Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu ma 24 jun, 2019 12:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 jul, 2014 17:39 
IOCH lid

Problemen met de nieuwe Suzuki c1500 t en bt. In het lage toerental is er met deze motor niet te rijden. Ik heb de nieuwe 1 maand gereden en met veel problemen. Geen power in het lage toerental. In zijn 2 kun je niet de bocht door als het toerental niet boven de 2000 komt. Dan schokt de motor en denk je dat hij bijna uit elkaar valt. Omdat Nimag ontkent dat er een probleem is heb ik een maand op een andere 1500 t gereden. Exact hetzelfde probleem. Als je relaxed wilt rijden zonder constant op toeren zeg 2200 te rijden gaat het niet. Wie heeft deze ervaring ook omdat Nimag zegt niet aan de hand maar een 800 rijdt beter dan het nieuwe model c1500 bt of t. Op dit moment adviseer ik koop deze motor niet zonder eerst een goede proefrit te maken en als je ook gereden hebt in het lage toerental en niet uit elkaar geschut bent koop hem dan. Anders laat lekker staan. Voor mij is het een teleurstelling. Gaarne reactie in een PB

Kan vervallen ingeruild op een nieuwe c1800RT

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 30 sep, 2014 06:13 

Hallo,

Ik rij zelf ook op een intruder 1500 bt,en idd bij lage toeren heeft deze geen power en rijd dan schokkerig.
van de kuinder motoren uit hilversum , waar ik deze motor heb gekocht zijn hier mee bezig.
zij zijn op zoek naar een onderdeeltje ( stukje electronica ) wat dit gaat oplossen zodat je ook op lage toeren vol power heb.
heeft iets te maken met de lambda sensor ?!?!
bel hun even op en ze kunnen je precies uitleggen wat het is, ze kwamen er namelijk zelf mee toen ik voor mijn eerste beurt kwam.

gr tonny

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2014 20:34 
IOCH lid

Dat is een goed bericht. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Het zou een zegen zijn voor deze mooie motor. Inmiddels heb ik mijn 1500BT en 1500t teruggebracht naar de dealer die mijn mening deelde. Ik ben nu in het bezit van een nieuwe 1800. Deze heeft die problemen niet. Op de intruder convention in Belgie waren ook een paar 1500BT die allen dezelfde problemen in power ondervonden in de lage toerentallen. Het is niet voor niks dat er inmiddels zoveel te koop staan. Nieuwe wel te verstaan. Bijna onverkoopbaar. Helaas dat Nimag er van uitgaat dat het allemaal goed is maar volgens mij gaat het om de 4 sensors in de motor en waarschijnlijk niet de lamdasonde. Ook Feriks uit Goes wist met mijn 1500BT geen raad. Ik hoop toch dat jouw dealer het probleem kan oplossen omdat er op dit moment ook nog geen powercommander is en de mapping niet veranderd kan worden omdat er onvoldoende kennis nog is in dealerland.
Ik ga zeker jouw dealer bellen en als jij wat weet geef me een berichtje. Het speelt in Engeland en Belgie en wie weet waar nog meer dus het zou een uitkomst zijn als het opgelost is. Jij of je dealer zou een groot aantal intruderfans van de 1500BT een plezier doen.
Groet
Walther

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 dec, 2014 21:40 
IOCH lid

Is er al een antwoord uit Hilversum op de genoemde problemen in de tweede versnelling?

Ik hoor er graag meer over.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 dec, 2014 21:46 
IOCH lid

Nee en er komt ook geen nieuw antwoord. Nimag zegt ondanks diverse testen dat het vermogen in elkaar klapt dat het volgens de specificaties goed is en er dus niets aan doet. Er is ook geen apparaat dat de mapping kan wijzigen. Powercommander. Er zijn er nog te weinig verkocht in Nederland. In Belgie is het precies hetzelfde. Ook hier nog geen oplossing. Daarom staan er volgens mij ook zoveel nog bij de dealers niet te verkopen. Tenzij je nog nooit op een intruder gereden hebt dan denk je dat het normaal is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 dec, 2014 21:55 
IOCH lid

Dit is een optie !

http://www.gmanindustries.com/shop/pc/B ... 32p881.htm

Laatst bijgewerkt door Hermanus op di 16 dec, 2014 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 dec, 2014 21:58 
IOCH lid

Dat is inderdaad wel wat!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 21:47 

Hallo,

Is er iemand misschien al op een oplossing gekomen voor dit echter verschrikkelijk irritante probleem? Heb in augustus hem nieuw gekocht en vind dit verschrikkelijk om zo rond te tuffen. Hopelijk weten jullie iets, anders een serieuze miskoop!

mvg
Niels

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 21:52 
IOCH lid

Waarom denk je dat er zo weinig van verkocht worden. Waarom staan ze in de aanbieding bij de dealers. Het is echter niet alleen de Black maar ook de andere nieuwe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jan, 2016 22:49 

Hmm, bizar probleem als ik dat zo lees. Verbaast me ook, ik dacht dat suzuki toch wel een kwaliteitsmerk was (al roest de Alto uit India stevig motorisch is ie betrouwbaar is mijn ervaring). Als de handelaar of importeur doet of zijn neus bloed kan je deze dan niet passeren? Wel eens geprobeerd Suzuki rechtstreeks aan te schrijven in Japan? Zeker als er veel mensen zijn die deze ervaring delen zouden ze op zijn minst met een verstandige reactie moeten komen..feiten kun je nou eenmaal niet wegpoetsen met domweg ontkennen.

Is het een typisch Europees probleem (andere mappings misschien en zo?).

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2016 09:53 

waag eens een telefoontje naar http://www.hoegeetech.com/,
ben er zelf ook al eens geweest, dan wel niet met een Intruder,
maar zij kunnen mogelijk de mapping van jou fiets aanpassen,
en maken gebruik van een vermogenstestbank.

Suc6

*** RESPECT ***

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jan, 2016 13:32 
IOCH lid

Ik heb gebruik gemaakt van een testbank deze heb ik naar NIMAG gezonden maar ze blijven bij het feit dat de opgegeven waarden gehaald worden en dat is het. De dealers hebben geen gegevens over de mappings en kunnen of willen daardoor niet aanpassen. Dat het niet goed is is zeker. Alleen ik ben eraf want de dealer van mij heeft ze teruggenomen en ik rijdt nu een 1800 en dat gaat prima.

In Amerika hebben bepaalde modellen ook een probleem gehad echter omdat er vele honderden een klacht hebben ingediend is er wat aan deze modellen gedaan. Het ligt in het gegeven dat bepaalde sensors van een kwaliteit zijn die kennelijk niet goed is maar als je die als importeur of fabrikant moet vervangen moet het blok uit elkaar. Volgens mij ligt hier het echte probleem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2016 12:39 
IOCH lid

In de US zijn ze daar veel voorzichtiger mee door de claimcultuur.

Zie dat in ieder geval regelmatig voorbij komen op het M109Riders forum.
Zij hebben overigens ook een M90 subforum.
http://www.m109riders.com/index.php

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 jan, 2016 22:31 
IOCH lid

Hermanus schreef:

...gaaf gevonden Herman!
Wel een €-vermogen voor wat vermogen, dat er af-fabriek in had moeten zitten.
Gezien de internationale berichten, ook vreemd ook dat Nimag hier geen verantwoordelijkheid lijkt te nemen....

VS700 1986 en C1500T 2014 Intruder rijder :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2016 11:05 

Moet heel eerlijk bekennen dat als ik het nog eens moet doen geen Intruder zou kopen, is wel een leuke motor maar de kwaliteit
vind ik erg laag als ik eerlijk ben, heb mn Intruder nu 2x geheel uit elkaar gehaald en kan niet zeggen dat dit kwalitatief nou zo geweldig is,
ik rij ook bmw Kawasaki en honda dus heb wel vergelijkingsmateriaal.
Volgende keer koop ik een Harley denk ik haha, feit is wel dat daar zoveel voor te krijgen is en ook tegen acceptabele prijzen en de nieuwere modellen zijn
behoorlijk betrouwbaar.
Nu heb ik al veel aan mn fiets veranderd zoals lagers keerringen etc etc maar dan van een goede kwaliteit.
Ook heb ik een power commander erop zitten niet voor meer power maar wel om de motor beter te laten lopen.

Heb laatst een testrit op de nieuwe 1500 en 1800 intruder gemaakt en daarna op de nieuwe Yamaha midnight star 1900 en dat
is een wereld van verchil zowel in rijden als in afwerking.
Is de intruder dan slecht , nee echt niet maar hij zou zo veel beter kunnen en wat Suzuki doet is niet luisteren naar hun klanten en ben bang
dat je die dan ook kwijt bent, ze moeten de intruder denk ik ook eens voorzien van betere remmen met abs.

Ben niet van plan om mn intruder weg te doen en ben er verder ook niet ontevreden over, ik rij ook echt lange ritten van 4000+ kilometer
dus dat zit wel goed.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur