Hi,
Ik heb sinds kort een raar dingetje en ik ben nu wel even kwijt waar ik moet gaan zoeken. Het gaat om een C1800R uit 2009, het probleem is dat de motor af en toe uitvalt bij het afremmen. Echter niet constant en het probleem wordt erger naarmate het brandstofpeil in de tank lager is... Na een tankbeurt valt nauwelijks uit maar helemaal weg is het probleem niet. Tevens sputtert de motor in een bepaald toeren gebied, met name hoog in de toeren. 120 rijden in zn 5 gaat vloeiend en in zn 4 is t wat bokkerig.
Ik dacht aan de pomp, vervuiling in de tank. Helaas, nagekeken en schoongemaakt. In orde nu. Bougies, vervangen. Geen verandering. Alle bedrading nagelopen. in orde. Accu, lijkt in orde. Motor. starten gaat zonder moeite.
Nu viel me gisteren iets op. Ik dacht namelijk dat de motor te weinig brandstof kreeg maar nu lijkt het tegendeel vaak het geval. Omdat de motor meer ploft bij gas los en zelfs af en toe een klein vlammetje uitbraakt langs achter wat er volgens mij op duidt dat er brandstof onverbrand de uitlaat ingaat.
Tevens viel gisteren ineens alle electronica kortstondig uit, contact aan en uit en alles werkte weer. Accu polen zijn in orde en contacten zijn goed.
Ik ben door mn ideeen heen, enige suggesties waar ik naar kan gaan kijken?
|