Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu za 31 okt, 2020 16:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 jul, 2015 11:58 

Betreft Intruder VS 1400, van 1987. Géén open uitlaten, e.e.a. afgesteld bij een motorzaak. Ik rijd rustig, ben geen scheurder. Benzinetank 13 liter, w.o. 1,5 liter reserve.

Gisteren was 't weer zover, na 110 km (75 miles) over en uit, benzine op. Op de 1,5 liter reserve naar een pomp kunnen rijden.
Verbruik dus om en nabij 1:10, 1:11. Je zal maar een leuke toerrit willen maken...
Ik lees hier van alles over het benzineverbruik, maar dit kom ik niet tegen.
Uiterst vervelend om om de haverklap te moeten tanken waar mede-rijders zeker 2x zoveel kunnen rijden.
Leuk voor een rondje om de kerk, maar voor een serieuze toerrit (of vakantie) compleet idioot.
Wat kan ik eraan doen, behalve een grotere benzinetank, of moet ik hier maar mee leren leven??

Profiel Stuur privébericht  

BerichtGeplaatst: za 04 jul, 2015 12:21 
IOCH lid

Schone goede lichtfilters en goed afstellen, dat is een kunst op zich, kan niet elk garage, maar wel haalbaar. Te meten is ook de slijtage van de gasnaald aan je CO waarde, ben je alleen een oudere vakman voor nodig.

BerichtGeplaatst: za 04 jul, 2015 14:49 
IOCH lid

Ik vind het knap dat je het halen kunt 1op 10a11 ik rijd met open filters open uitlaat dyna stage3 en een 260 achterband ruim 1op 15 dus denk dat je even een andere motorzaak moet zoeken voor de juiste afstelling

BerichtGeplaatst: za 04 jul, 2015 21:18 

Precies wat Ronald zegt, niets aan toe te voegen.

4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster

BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2015 09:13 

RobC schreef:
Betreft Intruder VS 1400, van 1987. Géén open uitlaten, e.e.a. afgesteld bij een motorzaak. Ik rijd rustig, ben geen scheurder. Benzinetank 13 liter, w.o. 1,5 liter reserve.

Gisteren was 't weer zover, na 110 km (75 miles) over en uit, benzine op. Op de 1,5 liter reserve naar een pomp kunnen rijden.
Verbruik dus om en nabij 1:10, 1:11. Je zal maar een leuke toerrit willen maken...
Ik lees hier van alles over het benzineverbruik, maar dit kom ik niet tegen.
Uiterst vervelend om om de haverklap te moeten tanken waar mede-rijders zeker 2x zoveel kunnen rijden.
Leuk voor een rondje om de kerk, maar voor een serieuze toerrit (of vakantie) compleet idioot.
Wat kan ik eraan doen, behalve een grotere benzinetank, of moet ik hier maar mee leren leven??

Ik had precies het zelfde probleem. Ik heb uiteindelijk mijn carburateurs laten reviseren met als resultaat dat ik nu weer 1 op 15 rijd.

BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2015 10:00 
IOCH lid

94 er, open uitlaten 1 op 17,5 op woon werk verkeer, allemaal 60 km wegjes in lage toeren, is hoog verbruik. Onderhoud in eigen beheer. Lange afstanden stabiel rijgedrag soms 1 op 20/21

BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2015 17:51 

Ik heb zo een probleem opgelost door eerst de voorste carburator te vervangen en daarna een tankje ver rijden .
Probleem was opgelost en kwam uit op 1/19 .

Het kan natuurlijk ook de achterste of beiden zijn maar hij koos voor de goedkoopste manier en hij het meteen geluk .

De voorste carburator heb ik in stock ,wel een stuk of 7 op moment dus mocht je het willen proberen stuur maar een PB'tje.

BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2015 21:56 

Dank, dank, ik begrijp waar ik 't zou kunnen zoeken: carburateur(s). Dat helpt me een stuk verder!

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]