Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu wo 26 jun, 2019 13:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: koppeling
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2014 21:34 
IOCH lid

Top dat het allemaal goed komen is! icon_duimomhoog.gif

Hopen dat het snel voorjaar is en je de gemiste kilometers in kan gaan halen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2014 00:20 

waterman schreef:
pascal203 schreef:
Als ik hem kocht had hij 1600 Km dus zeer weinig Km ers .
De garage die hem aan mij verkocht kende mijn achtergrond m.b.t. Intruder .
Toen hij hem aan mij verkocht zij hij, als je deze niet goed vind breng hem gerust terug en je krijgt je geld terug ! Had ik toen geweten dat dit het addertje was onder het gras had ik meteen gezegd ,hou hem maar bij nu .
Een maand mee getoerd en voelde me net een clown ! Ik begon op de duur Rode lichten te negeren ,zo erg werd het .
Op een Zaterdag (als de motorzaak goed vol zat )heb ik hem opnieuw binnengebracht en hem de keuze gegeven, ofwel een demonstratie van dit monster of mijn centen terug. Hij koos gelukkig voor het juiste .
O ja en schakelen naar tweede daar zou je het beste twee linkerhanden voor nodig hebben ,eentje om te ontkoppelen en de andere om hem in tweede te trekken !

vind het eigenlijk de mooiste modellen,maar niet ten koste van alles.
misschien bij een nieuwe gelijk een begrenzer erop.
waterman

Kon dit schokken niet gemaakt worden? Waarom niet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 26 feb, 2014 21:45 

Volgens de dealer niet ,meer weet ik hier niet meer van omdat hij nogal snel was om hem terug over te nemen .

Mijn besluit, veel te veel koppel op twee cilinders ,het is niet voor niets de grootste boring ooit geweest .
.P.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 feb, 2014 06:27 
IOCH lid

Dat zegt mijn denkvermogen ook, dat vermogen kan zo'n machine nooit goed weg zetten.
koppeling en cardan gaan er bij stevig vast en zeker aan of hebben al ziekte's af fabriek.
Echt een machine om rustig te berijden, maar dat is een vak op zich, lekker laag in toeren genieten, maar dan klappert de koppeling weer, moeilijk lijkt me.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 feb, 2014 14:06 

Idd Henk, rustig rijden zat er niet in .
Ik vertrok rustig aan de lichten en ik voelde zo de koppeling doorschieten.
.P.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 jul, 2014 12:25 
IOCH lid

Beste Intruder 1800C bezitters,
Mijn 1800 heb ik in 2012 nieuw aangeschaft. Wegens slecht of niet kunnen schakelen in zijn vrij en 1 zijn er dit jaar nieuwe koppelingsplaten ingezet.
Helaas heeft dit niet mogen baten want mijn motor staat nu in oostenrijk bij een dealer in Imst met een kapotte versnellingbak, Inhoudende dat het vernieuwen van de koppelingsplaten niet het probleem was. De platen zijn destijds niet onder de garantie vervangen.
Na ca. 10 dagen wordt de motor bij MOTOPORT in Wateringen afgeleverd en ik zal een beroep doen op mijn Garantie periode van 3 jaar. Tevens zal ik proberen mijn onterechte betaalde rekening van ca. 704.84 euro zin te verhalen. Kaatje maakte de opmerking dat zijn vanuit de IOCH wel druk bij de NIMAG kan uitoefenen.
Helaas hebben wij onze vakantie af moeten breken maar zoals jullie wel weten zijn er nog genoeg motorritten voorradig.
Groetjes Gerard

Van af mijn 18 jaar ben ik motor gaan rijden,de laatste 10 jaar ben ik weer actief aan het rijden. In de zomer doe ik mee met de IOCH toertochten en bezoek diversen motortreffen. In de winter wonen wij in Thailand en ook daar rijden wij op de motor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 jul, 2014 19:38 
IOCH lid

Hoi Gerard,

Dat is knap balen, ben benieuwd hoe dit af loopt.
Ik hoop dat ik die trammelant niet met mijn C 1800 krijgt.

We horen het.

Groeten uit Delft,

Guus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 jul, 2014 20:46 
IOCH lid

Ook wel benieuwd hoe dit afloopt.

Bouwjaar van die van mij is 2008.
Heb veel kilometers gedraaid.
Tot nu toe zonder al te grote problemen.
- koppelingsplaten vervangen bij 85.000

Momenteel 114.000km op de teller.

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 jul, 2014 07:08 
IOCH lid

Erwin K schreef:
Ook wel benieuwd hoe dit afloopt.

Bouwjaar van die van mij is 2008.
Heb veel kilometers gedraaid.
Tot nu toe zonder al te grote problemen.
- koppelingsplaten vervangen bij 85.000

Momenteel 114.000km op de teller.

Oh,

Die van mij is ook van 2008 en heeft pas 18000km gelopen.
Toch merk ik af en toe met terug schakelen dat hij niet in de versnelling wil.

Guus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 aug, 2014 08:49 
IOCH lid

Hierbij mijn correspondentie aan Motoport
groetje Gerard

Beste Frans van der Heijden,

Nog even mijn garantie boekje geraadpleegd en mijn garantie periode bedraagt 3 jaar. Onder uitsluiting staat inderdaad letterlijk omschreven slijtage aan de koppelingsplaten. De koppelingsplaten zijn door uw monteur al vervangen. Helaas is de oude klacht daarmee niet verholpen, bij warm worden en lange ritten kan ik niet meer schakelen naar ze vrij en 1e versnelling en zit de versnellingshendel kompleet vast. Waarschijnlijk zit het probleem in het mechanisch van de drukgroep of schakel mechanisme. Naar mijn mening hebben we naar de NIMAG toe een sterk punt om de NIMAG duidelijk te maken dat zij als importeur deze klacht gebrek aan het versnellingsmechanisme onder garantie zal moeten oplossen.

Verder ben ik bij mechanische schade aan de motor niet verzekerd voor vervangend vervoer.

Mijn vriendelijk verzoek aan u, is het mogelijk om aan mij tegemoet te komen voor een vervangend oud inruilmotortje tijdelijk in bruikleen te geven. Nog een optie is er ook nog om een proefrit te maken met een 1500/of 800
Met de vriendelijke groeten
G.W.Pen

Van: Gerard Wolter Pen [mailto:gwpen@ziggo.nl]
Verzonden: dinsdag 29 juli 2014 9:37
Aan: 'verkoop@motoportwateringen.nl'
Onderwerp: Reparatie 1800 VLR ken.14-MB-LD

T.A.V dhr. F. van der Heiden
Betreft schade aan Intruder 1800 C
Bouwjaar 6 april 2012

Geachte heer F. v.d. Heijden,
Zoals al aan uw medewerkers d.d. 24/07/2014 en in mijn mail doorgeven is aan motor een defect aan het schakelsysteem. Daardoor heb ik genoodzaakt mijn motor in Oostenrijk garage Wolf in Imst achter moeten laten.
De monteurs daar ter plekken melde mij dat het probleem waarschijnlijk zit in de versnellingsbak.
Helaas heb ik mijn vakantie hierdoor af moeten breken, de ANWB zal de motor binnen 10 dagen bij u voor reparatie afleveren.
Wat mij van het hart moet is dat er al diversen 1800 modellen het zelfde probleem vertoonde en
door Inbreng van de Nimag zijn gerepareerd en volgens mijn informatie bij de eerste 1800 modellen een versnellingsbak is vervangen.
Natuurlijk kan je zonder inzicht in het schakelingsysteem enkel maar een prognose van de oorzaak maken. Achteraf herinner ik me dat Uw monteur die de platen heeft vervangen de opmerking maakte van: de koppelingsplaten waren toch niet zo versleten. Bij twijfel had hij contact met u of de NImag op moeten nemen, waarschijnlijk heeft hij overbodig de koppelingsplaten vervangen. Uw bedrijf heeft destijds naar mijn mening de kosten voor deze reparatie onterecht aan mij in rekening gebracht. Ook was mijn garantie periode van 3 jaar nog niet verlopen.
Het mag en kan toch niet zo zijn dat we een motor met een versnellingsbak van nog geen 3 jaar oud niet naar behoren kunnen repareren.
Persoonlijk ga ik er vanuit dat u alles in het werk zal stellen om deze kwestie naar ieders tevredenheid zal oplossen.

Met de vriendelijke groeten.
Gedard Wolter Pen

Van af mijn 18 jaar ben ik motor gaan rijden,de laatste 10 jaar ben ik weer actief aan het rijden. In de zomer doe ik mee met de IOCH toertochten en bezoek diversen motortreffen. In de winter wonen wij in Thailand en ook daar rijden wij op de motor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 aug, 2014 16:04 
IOCH lid

Wat een toestand Gerard. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Is je motor alweer in Nederland aangekomen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2014 14:16 
IOCH lid

Beste Motor vrienden.
terugkomend op mij berichtje betreffende mijn probleem met de versnelling moet ik helaas melden dat het probleem met een spuitje olie was op te lossen. De bevestigingsbout van het voetpedaal met het schakelmechanisme zit in een buisje. Wat was nu het probleem het inwendige met de bout en buisje is gaan roesten inhoudende dat het schakelgedeelte zat vast geroest. :oops:
Wel heel slordig van Motoport Wateringen waar ik zeker wel eens overdreven mijn motor laat onderhouden, bij een beurt moeten ze toch wel de draaiendelen nazien. Waarschijnlijk zijn mijn koppelingsplaten destijds ook voor niets vernieuwd. Ook in Oostenrijk hebben ze niet de moeite genomen om er naar te kijken. Voor niets mijn vakantie af moeten breken en met en huur auto naar huis gereden. icon_gefrustreerd.gif Waar ik me het meest kwaad over heeft gemaakt is dat ik van Motoport niet eens een excuses voor dit overbodige overlast hebt gekregen, icon_duimomlaag.gif ze doen dit af met ze hadden er in Oostenrijk naar moeten kijken. icon_duimomlaag.gif Niet zakekijk te noemen want ik ben toch wel een goede klant. icon_duimomlaag.gif
1800 bezitters bij slecht schakelen naar zijn vrij en 1e een olie spuitje doet wonderen. icon_biker.gif
Groetjes Gerard

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov, 2014 10:48 
IOCH lid

Gerard Wolter Pen schreef:
Beste Motor vrienden.
terugkomend op mij berichtje betreffende mijn probleem met de versnelling moet ik helaas melden dat het probleem met een spuitje olie was op te lossen. De bevestigingsbout van het voetpedaal met het schakelmechanisme zit in een buisje. Wat was nu het probleem het inwendige met de bout en buisje is gaan roesten inhoudende dat het schakelgedeelte zat vast geroest. :oops:
Wel heel slordig van Motoport Wateringen waar ik zeker wel eens overdreven mijn motor laat onderhouden, bij een beurt moeten ze toch wel de draaiendelen nazien. Waarschijnlijk zijn mijn koppelingsplaten destijds ook voor niets vernieuwd. Ook in Oostenrijk hebben ze niet de moeite genomen om er naar te kijken. Voor niets mijn vakantie af moeten breken en met en huur auto naar huis gereden. icon_gefrustreerd.gif Waar ik me het meest kwaad over heeft gemaakt is dat ik van Motoport niet eens een excuses voor dit overbodige overlast hebt gekregen, icon_duimomlaag.gif ze doen dit af met ze hadden er in Oostenrijk naar moeten kijken. icon_duimomlaag.gif Niet zakekijk te noemen want ik ben toch wel een goede klant. icon_duimomlaag.gif
1800 bezitters bij slecht schakelen naar zijn vrij en 1e een olie spuitje doet wonderen. icon_biker.gif
Groetjes Gerard

Bedankt Gerard voor de terugkoppeling van dit probleem. icon_duimomhoog.gif
had het al van je gehoord, heb gelijk na die toertocht thuis wat olie er in gespoten.

Groeten uit Delft,

Guus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 06 nov, 2014 13:46 
IOCH lid

Gerard,

Je kan er een bronzen bus inzetten:

Afbeelding

http://www.gmanindustries.com/shop/pc/G ... 48p683.htm

Ben je er gelijk grotendeels van af.

Onderdeel 30 in onderstaand fiche.

Afbeelding

WD40 helpt natuurlijk ook.

People are more violently opposed to fur than leather,
because it's safer to harass a rich bitch than a motorcycle gang.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 09:04 

Ik heb het busje besteld. Maar hoe krijg ik bout 31 los. Deze zit naar het blok gekeerd. Er past geen sleutel eisen en de bout heeft een ronde kop. Wie helpt?

icon_biker.gif Big Wim icon_aanbidden

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur