Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu ma 17 dec, 2018 12:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 jun, 2005 19:02 
Nou het wonder is geschied :!:

Zoonlief rijdt weer.
Dinsdag zou het blokje dan klaar moeten zijn, maar het gaat allemaal niet zo snel als we zouden willen dus werd dat woensdagmiddag. Vanmorgen proefdraaien en dan vanmiddag ophalen. Bij het proefdraaien wilde men de oliepomp nog controleren en daarmee kon dan ook de boosdoener gevonden worden.

En ja hoor vanmiddag was het spul klaar en wij er heen. We werden nog wel te woord gestaan maar daarmee is dan ook alles gezegd. De dingen die ik nog weten wilde moesten we zowat uit Tonny zijn mond trekken en naarmate ik meer vroeg ging hij ook steeds vrolijker kijken. Wat een azijnpisser zeg :!:

Conclusie het oliepompje was kapot, trok niet voldoende olie mee en door te weinig smering liep het blok vast. Zo bijhand was ik nou ook al dat ik dat had begrepen....... Henk jij had het ook al goed vriend :D en je mag door voor de koelkast :lol: :lol: :lol:

Het is toch schandalig dat we een bijna nieuwe brommer van nog geen half jaar oud 6 weken stil moet staan omdat het een garantiereparatie betreft. Schiet mij maar in een k*p*tje maar ik snap er niets meer van :shock: . En het meest maffe is dan nog dat wanneer je om je rechten vraagt nog raar wordt aangekeken ook :!: :twisted:

Zo dat lucht op ik ben het kwijt, ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad, olie nakijken is inderdaad van groot belang, maar dat heeft Sander ons al verteld. Ik weet niet of je ook met dit antwoord tevreden bent Sander maar meer heb ik er niet uitgekregen, en ik was uiteindelijk blij dat ik weer op mijn Trudy kon stappen en mocht gaan rijden na dit onderhoudende gesprek bij...... nou ja ik kan het niet meer uit mijn mond krijgen.
Nu dus weer opnieuw inrijden het is tenslotte een bijna nieuwe motor.

P.S.
Er is nu een nieuwe krukas met nieuwe krukaslagers, een nieuwe zuiger, nieuwe keringen, nieuwe oliepomp een nieuw big-end en weet ik wat al niet meer vervangen. Alleen de karterschalen zijn nog niet vernieuwd.

De vraag hoe het heeft kunnen gebeuren is natuurlijk nog niet opgelost :!:

1. Komt dit omdat het blokje gemiddeld ruim 70km liep en daarmee dus te hard?
2. Is de oliepomp verkeerd afgesteld geweest waardoor er te weinig olie in het blok kwam?
3. Misschien een geblokkeerde olietoervoerleiding?
4. Een structurele ontwerpfout van Peugeot?
n.b. Gebruk verkeerde olie is uitgesloten want dit is dezelfde olie als er bij aanschaf van het vehiekel is geleverd.

Wie het weet mag het zeggen.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 jun, 2005 21:38 
IOCH lid

Nou, gefeliciteerd Wouter

met de vlotte :roll: service

Ik denk dat het gewoon pech was. Zo'n oliepompje moet dat makkelijk kunnen trekken. (ik ga er van uit dat de tandwielverhoudingen zijn aangepast en dan is 70km/u voor zo'n blok een peuleschil).

Ik weet niet hoe dat pompje aangedreven wordt, maar tien tegen een dat er met dit pompje iets is misgegaan

Tot kiek, René

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 jul, 2005 23:07 
Het is weer zover :cry:

Vandaag het plofje weer teruggebracht naar de dealer. Er is haast niet meer mee te rijden waarschijnlijk ligt er weer een lager uit :twisted:

Een pasklare oplossing hadden ze niet :cry: Het ding staat nu weer op stal, en dinsdag weer op de leenscooter verder rijden. Kontakt opnemen met Peugeot en dan gaan ze weer sleutelen.

Het gezegde `met de Franse slag` wordt nu wel heel erg duidelijk :!:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jul, 2005 00:12 
Hé Wouter,

Hier een advies voor die Peugeot-kerel....
"Maak niet steeds dezelfde fout, er is keus genoeg....."

Goh, waar heb ik dat toch gelezen???? Hahahahaha je weet het wel :-)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jul, 2005 11:40 

kende jullie deze al :lol: :lol:

volvo-volgens onze leden volkomen onveilig
daf-duwen ander fietsen
bmw-boeren mest wagen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jul, 2005 16:22 
Hier dan weer het laatste nieuws, motortje is weer helemaal uit elkaar geweest, en wat bleek, de krukaslagers waren weer helemaal aan gort, ze liepen nog niet vast maar dat had vast ook niet lang meer geduurd :twisted: :twisted: :twisted:

Maar weer nieuw spul bestellen dan, maar nu bleek dat Peugeot de onderdelen niet allemaal in voorraad heeft. Dus de dealer maar eens lief aangekeken, en mijn verleidelijke blik werkte zowaar, kun je je dat voorstellen :?:

Gisteren, na weer twee weken stilstaan, het ding weer opgehaald en wat bleek de materialen waren nu besteld bij een andere leverancier en er is nu ook een nieuwe krukas in gekomen, ik dacht dat dat de vorige keer al gebeurd was, niet dus, nee er was naar gekeken en hij leek nog aardig recht......

Wat een gedoe, zoiets hoor je toch te controleren als je een vastgelopen blok uit elkaar haalt? Ja ik weet het, volgens Mulder Motoren had ik de importeur niet moeten bellen en de importeur had mij niet mogen vertellen dat .... en ga zo maar door. Je krijgt met de dealer dan dat soort gesprekjes, maar mijn mening blijft ongewijzigd :!:

Ik baal er van als ik belazerd wordt en vervolgens bijna drie weken moet wachten of een vastgelopen motor wel onder de garantie valt. Zes weken stilstaan is niet niks, en dan te weten dat er in ons gebied geen openbaar vervoer is om 5.30 uur in de ochtend maar er moet wel gewerkt worden.

De brommert loopt weer en er wordt nu stevig nagedacht of deze brommer wel de juiste keuze is voor het doel waarvoor hij is aangeschaft, namelijk gewoon rijden.

Met een bijna nieuwe brommer in 7 maanden ruim 8 weken stilstaan is een erg slecht gemiddelde...

En ja wijze woorden Dre...
Maak niet steeds dezelfde fout er is keus genoeg...

Wij kopen nooit meer een Peugeot er is keus genoeg...

Laatst bijgewerkt door WG (+) op za 06 aug, 2005 10:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jul, 2005 17:27 
als je een brommer zoekt voor dagelijks gebruik en kilometers....tja sorry maar dan kun je het beste een ouderwetse zundapp kopen.....
puur degelijkheid en bijna onverwoestbaar...en ik weet een hele goede monteur in lelystad... :lol: :lol:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jul, 2005 17:58 
:wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 aug, 2005 14:41 
HONDA : Hoor Ons Nederig Dingetje Aankomen

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 aug, 2005 16:32 
Ziet
U
Niet
Dat
Alles
Precies
Past
8)

BerichtGeplaatst: do 09 aug, 2018 07:21 

bedankt voor de tip en hint... zal eens kijken bij mijn Intruder 1400 naar het bovenste streeptje... dat is al een tijd gelden... :(

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur