Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu vr 17 aug, 2018 19:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: E10 brandstof
BerichtGeplaatst: zo 21 aug, 2016 14:50 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 jun, 2008 06:47
Berichten: 403
Woonplaats: Nieuwegein
Iemand al uitgezocht of onze motoren de nieuwe E10 brandstof slikken?

Vanaf bouwjaar 2002 lees ik is E10 ok, hoe dat voor de bouwjaren daarvoor is moet je navragen bij dealer of importeur.
Wellicht heeft iemand dat al gedaan?


Groet
Oscar

_________________
VL 1500 LC


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: E10 brandstof
BerichtGeplaatst: do 25 aug, 2016 21:16 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 06:13
Berichten: 2015
Woonplaats: De Molenwaard (ZH-Z)
98 blijft voorlopig bestaan.

_________________
C1800R K8 Bagger.
1ste blok 126.875km.
2de blok 04-02-2015 ingebouwd nu 100.000 km.

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: E10 brandstof
BerichtGeplaatst: za 27 aug, 2016 19:11 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun, 2014 23:48
Berichten: 157
Woonplaats: Arnhem
Ik dacht hier al eens eerder iets van gezien te hebben in ieder geval iets van ons forum hierover.
Afbeelding

Afbeelding
Na de komst van loodvrije benzine hebben we nu ook te maken met euro 95 benzine waarin gemiddeld 5 procent ‘duurzaam geproduceerde en milieuvriendelijke’ ethanol is bijgemengd. Dit percentage zal de komende jaren geleidelijk worden opgevoerd tot 10 procent in 2020.
In Duitsland en Frankrijk is dit onder de naam E10 trouwens 
al leverbaar. Om de klopvastheid van deze benzines (risico van pingelen) hoeft men zich zeker voor bestaande en oudere motoren geen zorgen te maken. Met uitzondering van de eerste generatie direct ingespoten benzinemotoren draaien ook oudere klassiekers er doorgaans goed op. Wel is de smerende werking van ethanol nog minder dan van de toch al schrale loodvrije benzines.
Ethanol is bovendien behoorlijk corrosief en tast pakkingen en kunststof leidingen aan. Bij benzinetanks die ooit behandeld zijn met een kunststof coating om lekken en inwendig roesten te voorkomen, kan deze coating oplossen en motorschade veroorzaken. Omdat ethanol enigszins hygroscopisch is, bestaat het risico dat zich onder in benzinetanks water ophoopt – meer dan door normale condensvorming.
Millers en Bardahl leveren speciale additieven om problemen met ethanolbenzine – schrale bovensmering en corrosievorming – te voorkomen. Zo is VSPe Power Plus Multishoot van Millers Oils in onze webshop verkrijgbaar. Verder raden wij aan zelfs bij recente ‘youngtimer’ klassiekers alle leidingen en pakkingen in het benzinecircuit regelmatig te controleren en te vervangen door materialen die tegen ethanol bestand zijn en een paar keer extra de benzinetank af te tappen om eventueel water te laten weglopen. Inmiddels bevatten ook de duurdere superbenzines (Shell V-power, BP Ultimate, Total Excellium) ethanol. Wie meer of andere ervaringen heeft op dit gebied is welkom die te melden via ledenservice@knac.nl.
Meer over Benzine.
http://www.marcovw.nl/

straks gewoon euro 98 er in

_________________
Het maakt niet uit hoe groot of klein je motor is, belangrijkste is dat je je happy voelt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling