Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 12 dec, 2018 19:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 20:01 
IOCH lid

Misschien een domme vraag , maar kan je de 1500 overstarten met een personenauto. Ik weet dat als je een "kleine"auto met een zwaardere over wil starten dat dat schade kan veroorzaken.

groeten patrick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 20:34 
IOCH lid

Als je er alleen voor staat heb je weinig keuze ; met meerdere personen is het beter om de motor aan te duwen. Let wel op, zodra deze aanslaat gaat ie als de brandweer er vandoor !! Bij een goede afstelling van de kleplichter zal de motor makkelijk starten. Groeten Arno.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 23:21 
IOCH lid

Er zit nog een beetje stroom in ( te lang stil gestaan :oops:) Ze komen de motor dinsdag op halen met een busje dan moeten ze maar duwen en in de motorzaak de accu opladen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 23:28 
IOCH lid

druppellader kopen niet goedkoper??? :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 23:50 
IOCH lid

Ja ik weet het. Maar we wonen hier net een paar maanden en na de verbouwing van het huis ben ik nu met de tuin en garage bezig. En daar word de stroom helemaal opnieuw aan gelegt. Daar zijn we bijna mee klaar, maar daar heb ik nu niks aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 jun, 2006 22:07 
IOCH lid

ik heb door Motorport Rocckanje een stopcontact boven op mijn motorblok laten bouwen (zwart zie je bijna niet) kan je zo je druppellader in pluggen ...............en er weer uit trekken en dan rijden maarrrrrrrrrrrrrrrr.
reuze handig zo'n ding voor als je hem een paar weken stilzet, of in de winter niet wil rijden blijft je accu altijd op het juiste peil.

groetjes Ernst

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 jun, 2006 23:52 
Hoi Patrick,

Gewoon startkabels eraan, en dan van motor op motor. Werkt prima.

Bij mij hebben ze een bout op de + gezet, die gaat naar buiten. Daar kun je dus zo een startkabel aan hangen, de - kan aan het frame. Vervolgens gewoon de akku van de andere motor er aan hangen en beide motoren starten. Zoals je ook bij een auto doet dus.

Is de vraag: is er iemand in Zevenaar of omgeving die even langs kan rijden om er de kabels aan te hangen. Of even helpen aanduwen natuurlijk.

Groetjes,

Dré

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2006 08:17 

Ik heb hier ook vaak problemen mee, kan iemand mij helpen deze extra kabel aan te brengen? Liefst in de omgeving van Leiden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2006 21:33 
Poe, link hoor een bout aan de +zijde hangen, voor je het weet heb je sluiting.
Ik zou zeggen maak het jezelf makkelijk en stop met dat gesleep en gepruts met startkabels en koop een Optimate 3 lader.
Deze word geleverd met een mooie geisoleerde aansluiting die je aan de accu verbind en waar je altijd de lader aan kunt "hangen"(24 p/dag indien nodig).
Aangezien dit een zg. intelligente lader is word de conditie van je accu continu gecontroleerd en zelfs weer tot leven gebracht indien gesulfateerd.
Kost tegenwoordig ongeveer 40 Euro en is daarmee goedkoper dan elke keer busjes regelen en accu's kopen.
Buiten dat, indien je over een geinjecteerde fiets beschikt zal nog geen 100 man duwen hem aan de praat krijgen....daar heb je toch echt spanning voor nodig.

Greetz

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 14:30 
IOCH lid

ik heb me laten vertellen dat waneer je gebruik gaat maken met startkabels en een auto
je de motor van de auto niet moet laten draaien in tegenstelling van auto op auto.
dit is namelijk vanwege het grotere vermogen van de auto. :wink:

groetjes uit de zaan, mark. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 aug, 2006 18:57 
Dat hebben ze mij ook verteld en ik heb nog wel een dieselbus met een extra zware accu dus..... helaas was mijn sapanningsregelaar toen al aan gort.

Ik ben in het vervolg heeel erg terughoudend om de motor met startkabels weer op gang te helpen. De schade die je aanricht is niet gering (of de spanningregelaars zijn zo duur) het is maar hoe je het bekijkt.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2006 19:55 

Hallo lui,

Ik heb jullie debatten gevolgt en ben tot de conclusie gekomen dat ik blij ben dat ik al dat gezeur van slecht starten niet meer heb.

Oplossing:

1) Zorg voor een goede druppelaar, sluit een kabel aan zoals Bassmaster omschrijft.
2) zorg voor goed onderhoud van je motor.
3) leg vervolgens de druppelaar ergens in een kast.
4) Gewoon dom kijken bij het starten van je motor en je hebt nooit meer last.

Mij gaat dat domme kijken makkelijk af, ik weet dus niet of dat voor iedereen even makkelijk is. Maar sinds ik de druppelaar niet meer gebruik voor kortere periodes heb ik geen enkel probleem meer met starten.

Succes lui,

Alex K

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2006 20:52 
IOCH lid

Als het op dom kijken aan kom dan start de mijne elke dag. Bij de aankomende onderhoudsbeurt word er ook een stekker voor de druppelaar aangebracht. Maar als de winter zo blijft staat die niet een lange tijd stil.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2006 13:06 
IOCH lid

Big Daddy dat is de oplossing hoor, had ook problemen met lege accu, maar nu met de optimate lll druppellader geen probleem meer, ook ik heb een stekker aansluiting.

O ja even een tip, maak een briefje met de tekst lader er op, en leg die op je zadel, zo voorkom je dat je hem per ongelijk van zijn plaats haald zonder de stekker er uit te halen, spreek uit ervaring :lol: :lol:

(Moderne tieden....tiet.... om een vieftienhonderd te rieden)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2006 17:48 
Heb het al eens aangehaald druppelteller is een prima oplossing als je over een garage met stroom beschikt.Nu ik heb al een gans jaar problemen met het systeem :x :x en dacht dat het aan mijn alarm of een ander assecoires te wijten was .Had reeds alles losgemaakt en veranderde niks aan het probleem .Nu ik heb de motor binnen gehaald en de batterij eruit gehaald ,met de lader opgeladen en meet 13,2 v.Na een uurtje was ik nog maar amper aan 12,8 en denk dus dat de batterij niet meer goed is .Nu ik heb gezien dat er op mijn batterij 12v 14Ah staat en is het niet mogelijk dat ik een batterij van 14 volt steek :?: :?: :idea: Wat ik niet weet is of dat deze ook oplaad tot 14 volt zodat ik voldoende over heb :?: :?: Hopelijk heeft er al iemand ervaring mee :?: :?: en heb ik dan geen problemen met mijn bekabeling :?: :?:
8) 8) Groeten

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur