Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu ma 29 nov, 2021 08:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2020 19:58 
Offline

Geregistreerd: zo 21 jun, 2020 19:15
Berichten: 4
Hallo,

Ik heb een Suzuki Intruder VS1400 en ben de afgelopen 2 weken bezig geweest met het ontluchten van de voorrem na het vervangen van alle rubbers in de remklauw, de remblokjes, de remleiding en revisieset voor de hoofremcylinder. Dit is inmiddels eindelijk gelukt maar nadat de monteur een proefrit had gemaakt en de motor een paar uur stil gestaan had, is de schijf krom getrokken.

Weet iemand wat dit veroorzaakt kan hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken.

E


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2020 20:09 
Offline

Geregistreerd: vr 19 jun, 2020 11:41
Berichten: 16
Niet goed ontlucht, is blijven aanlopen en kneiterheet geworden.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2020 20:18 
Offline

Geregistreerd: zo 21 jun, 2020 19:15
Berichten: 4
Hey Erwin,

Dankjewel voor je reactie. Dat meen je niet!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2020 20:23 
Offline

Geregistreerd: zo 21 jun, 2020 19:15
Berichten: 4
Wat is nu de beste manier om de rem te ontluchten om dit te voorkomen? We hebben het van bovenaf en van onderaf geprobeerd en met het loshalen van het reservoir. Eindelijk bouwde hij druk op en nu heb ik een nieuwe remschijf nodig.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun, 2020 15:37 
Offline

Geregistreerd: vr 19 jun, 2020 11:41
Berichten: 16
In het kort. Remhendel inknijpen, onderkant nippel los draaien, nippel vastdraaien, remhendel loslaten. Dit doen tot je er helemaal zat van bent en dan nog even door.
Zoek maar op youtube voor de duidelijkheid.

Pas als er aan de onderkant puur vloeistof uit komt en geen luchtbelletjes meer (gedurende meerdere keren bovenstaande herhaald te hebben) is hij ontlucht.

Zodra er druk op staat gaan rijden zoals je hebt gedaan blijft er lucht in zitten. Dit laat zich comprimeren als je remt en zet weer uit als je niet remt. Hierdoor blijven je remblokjes aanlopen en wordt je schijf kneiterheet.

Als jij nou iemand weet voor het frame van mijn 1400 kun je van mij een rechte 2e hands schijf overnemen icon_duiveltje.gif icon_duiveltje.gif


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling