Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu za 26 mei, 2018 20:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 09:06 
Offline

Geregistreerd: do 19 apr, 2018 14:37
Berichten: 16
Hoi Aze,

ben ik weer :oops:
Ik heb de radiotor kunnen legen en weer opnieuw bijgevuld.
Helaas blijft het probleem bestaan. Vanmorgen uurtje gereden naar mijn werk en bij aankomst hoorde ik het weer borrelen in de radiator, en kwam het overtollige 'water' weer via het afvoerslangetje naar buiten.

Dan ga ik nu maar kijken naar die koelvin sensor.
Heb jij nog tips voor mij? Waar zit ie, en hoe krijg ik die eruit. En nog belangrijker: hoe kan ik testen dat deze werkt/defect is.
Bedankt voor je hulp!

Gr. Kevin


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 09:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4273
Woonplaats: Leeuwarden
Deze zit links bovenin aan de achterzijde van je radiator. Om te kijken of daar het probleem ligt kun je de rood/zwarte en zwarte draad doorverbinden.
Je koelvin gaat dan constant draaien zodat je kunt testen of de vloeistof dan niet gaat koken. Je kunt er eventueel ook een schakelaar tussen zetten zodat je hem met de hand aan en uit kunt zetten.
Natuurlijk geen oplossing voor de langere termijn maar voor de korte wel handig, zeker om even zaken te testen en voorkomt dat de accu wordt leeg getrokken.


Andere oorzaken...
- Verstopt ontluchtingsventiel (links bovenin je framebuis)
- Defecte thermostaat (niet aannemelijk gezien de nog relatieve lage buiten temperaturen)
- Defecte waterpomp (niet aannemelijk gezien deze mechanisch is)

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 14:01 
Offline

Geregistreerd: do 19 apr, 2018 14:37
Berichten: 16
Aze schreef:
Deze zit links bovenin aan de achterzijde van je radiator. Om te kijken of daar het probleem ligt kun je de rood/zwarte en zwarte draad doorverbinden.
Je koelvin gaat dan constant draaien zodat je kunt testen of de vloeistof dan niet gaat koken. Je kunt er eventueel ook een schakelaar tussen zetten zodat je hem met de hand aan en uit kunt zetten.
Natuurlijk geen oplossing voor de langere termijn maar voor de korte wel handig, zeker om even zaken te testen en voorkomt dat de accu wordt leeg getrokken.


Andere oorzaken...
- Verstopt ontluchtingsventiel (links bovenin je framebuis)
- Defecte thermostaat (niet aannemelijk gezien de nog relatieve lage buiten temperaturen)
- Defecte waterpomp (niet aannemelijk gezien deze mechanisch is)


Bedankt voor je duidelijke uitleg en tips!
De accu, die zal wel onder de buddyseat/zadel zitten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 14:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4273
Woonplaats: Leeuwarden
Summercamp schreef:
De accu, die zal wel onder de buddyseat/zadel zitten?



Uh nee die zit helemaal onderin je bike, moeilijk bij te komen.
Maar daar hoef je voor dit niet bij.. ;)

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 15:26 
Offline

Geregistreerd: do 19 apr, 2018 14:37
Berichten: 16
Aze schreef:
Summercamp schreef:
De accu, die zal wel onder de buddyseat/zadel zitten?



Uh nee die zit helemaal onderin je bike, moeilijk bij te komen.
Maar daar hoef je voor dit niet bij.. ;)


haha zo zie je maar, ik ben geen expert :)
Omdat ik die 2 draden moest doorverbinden dacht ik, rechtstreeks op de accu of zo zetten om te kijken of de fan het doet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 15:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4273
Woonplaats: Leeuwarden
Nee de zwart/rode en zwarte draad zitten aan je koelvin sensor, deze kun je doorverbinden of een schakelaar tussen zetten.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 19:21 
Offline

Geregistreerd: do 19 apr, 2018 14:37
Berichten: 16
Nou.... Onderweg naar huis kwam er nog een x wat uitzetten bij het stoplicht ( via slangetje ). Bij thuiskomst de motor even stationair laten draaien, waarbij de koelfan aansloeg. Dit is voor t eerst dat ik dit heb gezien dus dat is mooi. Er kwam ook geen vloeistof meer uit, en ik hoorde t ook niet meer borrelen.
Wel sprong na een paar minuten stationair draaien het temp lampje aan... toen heb ik m direct uitgezet. Is het logisch dat die aanspringt of is er toch wat mis?

Bedankt voor al je hulp


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 19:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4273
Woonplaats: Leeuwarden
Lijkt me toch niet helemaal OK maar je weet nu wel dat je sensor werkt.

Hoeveel koelvloeistof heb je erin gegooid?

Lijkt toch dat je systeem niet helemaal onder druk komt. Anders gezegd er zit waarschijnlijk nog lucht in je systeem. Kijk even of het ontluchtingsventiel links bovenin je framebuis niet verstopt zit. Of je hebt ergens een lek, controleer je radiator dop eens.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2018 21:48 
Offline

Geregistreerd: do 19 apr, 2018 14:37
Berichten: 16
Aze schreef:
Lijkt me toch niet helemaal OK maar je weet nu wel dat je sensor werkt.

Hoeveel koelvloeistof heb je erin gegooid?

Lijkt toch dat je systeem niet helemaal onder druk komt. Anders gezegd er zit waarschijnlijk nog lucht in je systeem. Kijk even of het ontluchtingsventiel links bovenin je framebuis niet verstopt zit. Of je hebt ergens een lek, controleer je radiator dop eens.


Tot ik de vloeistof zag heb ik t gevuld ( door de dop opening )
Hoe ziet dat ventiel eruit? Links op het frame, aan de voorkant?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2018 07:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4273
Woonplaats: Leeuwarden
Summercamp schreef:
Tot ik de vloeistof zag heb ik t gevuld ( door de dop opening )

Maar heb je daarna ook even de motor stationair laten draaien (of een stukje gereden) en hem daarna nog nagevuld?

Citaat:
Hoe ziet dat ventiel eruit? Links op het frame, aan de voorkant?

Zie onderstaand.


Bijlagen:
ontluchting.jpg
ontluchting.jpg [ 170.29 KiB | 35 keer bekeken ]

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2018 07:58 
Offline

Geregistreerd: do 19 apr, 2018 14:37
Berichten: 16
Aze schreef:
Summercamp schreef:
Tot ik de vloeistof zag heb ik t gevuld ( door de dop opening )

Maar heb je daarna ook even de motor stationair laten draaien (of een stukje gereden) en hem daarna nog nagevuld?


Hoi Aze,

ja ik heb de motor na het vullen stationair laten lopen ( om te ontluchten ). Maar ik heb geloof ik niet meer bijgevuld ( omdat ik de koelvloeistof nog zag en wilde m niet te vol doen )
Bedankt voor het plaatje van het ventiel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2018 08:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4273
Woonplaats: Leeuwarden
Summercamp schreef:
ja ik heb de motor na het vullen stationair laten lopen ( om te ontluchten ). Maar ik heb geloof ik niet meer bijgevuld ( omdat ik de koelvloeistof nog zag en wilde m niet te vol doen )
Bedankt voor het plaatje van het ventiel


Het systeem moet onder druk komen dus hij moet goed gevuld zijn. En dat bijvullen mag je wel een 3 a 4 x herhalen om zeker te weten dat alle lucht eruit is.
En controleer je dop even of het rubber en de veer nog goed werken.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2018 14:37 
Offline

Geregistreerd: do 19 apr, 2018 14:37
Berichten: 16
En dat bijvullen mag wel tot bijna aan de rand?
Nog een vraagje, kan t misschien zijn dat ie niet goed koelt door deze beschadiging ( geen idee waar dit door komt ) Zie foto


Bijlagen:
3619DD35-47A3-46E3-A5DE-C68E1A9A10C0.jpeg
3619DD35-47A3-46E3-A5DE-C68E1A9A10C0.jpeg [ 699.39 KiB | 32 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2018 15:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4273
Woonplaats: Leeuwarden
Radiator kan nooit te vol zijn, alle lucht moet eruit. Indien te vol gooit hij ook de overtollige vloeistof eruit maar dan gaat de vloeistof niet koken en je lampje gaat ook niet branden.
De beschadiging is niet ideaal maar daar rijden er genoeg van en toch gewoon goed werken.

Nogmaals controleer je dop even.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling