Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu zo 23 sep, 2018 03:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Meer chopper geluid C800
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2018 18:07 

Beste allemaal,
Ik heb een suzuki intruder C800 uit 2007 waar nog niet eerder aan is gesleuteld (alles origineel). Nu wilde ik graag wat luider en meer chopper (ploffen) geluid. Ik begreep via de garage dat dit kan met behulp van nieuwe uitlaten maar die kosten richting de 700-1200 euro.
Ik zag eerder op youtube dat mensen gaten aan de achterzijde van de uitlaat boorden. Wat is jullie ervaring hiermee? Aan/afrader?
Dank voor jullie antwoord,
Yannick

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2018 06:26 

Hallo,

Ik heb eerder een originele uitlaat gehad waarvan ik de dempets heb verwijderd. Je kan in het schotje achterin de uitlaat een paar gaten boren om al een ander geluid te krijgen. Ik heb daar geen ervaring mee.

Het geluid werd wel luider maar het was niet helemaal wat ik had gehoopt, niet zo mooi ‘rond’ en diep als dat ik wilde. Ik heb mijn originele, onaangepaste uitlaat weer gemonteerd en daar ben ik tevredener mee. Een alternatief is een vance & hines set. Zoals je zelf al aangeeft is dat schreeuwend duur :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21 jun, 2018 09:28 

Das niet zo vreemd, een motor heeft van zich zelf een redelijk schel geluid. De behuizing van een demper werkt als een klankkast waardoor het allemaal wat lager klinkt. Door het boren van gaten in, of zelfs het geheel verwijderen van, een demper resulteert dan logischerwijs in een harder maar ook scheller geluid. Vaak worden er ook nog eens dempers geplaatst met een kleinere behuizing welke dan cosmetisch wel mooier staan maar een nog hoger geluid produceren. De enige manier om een mooier geluid te krijgen is een paar goede dempers te kopen die van fabrieks af ( of zelfbouw door iemand die weet wat hij doet) daarvoor ontworpen zijn. Een andere fout die velen maken is dat men denkt een HD geluid te kunnen evenaren door andere dempers te monteren en het stationair naar beneden te draaien. Dat gaat ook nooit lukken gezien het geluid ontstaat doordat de krukas van een HD anders is ontworpen.

4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur