Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu za 21 apr, 2018 18:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2017 08:10 
Offline

Geregistreerd: vr 30 jan, 2015 01:34
Berichten: 43
Ik heb een Intruder VL 1500 van 1998 en heb pas andere uitlaten laten monteren.
Het zijn Vance en Hines pijpen, en ze geven een lekker geluid.
Het zijn van die lange rechte.
Ik heb alleen wel dat als hij warm is, en stationair draait, dan hoor je steeds een plofje in de uitlaat.
Als hij koud is , dan doet hij dat niet.
De motor rijd prima en start altijd in 1 keer, en heeft maar weinig choke nodig.
Ik heb er carburateurs op zitten.
Hoe kan ik dat plofje met stationair draaien wegkrijgen, kan dat met de luchtstelschroef ??
Hij ploft ook als ik gas terugneem en onder de 1300 toeren komt, maar dat is niet hinderlijk, en klinkt zelfs wel leuk.
Stationair toerental staat op c.a 800/900 toeren.
Wie weet hoe ik dat op kan lossen.

Alvast bedankt


Bijlagen:
Nieuwe uitlaten2.jpg
Nieuwe uitlaten2.jpg [ 483.07 KiB | 1976 keer bekeken ]
Nieuwe uitlaten2.jpg
Nieuwe uitlaten2.jpg [ 483.07 KiB | 1976 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2017 08:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1319
Woonplaats: Heerlen
Ik weet niet hoe je t toerental kan aflezen want dat heeft ie niet. In ieder geval staat je statonair te laag. Motor warm rijden en dan pas met die dikke zwarte stelschroef je statonair omhoog zetten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2017 23:59 
Offline

Geregistreerd: vr 30 jan, 2015 01:34
Berichten: 43
Toerental meten doe je met een toerenteller.
Hij draait ook mooi bij 600 toeren, maar ik wil van de plofjes af.


Bijlagen:
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg [ 72.07 KiB | 1950 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 mei, 2017 05:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1319
Woonplaats: Heerlen
Tering wat een poespas op het stuur


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 08:45 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 06:46
Berichten: 2453
Woonplaats: Bleiswijk
Ik heb ook de Vance & Hines longshots. Misschien moet je m een keer goed af laten stellen en ook synchroon laten stellen, wellicht staat ie te rijk afgesteld, en 600 toeren is idd wat laag voor stationair.

_________________
Loud pipes saves lives
----------------------------------------------------
Groeten, Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 13:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4241
Woonplaats: Leeuwarden
Gezien je probleem lijkt het, zoals Jan al aangeeft, een synchroon probleem. Gewoon even synchroon stellen dus.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 14:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1319
Woonplaats: Heerlen
Dit heeft niks met synchroon stellen te maken. Ik heb de longshots ook gehad en dat ploft nou eenmaal. Het grote voordeel hiervan was dat je niet bij elke bocht terug naar de 2 moest, hij trok gewoon lekker door in tegenstelling tot de originele pijpen. Doordat de pijpen open zijn en geen balanspijp er tussen zit heb je dus ook minder tegedruk in de uitlaat. Eigenlijk zou je een iets andere sproeier erin moeten zetten. Die 8 jaar wat ik nu op een 1500 rijd heb ik nog nooit synchroon gesteld, simpelweg omdat er nagenoeg niets aan veranderd, doordat de 2 carbs aan elkaar gekoppeld zijn. De andere intruders hebben veelal 2 losse carbs met ieder een eigen gaskabel, hier is het dus wel van belang dat de gaskabels de kleppen ook gelijktijdig open trekken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 21:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4241
Woonplaats: Leeuwarden
Rene Janssen schreef:
Die 8 jaar wat ik nu op een 1500 rijd heb ik nog nooit synchroon gesteld, simpelweg omdat er nagenoeg niets aan veranderd, doordat de 2 carbs aan elkaar gekoppeld zijn.


Dat wist ik niet Rene.. meende dat het dezelfde setup als de 1400 was.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 21:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1319
Woonplaats: Heerlen
:D We blijven van elkaar leren Aze. Dat is nou weer een voordeeltje van de 1500.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 mei, 2017 22:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4241
Woonplaats: Leeuwarden
icon_aanbidden

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 mei, 2017 13:36 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 06:46
Berichten: 2453
Woonplaats: Bleiswijk
Rene Janssen schreef:
Dit heeft niks met synchroon stellen te maken. Ik heb de longshots ook gehad en dat ploft nou eenmaal. Het grote voordeel hiervan was dat je niet bij elke bocht terug naar de 2 moest, hij trok gewoon lekker door in tegenstelling tot de originele pijpen. Doordat de pijpen open zijn en geen balanspijp er tussen zit heb je dus ook minder tegedruk in de uitlaat. Eigenlijk zou je een iets andere sproeier erin moeten zetten. Die 8 jaar wat ik nu op een 1500 rijd heb ik nog nooit synchroon gesteld, simpelweg omdat er nagenoeg niets aan veranderd, doordat de 2 carbs aan elkaar gekoppeld zijn. De andere intruders hebben veelal 2 losse carbs met ieder een eigen gaskabel, hier is het dus wel van belang dat de gaskabels de kleppen ook gelijktijdig open trekken.


Deze sla ik ook ff op de "harde schijf" op :mrgreen:

_________________
Loud pipes saves lives
----------------------------------------------------
Groeten, Jan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling