Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu do 20 sep, 2018 21:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 jan, 2006 23:49 
Hier is een update voor de 1500 zodat je meer power in je accu krijgt en dus minder start problemen hebt....................


http://www.moccsplace.com/images/charging/charge.htm


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2006 05:11 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: za 17 apr, 2004 17:40
Berichten: 583
Woonplaats: Eindhoven
Hoi Patrick, bedankt voor deze tip ; hiermee zal menig 1500 rijder blij zijn. Het aanbrengen van een extra relais, welke tijdens het starten de verlichting uitschakelt , zal hieraan nog een extra bijdrage leveren. Groeten Arno. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2006 19:17 
Offline

Geregistreerd: ma 12 apr, 2004 17:45
Berichten: 245
Woonplaats: Den Haag
Ja ik heb mij eigenlijk nooit zo verdiept in deze kabeldikte ga er gemakshalve van uit dat het fabrieksmatig voldoende moet zijn, maar deze uitbreiding kan natuurlijk nooit kwaad, meer mm2 kabel geeft minder spanningval en minder weerstand.
Overigens geld dit net zo goed voor de massaverbindingen, moeten ook dezelfde oppervlakte hebben anders is het zinloos.
Het kan net het beetje verschil uitmaken bij starten, echter als de kleplichters, lees decompressie inrichting niet goed werkt zal het niet helpen met starten.

Groet

Ton

PS Arno zijn aanvulling is zeker aan te bevelen en zal ook tot resultaat leiden op kritieke momenten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2006 23:11 
En is dit zo speciaal dat het alleen op een 1500 van toepassing is?
Dachtut niet, geldt voor iedere bike waar vanwege economisch oogpunt een minimale bedrading toegepast is.
Al zou je alleen je koplamp mbv een extra relais uitschakelen op het moment dat je de startknop indrukt tel uit je winst!

en dat kun je gewoon in je koplamp inbouwen!!
Heb ik nu slapende honden wakkergemaakt :wink: :wink:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2006 17:13 
Offline

Geregistreerd: ma 12 apr, 2004 17:45
Berichten: 245
Woonplaats: Den Haag
Reinoud, natuurlijk is dit op elke fiets of zelfs auto/tractor, ga maar door, met elektrische startinrichting van toepassing.

En!!! slapende honden???

Groet

Ton


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2006 11:34 
Klopt.
Ben op aanraden van een 1500rijder die bekabeling eens gaan checken en heb net als hij de stekkers opengeprutst en de kabels door dikkere vervangen.
Alles es goe voorzien van contactspray en ook alle contactpunten van de batterij zuiver gemaakt.
dit in combinatie met het gebruik van een optimate heeft goed resultaat gehad.
Vorige week is de motor bij starten verschillende keren stilgevallen door mijn schuld.
De startcapaciteit bleef optimaal en dat was tevoren ondenkbaar.
Ik had het vroeger moeten laten weten ...... :oops: shame on me :wink:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2006 12:15 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 09:49
Berichten: 326
Woonplaats: Elburg
Nou Reinoud, bij deze heb je ook een slapende kip wakker gemaakt :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ga ook es ff bekijken of ik zo'n relais in mijn 1400 kan inbouwen, mijn verlichting kan ook niet uitgeschakeld worden.
Moet m.i. een relais zijn die afvalt wanneer je de startknop bedient, heeft iemand misschien een idee welk relais daarvoor gebruikt kan worden?

Heb wel eens gedacht aan een schakelaar, maar een relais is ook handig.

Ben het verder eens met de stelling dat de bedrading beter kan, ik vond vorig jaar een bijna gesmolten connector onder mijn zitje, geeft toch vreemde effecten onderweg als je het niet toevallig ontdekt had.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jan, 2006 12:30 
Offline

Geregistreerd: ma 12 apr, 2004 17:45
Berichten: 245
Woonplaats: Den Haag
Michiel,

Een gewoon koplamprelais, Bosch en ik denk Hella zal ze ook wel in het assortiment hebben.

Als het een enkel schakelende is moet je inderdaad bij bekrachtiging een verbreekcontact hebben, is het een dubbelschakelende dan even uitproberen, is geen truc en heel simpel.

Stuur hem aan via de startdraad.

Groet

Ton


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2006 19:26 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: za 17 apr, 2004 17:40
Berichten: 583
Woonplaats: Eindhoven
Vanaf modeljaar 2005 is deze voorziening aanwezig. Het schema van 2005 en 2006 zal ik opvragen bij BV Nimag. Groeten Arno.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2006 20:03 
Hoezo Arno ik heb dat niet hoor............. of is hij er op voorbereid zodat ik het raile gewoon kan aanskuiten ????


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jan, 2006 21:35 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: za 17 apr, 2004 17:40
Berichten: 583
Woonplaats: Eindhoven
Als ik het schema heb , kan ik het nazien. Ik ben er nog niet achter of dit via een relais loopt ; als ik de start-knop indruk, gaat alleen de koplamp uit, overige verlichting blijft voluit branden. zodra het schema binnen is zoek ik het uit. Groeten Arno. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2006 13:14 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 apr, 2004 09:49
Berichten: 326
Woonplaats: Elburg
He rubberen, zie je wel, volgens mij heb je dan toch een motor van voor de bananenoorlog :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:













Oeps..... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 07:58 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 apr, 2004 00:05
Berichten: 2098
Woonplaats: Doetinchem
Halloooooooooooooooo wat is dit nu, net een 1500 en nu al beginnen aan die electrische shit waar ik de balle verstand van heb :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :? :lol: :lol: :lol:

Rij straks wel een keer naar iemand toe die er wel vestand van heeft en bereid is mij daar mee te helpen. :wink: :?: :?:

_________________
groetjes René

(Moderne tieden....tiet.... om een vieftienhonderd te rieden)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 feb, 2006 08:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 jan, 2006 22:23
Berichten: 372
Woonplaats: eindhoven
Dacht al René, die begint lekker ?? :shock: :shock:

Succes met je nieuwe fiets. :wink: :wink:

Ronald


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2006 18:12 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: za 17 apr, 2004 17:40
Berichten: 583
Woonplaats: Eindhoven
Ik heb inmiddels het stroomkringschema van de injectieversie binnen ; de startknop is simpelweg voorzien van een (extra) verbreekkontakt welke de voeding naar de koplamp verbreekt tijdens het bedienen hiervan. Voor de andere versies blijft eigenlijk alleen het alternatief over door het aanbrengen van een relais omdat de startknop niet voorzien is van een verbreekkontakt, welke bij het starten de koplamp uitschakelt (verbreekkontakt gebruiken). Het schema zal aanwezig zijn als de clubstand bij een evenement aanwezig is. Groeten Arno.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling