Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 12 dec, 2018 20:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 jul, 2017 17:21 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jul, 2017 17:00
Berichten: 3
Ik heb een Intruder VL 1500 LC gehad. Veel startproblemen. Op het laatst een zwaardere accu geplaatst. Toen brande tijdens het rijden het startrelais door. De knipperlichten gaven vaak storingen. Een monteur van de Suzuki garage heeft bij het losmaken van een van de knipperlichten geconstateerd dat de plus en de min verkeerd om verbonden waren. Toen dat probleem was opgelost kwam het startprobleem weer terug. Na een weekend Duitsland (waarbij ik twee keer de wegenwacht moest laten komen omdat de motor afsloeg en niet meer wilde starten) was ik er zo klaar mee dat ik de Suzuki heb ingeruild voor een Honda transalp. Daar ben ik nu mee naar Duitsland geweest en het rijdt prima, maar ik mis de beleving van het Intruder rijden. Dus ik wil weer een Intruder 1500 kopen. Maar ik twijfel omdat ik er veel pech mee heb gehad. Nu is de vraag of ik de vorige keer gewoon pech heb gehad of komen dit soort kwaaltjes vaker voor bij de VL 1500 LC?
Ik had de Intruder altijd al standaard aan de druppellader staan....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 jul, 2017 18:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1465
Woonplaats: Heerlen
Ik denk gewoon botte pech. Rij al 8 jaar probleem vrij.
Standaard (continu) aan de lader is hartstikke slecht, gewoon elke dag een uurtje is voldoende.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jul, 2017 00:12 
Offline

Geregistreerd: vr 30 jan, 2015 01:34
Berichten: 43
Hallo Gert-Jan

Het is net toeval geweest dat je storingen had, maar dat kan altijd gebeuren.

Ik rijd al een aantal jaren een 1500 LC. van 1998, dus met carburateurs.
Ik heb wel de modificatie gedaan van de bedrading van de dynamo naar de spanningsregelaar en naar de accu.
En daardoor heb ik nu 14,8 tot 15 volt laadspanning.
Ik rijd daar al 30.000 kilometer mee, en ik heb er nooit een lader op staan, en hij start altijd in 1 keer, hij heeft nog nooit gehapert.
Al staat hij een paar weken stil, dan start hij ook in 1 keer.
Ik hoef hem nooit door te starten, alleen een korte druk op de startknop en hij loopt.
En al heb ik al een paar uur gereden, en ik stop even, dan start hij ook weer direct.

Ik vind het een comfortabele en probleemloze motor, en hij heeft nog nooit een sputtertje gegeven, maar ik geef hem wel op tijd zijn onderhoud.
Ik heb hem stationair op 600 tot 800 toeren staan, en hij reageert perfect op het gashandel.

Ik heb er sinds vorig jaar Longshot uitlaten onder zitten, maar daar is het benzineverbruik wat mee gestegen, maar ik heb er meer vermogen voor terug, en een dot geluid.
Het verbruik is nu gemiddeld 1 liter op 18 kilometer, maar voorheen kon ik 1 op 21 rijden.

Bij jou was het misschien, dat je decompressieklep niet goed afgesteld stond, waardoor de startmotor zwaarder moest trekken, en dat daardoor ook je startrelais was verbrand.
Maar dat onderweg uitvallen zal van het ontstekingsgedeelte komen.

Veel succes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jul, 2017 17:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1465
Woonplaats: Heerlen
Citaat:
Bij jou was het misschien, dat je decompressieklep niet goed afgesteld stond, waardoor de startmotor zwaarder moest trekken, en dat daardoor ook je startrelais was verbrand.
Maar dat onderweg uitvallen zal van het ontstekingsgedeelte komen.


Hij is onder het rijden door gebrand. En dat vind ik wel heel vreemd, want nog het spoeltje cq de contacten worden onder het rijden niet bekrachtigd. Er vloeit alleen stroom van en naar de kabelboom via de hoofdzekering, dit gaat eigenlijk buiten het relais om.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 jul, 2017 19:08 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jul, 2017 17:00
Berichten: 3
Bedankt voor jullie reacties, morgen ga ik op pad voor een Intruder 1500.
Eigenlijk wist ik wel dat ik weer een Intruder wilde, ik heb het lidmaatschap niet opgezegd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 jul, 2017 15:22 
Offline

Geregistreerd: ma 10 jul, 2017 17:00
Berichten: 3
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Intruder 1500 aangeschaft.
IMG_4304.JPG
IMG_4304.JPG [ 957.97 KiB | 1717 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling