Koppelingshefboom wordt niet heet - dus dat kan zo even tussendoor, kost weinig en ze zijn geen leenmotor kwijt icon_biker.gif


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2013 09:52 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 aug, 2013 23:09
Berichten: 53
Woonplaats: Tilburg
Citaat:
Zondag in Zeeland? Kunnen we dan wellicht even bijpraten/kijken?


Wat is er zondag te doen?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2013 09:53 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 aug, 2013 23:09
Berichten: 53
Woonplaats: Tilburg
Citaat:
Dat had ik destijds ook aangegeven :) het is bekend dat 1 van de platen er wel eens verkeerd om in gezet is/ wordt fabrieksaf. Dan blijft 'ie inderdaad bokken bij schakelen hoelang je er dan ook op rijdt, terwijl als het "het" oliestangprobleem zou zijn het na 15 minuten weg is.


Platen die er fabrieksaf verkeerd om in worden gezet? Is dat niet heel stom van Suzuki zelf?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2013 10:11 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 jun, 2013 07:38
Berichten: 143
Woonplaats: Arnhem
Daarom is het ook een garantie issue geweest en konden mensen dat laten verhelpen zonder kosten. Er zijn een aantal bekende problemen geweest die ze in de latere modellen hebben verholpen. Inderdaad stom - maar gebeurd blijkbaar.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2013 10:11 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 jun, 2013 07:38
Berichten: 143
Woonplaats: Arnhem
DannyS schreef:
Citaat:
Zondag in Zeeland? Kunnen we dan wellicht even bijpraten/kijken?


Wat is er zondag te doen?


TT Zeeland van IOCH.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2013 10:13 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 aug, 2013 23:09
Berichten: 53
Woonplaats: Tilburg
Bauke schreef:
DannyS schreef:
Citaat:
Zondag in Zeeland? Kunnen we dan wellicht even bijpraten/kijken?


Wat is er zondag te doen?


TT Zeeland van IOCH.


Ik ben alleen lid van het forum. (nog) niet van de vereniging zelf :-)


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling