Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 26 jun, 2019 13:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gipro
BerichtGeplaatst: wo 15 maart, 2017 21:15 

hoi daar,

Nou zit ik er aan te denken om een gypro voor op mijn M1800R maar nou ben ik niet echt handig. hoe moeilijk is het om het aan te sluiten en waar moet ik op letten.
En wat is nou het verschil tussen duur en goedkoop op internet.

Alvast bedankt voor jullie hulp

mvgr robert

Profiel  

Berichttitel: Re: gipro
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2017 17:17 
IOCH lid

Hoi Robert,

Ik heb vorig jaar een gipro op m'n c1800 gezet, en dat was vrij eenvoudig. Er zitten hangen aan aantal stekkers vrij, en als je eenmaal de juiste te pakken hebt dan is het vrij eenvoudig.
Volgens de handleiding moet je op zoek naar een witte 3 polige driehoekige stekker, ergens aan de achterzijde van de tank. Er zijn meerdere stekkers die in die omgeving zitten, maar je moet diegene hebben met paars, blauw en zwart/witte draad. Een paar haaknaalden om te vissen zijn wel handig op zo'n moment.

Begin met de sleutel in het contact maar in de stand UIT. Ik heb de tank omhooggehaald, en even gestut voor de werkzaamheden, vervolgens de stekker gelokaliseerd. Met een klein schroevendraaiertje kan je dan de stekker van elkaar loshalen, Als je nu in z'n vrij staat, en het contact AAN zet, dan mag de NEUTRAAL indicator niet aangaan, zo controleer je of je de juiste stekker te pakken hebt.

Ze het contact weer UIT, en zoek een mooi plekje uit voor het schermpje, trek de draad onder de tank door en geleid de bedrading richting de net los gehaalde stekker. Zorg ervoor dat je stuur vrij kan draaien zonder aan de bedrading te trekken, zorg dus dat er speling genoeg is. Een paar tire-ribs hier en daar, en sluit de connector aan. Vervolgens nog de rode draad op een +12v aansluiting vast knopen en je kan kijken of het werkt. Ik heb de stroomdraad op een geschakelde aansluiting ergens bij de zekeringen in de buurt aangesloten dmv solderen, werkt altijd beter dan strippen vind ik...
Kan je geen geschakelde plus vinden dan kan het ook rechtstreeks op de accu, maar ik vind dat niet de mooiste oplossing.

Je kan nu je tank weer terug vastmaken en een proefritje gaan maken, geeft hij in alle gevallen de juiste versnelling weer, dan is het prima, anders zit er in de verpakking nog een hulpmiddel om dit aan te passen. Een soort zelflerende functie.

Als je het juiste type voor jou motor koopt dan zou het ineens goed moeten zijn.

Verder moet je nog even goed lezen welke standen er allemaal zijn, ik heb op die van mij 7 standen en hij staat altijd in 6. Dit zit in ieder geval op de ATRE, die zou ik je ook adviseren, dan kan je de computer een beetje in de maling nemen door wat beperkingen op te heffen. Er zitten bijvoorbeeld limieten op de 1e, 2e en 3e versnelling, hij geeft in stand 6 altijd door dat je in z'n 4 zit, en zo omzeil je de beperkingen. De ATRE is niet de goedkoopste, maar heeft dus wel extra mogelijkheden naast indicator voor de versnellingen.

Groetjes en succes ermee!

Profiel  

Berichttitel: Re: gipro
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2017 17:18 

Top Arjan thanks.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur