Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu za 22 sep, 2018 01:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 01 maart, 2017 14:16 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 20:19
Berichten: 17
Vorig jaar ook al topic over geopend. Mijn intruder 1500 Lc 1999, trilt bijzonder heftig vanaf 100 km/ uur. Ik heb er een nieuwe voorband op liggen en dit schelt wel iets maar nog steeds oncomfortabel rijden. Ik heb afgelopen paar jaar netjes reinigingsmiddel gebruikt en vraag mij nu af of het met de afstellingen te maken kan hebben. Ik heb wat gelezen over het synchroniseren van de carburateurs. Als ik dit wil laten doen, heeft iemand een idee wat dit kost?

Alvast bedankt.

_________________
The best alarm clock is sunshine on chrome.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 maart, 2017 15:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1445
Woonplaats: Heerlen
Hoe zit je voorwiel erin? Kun je met losse handjes rijden, of klappert het stuur dan alle kanten op?

René

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 15:13 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 20:19
Berichten: 17
Dit is gecontroleerd door motor werkplaats afgelopen najaar. Toen is er ook een nieuwe voorband in gekomen die de rij eigenschappen sterk heeft verbeterd. Voor mijn gevoel komt het trillen bij hogere snelheden vanuit het blok. Denk dat ik eerst nog maar eens door monteur laat controleren. Blijft anders een beetje gokken. In ieder geval bedankt voor je reactie.

_________________
The best alarm clock is sunshine on chrome.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 16:32 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 apr, 2004 00:05
Berichten: 2098
Woonplaats: Doetinchem
Kootje ik heb dat ook al jaren, is bij hogere snelheid goed merkbaar maar ook nooit op kunnen lossen, dus denk dat dit normaal is.
aan mijn voeten voel ik het meeste

_________________
groetjes René

(Moderne tieden....tiet.... om een vieftienhonderd te rieden)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 16:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1445
Woonplaats: Heerlen
Citaat:
Dit is gecontroleerd door motor werkplaats afgelopen najaar.


Ik word gek, heb je dit zelf niet gecontroleerd dan. Je hebt wel erg veel vertrouwen in een werkplaats.
Succes ermee.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 maart, 2017 14:58 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 20:19
Berichten: 17
Niet gek worden, doe ik ook niet :D Ben denk ik niet volledig geweest, trillen bij losse handen heb ik zelf gechecked, dit was wel aanwezig voordat de nieuwe band was gemonteerd, echter daarna niet meer aanwezig. Dit was een probleem dat ik nog niet in de gaten had. Trillingen bij hogere snelheden staat daar nog los van, tot 90 geen enkel probleem, daarboven bijzonder storend. Zelfs zo erg dat ik niet met 1 hand durf te rijden, dit terwijl ik dit bij aankoop 3 jaar geleden geen enkel probleem was bij 130 km/u.

Dit is afgelopen jaar ontstaan, ik gebruik ieder voorjaar forte moto I als additief. Het zou kunnen zijn dat door de werking van dit middel de timing niet helemaal lekker meer is. Mijn probleem is dat ik echt 2 linker handen heb en dus afhankelijk ben van professionals, maar om een beetje een idee te krijgen of dit vaker voorkomt hier op het forum gezet.

_________________
The best alarm clock is sunshine on chrome.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 maart, 2017 15:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1445
Woonplaats: Heerlen
Ik denk toch dat je 't in het voorwiel/vork moet zoeken en niet vanuit je blok.
Hoe zijn je balhoofdlagers, veren in de voorvork? olie in de voorvork? Hoe zit je as gemonteerd, als het wiel iets uit het midden staat kan dat ook al behoorlijk gaan trillen.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 21:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 apr, 2012 22:30
Berichten: 16
Woonplaats: Veghel
Hoi Kootje,

Wat Rene voorsteld is zo gek nog niet.
Voorvork uit elkaar gehalen kijken naar slijtage van de glijbussen.
Bij mij was aan de rechterkant de Teflon laag zowat helemaal verdwenen.
En de olie was ook niet helemaal fris meer, en veel zwart gruis onderin de vork poot (de olie uit de 2 poten hadden een verschillende kleur en geur)
Sinds de revisie stuurt ie weer lekker scherp en is de lichte trilling in het stuur ook weg.
Misschien is dit de oplossing

_________________
Albert-Jan

You do not need a therapist if you own a motorcycle, especially a 1500 Intruder!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 maart, 2017 17:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1445
Woonplaats: Heerlen
En mocht je nog de originele veren erin hebben zitten, dan kan ik je nu al zeggen dat die ruim onder de minimale maat zitten.

grts René

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 mei, 2017 21:41 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: zo 26 aug, 2012 17:49
Berichten: 10
Zit een beetje te googelen en zie deze discussie. Heb Sinds het najaar 2016 een nieuwe voorband: Metzeler 888 Marathon en na 3 keer balanceren trilt hij nog steeds bij 50 km/u. Vraag; wanneer merk je dat de wiellagers versleten zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 mei, 2017 19:48 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2005 20:42
Berichten: 976
Woonplaats: Groningen "Stad"
mister pilot schreef:
Vraag; wanneer merk je dat de wiellagers versleten zijn.


Als je 't merkt, lig je misschien al in een greppel. :wink:
Of je voelt speling in het wiel, als je dit in de vork van links naar rechts beweegt. Dan ben je al een eind op weg.

Bij het regulier onderhoud demonteer ik mijn wielen en steek een vinger in het lager en draai het rond.
Je mag dan absoluut geen onregelmatigheden voelen. Voel je deze wel, dan is dat het begin van het einde van het lager.

_________________
Beter ongeveer goed, dan precies verkeerd...

Tot kiek, René


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 mei, 2017 15:41 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: zo 26 aug, 2012 17:49
Berichten: 10
Hoi René,
Bedankt. Ga volgend weekend met een grote groep naar Sauerland. Zal komende week dus even controleren.
groet,
Jillis


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling