Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu zo 18 apr, 2021 07:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 20:26 
Offline

Geregistreerd: vr 28 mei, 2010 12:39
Berichten: 9
Ben in bezit van een VS1400 en heb een groot probleem.Motor loopt zeer beroerd, knalt en loopt wisselend op 1 cil(soms doet de voorste en soms de achters cil niet mee)
Wat heb ik er al aan gedaan:
Beide carburator's ultrasoon laten reinigen.
Daarna synchroon laten stellen.
Benzinepomp + relais getest volgens beschrijving reparatie handleiding.
Ontsteking gekontroleerd, opnemers,cid kast laten testen.
Compressie gemeten.
Alles test goed.
Ik vraag me alleen af of de boost sensor dit kan veroorzaken, deze is namelijk nog niet getest.
Iemand nog een idee????

groet,
Geert


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 20:37 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9528
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Carb's goed schoonmaken gebeurd met het handje, een borstel, en niet ultrasoon (onbetrouwbaar)

- Goed synchroon stellen!!
- Bougie's en doppen vervangen kan vast geen kwaad.

Bouwjaar? Hoeveel Km of Mijlen?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 20:47 
Offline

Geregistreerd: vr 28 mei, 2010 12:39
Berichten: 9
Hulzie schreef:
Carb's goed schoonmaken gebeurd met het handje, een borstel, en niet ultrasoon (onbetrouwbaar)

- Goed synchroon stellen!!
- Bougie's en doppen vervangen kan vast geen kwaad.

Bouwjaar? Hoeveel Km of Mijlen?


bougie,s en doppen zijn ook vervangen en er staat 12000km op originele ned motor van 94


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 20:49 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9528
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Als die km ers echt zijn, moet je echt de oorzaak zoeken in carb gedeelte, goed synchroon staan zal een hoofd oorzaak zijn.

Even voorstellen en woonplaats of regio vermelden kun je veel baat bij hebben!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 20:58 
Offline

Geregistreerd: vr 28 mei, 2010 12:39
Berichten: 9
Hulzie schreef:
Als die km ers echt zijn, moet je echt de oorzaak zoeken in carb gedeelte, goed synchroon staan zal een hoofd oorzaak zijn.

Even voorstellen en woonplaats of regio vermelden kun je veel baat bij hebben!

Carbureur"s staan synchroon heb ik laten doen.
\Kom uit NH
Verder weet ik niet meer wat ik vertellen moet, volgens mij is alles gedaan.
Motor km zijn juist.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 20:59 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 apr, 2006 17:41
Berichten: 62
Woonplaats: Harderwijk
Hulzie schreef:
Carb's goed schoonmaken gebeurd met het handje, een borstel, en niet ultrasoon (onbetrouwbaar)


Is een beetje onzin, want met een borsteltje kom je nooi, maar dan ook nooi t in de kleinste hoekjes van een carburateur.

Na de ultraso
on reiniging moet je hem natuurlijk goed afspoelen met water en alles goed doorblazen.

- Heb je al gekeken of de membramen niet beschadigd zijn,
- Is de CO goed afgesteld,
- Heb je al eens nieuwe bougies geprobeerd
- Even controleren of de vlotternaald niet blijft hangen
- Even controleren of de benzineleiding niet beklneld zit als je de tenk er weer op legt.

Succes ermee...

_________________
Everything on 2 wheels, without a V-twin should be banned from the road...

Afbeelding


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 21:04 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9528
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Ja, maar doen en doen zit een hoop verschil in, maar kan dat hiervandaan niet zien.

CDI brengt de vonk (testen kan middels uitwisselen met een andere 1400)
Bobine - bougiekabel en dop = transport, bougie geeft vonkje.

Goede schone carburateurs zorgen voor juiste brandstof.

Goede synchroonstand zorgt voor niet knallen, knallen is ontploffen van onverbrande brandstof.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 21:27 
Offline

Geregistreerd: vr 28 mei, 2010 12:39
Berichten: 9
Hulzie schreef:
Ja, maar doen en doen zit een hoop verschil in, maar kan dat hiervandaan niet zien.

CDI brengt de vonk (testen kan middels uitwisselen met een andere 1400)
Bobine - bougiekabel en dop = transport, bougie geeft vonkje.

Goede schone carburateurs zorgen voor juiste brandstof.

Goede synchroonstand zorgt voor niet knallen, knallen is ontploffen van onverbrande brandstof.


Dat is nou het probleem, zou andere carburateur's moet kunnen proberen.
CDI is opgestuurd geweest, is op zeker dat die goed is.Alleen de boost sensor en die zit aangesloten op de cdi is nog niet getest.Ik weet ook niet of dat er zo wie zo iets mee van doen kan hebben.
Alles wat ik verder kan bedenken is al gedaan


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 21:34 
Offline

Geregistreerd: vr 28 mei, 2010 12:39
Berichten: 9
Ketelbinkie schreef:
Hulzie schreef:
Carb's goed schoonmaken gebeurd met het handje, een borstel, en niet ultrasoon (onbetrouwbaar)


Is een beetje onzin, want met een borsteltje kom je nooi, maar dan ook nooi t in de kleinste hoekjes van een carburateur.

Na de ultraso
on reiniging moet je hem natuurlijk goed afspoelen met water en alles goed doorblazen.

- Heb je al gekeken of de membramen niet beschadigd zijn,
- Is de CO goed afgesteld,
- Heb je al eens nieuwe bougies geprobeerd
- Even controleren of de vlotternaald niet blijft hangen
- Even controleren of de benzineleiding niet beklneld zit als je de tenk er weer op legt.

Succes ermee...


Is allemaal gebeurd,werk momenteel met losse benzine toevoer zodat niet steeds de tank eraf hoeft.Hoef er niet mee te rijden om te merken of hij goed loopt.Loopt zo verschrikkelijk beroerd dat dat je zou denken dat je makkeli jk wat zou moeten vinden.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 21:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 feb, 2008 23:02
Berichten: 544
Misschien Bobinekabels omdraaien......dat je ze er verkeerd om aangesloten heb.

Bij nieuwe boegiedoppen monteren helpt ook wel eens om de kabels 5 mm te snoeien voor vers contactdraad.

_________________
WIE ZOET IS KRIJGT LEKKERS........WIE STOUT IS JOS!!!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 22:02 
Offline
IOCH lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2005 21:42
Berichten: 976
Woonplaats: Groningen "Stad"
Check verbinding accupolen en verbinding massakabel op frame !

_________________
Beter ongeveer goed, dan precies verkeerd...

Tot kiek, René


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 11:05 
Offline

Geregistreerd: vr 28 mei, 2010 12:39
Berichten: 9
Cannonball schreef:
Check verbinding accupolen en verbinding massakabel op frame !
,
Ook in orde, iemand nog een idee tav de boostsensor?


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 14:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 11 sep, 2007 19:32
Berichten: 98
Woonplaats: Soest
Rits48 schreef:
Cannonball schreef:
Check verbinding accupolen en verbinding massakabel op frame !
,
Ook in orde, iemand nog een idee tav de boostsensor?


100% zeker weten?? De mijne heeft me nog nooit laten staan, maar de enige keer dat ik ploffend en sputterend rechtsomkeerts moest maken, was toen mijn accupolen niet vast genoeg zaten. Even loshalen, schuurpapiertje erover en goed strak weer vastzetten.

_________________
Neemt steeds een grotere hamer, totdat het wel past...


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 15:10 
Offline

Geregistreerd: vr 28 mei, 2010 12:39
Berichten: 9
Soggy schreef:
Rits48 schreef:
Cannonball schreef:
Check verbinding accupolen en verbinding massakabel op frame !
,
Ook in orde, iemand nog een idee tav de boostsensor?


100% zeker weten?? De mijne heeft me nog nooit laten staan, maar de enige keer dat ik ploffend en sputterend rechtsomkeerts moest maken, was toen mijn accupolen niet vast genoeg zaten. Even loshalen, schuurpapiertje erover en goed strak weer vastzetten.


Zeker weten, staat ook net een nieuwe accu in.
Ben er voorlopig ff klaar mee,ga een paar dagen er tussen uit op een huur motor!!
Als er nog iemand is die wat over de Boost sensor weet graag!!!


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 16:07 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9528
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Omtrent boot sensor heb ik niks te melden.
Ik ben geen voorstander van Ultrasoon, het heeft mij eens schade opgeleverd.
Ik die het gewoon met het handje, wat borsteltjes, sproeiernaalden, perslucht, bak wasbenzine, en dan kost het gewoon 1/2 dag aan tijd, maar weet dat het goed is, maar dat terzijde.

Bovenstaand ergens vernoemd, Membraam lek? Controleren waard, lek membraam kun je plakken, nieuwe kost 260 euro ongeveer, lek membraam geeft ook die klachten.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling