Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu do 20 sep, 2018 21:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2006 23:49 
Hier is een update voor de 1500 zodat je meer power in je accu krijgt en dus minder start problemen hebt....................

http://www.moccsplace.com/images/charging/charge.htm

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2006 05:11 
IOCH lid

Hoi Patrick, bedankt voor deze tip ; hiermee zal menig 1500 rijder blij zijn. Het aanbrengen van een extra relais, welke tijdens het starten de verlichting uitschakelt , zal hieraan nog een extra bijdrage leveren. Groeten Arno. :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2006 19:17 

Ja ik heb mij eigenlijk nooit zo verdiept in deze kabeldikte ga er gemakshalve van uit dat het fabrieksmatig voldoende moet zijn, maar deze uitbreiding kan natuurlijk nooit kwaad, meer mm2 kabel geeft minder spanningval en minder weerstand.
Overigens geld dit net zo goed voor de massaverbindingen, moeten ook dezelfde oppervlakte hebben anders is het zinloos.
Het kan net het beetje verschil uitmaken bij starten, echter als de kleplichters, lees decompressie inrichting niet goed werkt zal het niet helpen met starten.

Groet

Ton

PS Arno zijn aanvulling is zeker aan te bevelen en zal ook tot resultaat leiden op kritieke momenten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2006 23:11 
En is dit zo speciaal dat het alleen op een 1500 van toepassing is?
Dachtut niet, geldt voor iedere bike waar vanwege economisch oogpunt een minimale bedrading toegepast is.
Al zou je alleen je koplamp mbv een extra relais uitschakelen op het moment dat je de startknop indrukt tel uit je winst!

en dat kun je gewoon in je koplamp inbouwen!!
Heb ik nu slapende honden wakkergemaakt :wink: :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2006 17:13 

Reinoud, natuurlijk is dit op elke fiets of zelfs auto/tractor, ga maar door, met elektrische startinrichting van toepassing.

En!!! slapende honden???

Groet

Ton

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2006 11:34 
Klopt.
Ben op aanraden van een 1500rijder die bekabeling eens gaan checken en heb net als hij de stekkers opengeprutst en de kabels door dikkere vervangen.
Alles es goe voorzien van contactspray en ook alle contactpunten van de batterij zuiver gemaakt.
dit in combinatie met het gebruik van een optimate heeft goed resultaat gehad.
Vorige week is de motor bij starten verschillende keren stilgevallen door mijn schuld.
De startcapaciteit bleef optimaal en dat was tevoren ondenkbaar.
Ik had het vroeger moeten laten weten ...... :oops: shame on me :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2006 12:15 
IOCH lid

Nou Reinoud, bij deze heb je ook een slapende kip wakker gemaakt :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ga ook es ff bekijken of ik zo'n relais in mijn 1400 kan inbouwen, mijn verlichting kan ook niet uitgeschakeld worden.
Moet m.i. een relais zijn die afvalt wanneer je de startknop bedient, heeft iemand misschien een idee welk relais daarvoor gebruikt kan worden?

Heb wel eens gedacht aan een schakelaar, maar een relais is ook handig.

Ben het verder eens met de stelling dat de bedrading beter kan, ik vond vorig jaar een bijna gesmolten connector onder mijn zitje, geeft toch vreemde effecten onderweg als je het niet toevallig ontdekt had.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2006 12:30 

Michiel,

Een gewoon koplamprelais, Bosch en ik denk Hella zal ze ook wel in het assortiment hebben.

Als het een enkel schakelende is moet je inderdaad bij bekrachtiging een verbreekcontact hebben, is het een dubbelschakelende dan even uitproberen, is geen truc en heel simpel.

Stuur hem aan via de startdraad.

Groet

Ton

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2006 19:26 
IOCH lid

Vanaf modeljaar 2005 is deze voorziening aanwezig. Het schema van 2005 en 2006 zal ik opvragen bij BV Nimag. Groeten Arno.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2006 20:03 
Hoezo Arno ik heb dat niet hoor............. of is hij er op voorbereid zodat ik het raile gewoon kan aanskuiten ????

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2006 21:35 
IOCH lid

Als ik het schema heb , kan ik het nazien. Ik ben er nog niet achter of dit via een relais loopt ; als ik de start-knop indruk, gaat alleen de koplamp uit, overige verlichting blijft voluit branden. zodra het schema binnen is zoek ik het uit. Groeten Arno. :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2006 13:14 
IOCH lid

He rubberen, zie je wel, volgens mij heb je dan toch een motor van voor de bananenoorlog :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Oeps..... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 07:58 
IOCH lid

Halloooooooooooooooo wat is dit nu, net een 1500 en nu al beginnen aan die electrische shit waar ik de balle verstand van heb :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :? :lol: :lol: :lol:

Rij straks wel een keer naar iemand toe die er wel vestand van heeft en bereid is mij daar mee te helpen. :wink: :?: :?:

(Moderne tieden....tiet.... om een vieftienhonderd te rieden)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 08:01 

Dacht al René, die begint lekker ?? :shock: :shock:

Succes met je nieuwe fiets. :wink: :wink:

Ronald

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 18:12 
IOCH lid

Ik heb inmiddels het stroomkringschema van de injectieversie binnen ; de startknop is simpelweg voorzien van een (extra) verbreekkontakt welke de voeding naar de koplamp verbreekt tijdens het bedienen hiervan. Voor de andere versies blijft eigenlijk alleen het alternatief over door het aanbrengen van een relais omdat de startknop niet voorzien is van een verbreekkontakt, welke bij het starten de koplamp uitschakelt (verbreekkontakt gebruiken). Het schema zal aanwezig zijn als de clubstand bij een evenement aanwezig is. Groeten Arno.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur