Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu di 24 nov, 2020 22:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 00:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 sep, 2015 22:17
Berichten: 216
Woonplaats: Oldenzaal
Hallo,

Ik twijfelde even maar vermeld het toch, misschien levert het wat op.

Ik ben recent weer begonnen met gemeentes aan te schrijven als ik een drempel tegenkom die mijns inziens onzinnig op de bewuste plek, er te veel drempels zijn of de drempel veel te stijl is in relatie met de geldende snelheid. Mijn doel is om de al veel te ver doorgeschoten drempel woede in te dammen, wegbeheerders te doen inzien dat ze na aanleg ook geld kwijt zijn aan onderhoud, ze motorrijders in veel gevallen het plezier van rustig rondrijden vergallen etc. Doel van zo'n brief aan de gemeente is, en dat vertel ik er bij, aanpassingen van de bewuste drempel.

Enkele overwegingen:
Zijn in Duitsland waar veel minder drempels zijn zo veel meer ongelukken?
Voorstanders zeggen dat drempels helpen ongelukken te voorkomen, maar (ben net begonnen) dat zie ik dan graag wetenschappelijk onderbouwd.
Terug naar de postkoets scheelt waarschijnlijk ook verkeer slachtoffers maar dat willen we niet, op een enkele cowboy na.
Openbreken van de weg kan ook, kan ik er met de offroad door heen ploegen.
Een drempel om hardrijders tegen te gaan lijkt op jaarlijks allemaal een maand in de gevangenis om criminelen die nog niet zijn opgepakt toch te straffen. Je straft iedereen terwijl je alleen de hardrijders zou moeten aanpakken (geef de buurt het recht om boetes zelf te innen, zoals gemeentes dat met o.a. parkeerboetes mogen!).

Met elke brief schiet me weer een extra argument tegen drempels te binnen.

Na eerder van de gemeente antwoorden te hebben gehad die zo algemeen waren dat ik er niks mee kon, stel ik nu vragen gericht op specifieke drempels. Ik wil bijvoorbeeld weten hoe de besluitvorming tot stand is gekomen (WOB).

Erger je je ook aan drempels en vind jij ook dat er te weinig met bv motorrijders rekening wordt gehouden, dan is het misschien een idee om de krachten te bundelen. Stuur ook vragen aan de gemeente en de reacties aan mij dan verzamel ik ze en schrijf er een rapport over. Of misschien heb je andere nuttige info over drempels en bloembakken en paaltjes..ik lees het graag.

Zoals gezegd, ik sta nog aan het begin en wacht nu op drie reacties van gemeentes bij bij in de buurt ivm drempels waar ik vaker over heen rijd maar ik ben van plan om telkens als ik een hinderlijke situatie tegenkom daar de gemeente op aan te spreken. Als je wilt, dan kan ik je een voorbeeld sturen van wat ik aan de gemeente stuur.

Doel is uiteindelijk een dossier of rapport, wat ik wil neerleggen bij een verantwoordelijke instantie of misschien de ANWB oid waarmee ik hoop de begaanbaarheid van de wegen te verbeteren, terug te brengen naar de tijd van voor de verkeersdrempels.

groet
HH


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 11:27 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 jun, 2009 23:45
Berichten: 466
Woonplaats: Gouda
De Mag is een organisatie die zich ook wel met dit soort onderwerpen bezig houdt
http://www.mag-nl.org/cms/index.php?pag ... egsituatie
Samen sta je net wat sterker.
Ik verbaas mij inderdaad over die lanceerheuvels die je niet met een normale snelheid kan nemen.
Maar ik hoorde ook dat hulpdiensten ook niet zo dol op de drempels zijn, om dan maar niet te spreken over patiënten achter in de ambulance.
Nog wat info over de drempels, misschien ken je al.
http://www.verkeerskunde.nl/internetart ... 7256.lynkx
http://www.swov.nl/rapport/R-80-25.pdf
http://veiligebuurt.verkeerskennis.nl/u ... _LR_02.pdf

_________________
De aarde biedt voldoende om ieders behoefte te bevredigen maar niet ieders hebzucht.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 12:48 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 07:13
Berichten: 2044
Woonplaats: De Molenlanden (ZH-Z)
http://www.dirkdebaan.nl/die-lastige-verkeersdrempels-toch.html

http://www.hrgroep.nl/Assortiment_HR_Groep/Verkeersveiligheid/Snelheidsbeperking/Verkeersdrempels_en_parkeerbanden/

http://www.ttsolutions.nl/vergelijk-verkeersdrempels/

De CROW richtlijn:
http://www.struykverwoinfra.nl/files/documents/08-8191_svi_folder_verkeersdrempels.pdf

http://www.crow.nl/


De VVN:
https://vvn.nl/veelgestelde-vragen/hoe-hoog-mag-een-drempel-zijn

_________________
C1800R K8 Bagger.
1ste blok 126.875km.
2de blok 04-02-2015 ingebouwd nu 137.610 km.

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 14:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 sep, 2015 22:17
Berichten: 216
Woonplaats: Oldenzaal
Ah, bedankt voor de reacties, leuk om te zien dat julie ook al de nodige kennis hebben..

Dirk de Baan heb ik al per email contact mee gehad..zeer nuttig..bevestigd mijn punten.
MAG ken ik heb ik nog niet benaderd.
CROW ken ik ook.. ook al eens me gemaild

Doet goed om te zien dat ik iig niet alleen sta.

Eerste telefoon gesprek met de gemeente Dinkelland.. leuk gesprek, geeft ook wel toe dat met name de oude drempels te hinderlijk zijn..ff wachten op zijn schriftelijke uitspraken en dan weer verder..

Wordt vervolgt..heeft filosofie toch nog nut. :mrgreen: :mrgreen:

groet
HH


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 20:49 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2005 21:42
Berichten: 976
Woonplaats: Groningen "Stad"
In Groningen reed iemand jaren geleden zijn Ferrari aan de grond op een verkeersdrempel en stuurde
de rekening van de reparatie van de bodemplaat naar de Gemeente.

De Gemeente wees -uiteraard- alle aansprakelijkheid af, maar na tussenkomst van de rechter werd de
rekening door de Gemeente betaald en werd de drempel aangepast. :mrgreen:

Een belangrijk argument was dat het voertuig een Nederlandse typegoedkeuring had en dus onbeperkt
gebruik moest kunnen maken van het Nederlandse wegennet.

Ik stuiterde afgelopen weekend met nog geen 10 km/u in Amersfoort over belachelijk hoge en steile drempels.
De krassen van de olie-aftappluggen vertellen genoeg.

_________________
Beter ongeveer goed, dan precies verkeerd...

Tot kiek, René


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: di 29 sep, 2015 22:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 sep, 2015 22:17
Berichten: 216
Woonplaats: Oldenzaal
@sperwin en @erwin
Heb de stukken zojuist even doorgekeken, interessant, hoe komen jullie aan de informatie, en belangrijkste..heb je nog meer..vind vooral onderzoeken interessant, zeker als ze van de laatste jaren zijn.
En ik ben erg geïnteresseerd in de ontwikkeling van de richtlijnen voor drempels.

Van Dirk de baan begrijk ik dat er niet zo veel ontwikkeling is:
Citaat:
Die is in 2014 geactualiseerd en kost wel wat geld. Veel drempels zijn nog gebaseerd op de richtlijn die in de jaren '90 is verschenen. Echter, veel is er niet verandert hoor.


Terwijl de gemeente vanmorgen zij dat de drempels waar ik over klaagde nog waren gebaseerd op oude regels van de jaren '90..daar maak ik dan uit op dat er juist wel wat gewijzigd is.
Weet niet of je het SCOT principe kent, social construction of technology..technology wordt niet in een rechte lijn ontwikkeld, als een rechte lijn naar de meest recente stand, maar kent allerlei zijtakken die ontstaan en waarvoor gekozen wordt onder invloed van allerlei sociale factoren.. zover de theorie.
Ben dus benieuwd naar of, in hoeverre en onder welke invloeden de regels zijn aangepast.
Als de drempels waar ik over klaag voldoen aan de adviezen van weleer dan vraag ik me af of er ooit een auto in een testopstelling overheen heeft gereden..

Wordt vervolgt.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 08:34 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 07:13
Berichten: 2044
Woonplaats: De Molenlanden (ZH-Z)
Ik ben gewoon handig met Google.

Als je de juiste combinatie van sleutelwoorden invoert ken je de gekste info boven halen.

1 voorbeeld daarvan is een rapport (268 pagina's) van de politie over de 1% MC's.
Heb ik ooit eens gevonden en hier en daar een link geplaatst.
https://www.politie.nl/binaries/content/assets/politie/documenten-algemeen/publicaties-archief/outlawbikers-in-nederland.pdf
http://www.criminologie.nl/downloads/tvc/Voorpublicatie_TvC_Wij_zijn_geen_padvinders_A._Blokland,_M._Soudijn_en_E._Teng.pdf
Daarna zag je deze op heel veel motorfora en platformen terug komen.


Als het op internet staat, is het terug te vinden.
Dan niet linksom dan maar rechtsom.

_________________
C1800R K8 Bagger.
1ste blok 126.875km.
2de blok 04-02-2015 ingebouwd nu 137.610 km.

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 09:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 sep, 2015 22:17
Berichten: 216
Woonplaats: Oldenzaal
Dat kan natuurlijk ook..dacht ff dat het werkgerelateerd was.. icon_gefrustreerd.gif


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel: Re: verkeersdrempels
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2015 12:25 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 07:13
Berichten: 2044
Woonplaats: De Molenlanden (ZH-Z)
Dat is geneens zo'n slecht idee.

Zit in de vervoerssector.
Ben tekenaar Tractie Energie Systemen (bovenleiding Heavy en Light Rail (Treinen en Trams)).
We hebben ook een afdeling Weg en Waterbouw die ook de weginrichting doet.

_________________
C1800R K8 Bagger.
1ste blok 126.875km.
2de blok 04-02-2015 ingebouwd nu 137.610 km.

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling