Intruder Owners Club Holland
http://www.ioch.com/phpBB3/

spaak kapot achterwiel cardanzijde
http://www.ioch.com/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=10952
Pagina 1 van 2

Auteur:  Henk Oort [ di 20 apr, 2010 19:35 ]
Berichttitel:  spaak kapot achterwiel cardanzijde

Aan mijn VS1400 (Canada, '94) werd vandaag een kapotte spaak ontdekt, in het achterwiel (links/cardanzijde als dat wat uitmaakt). Was alleen per hele set bij Suzuki te bestellen (zou €150 zijn); heb dat nog even uitgesteld.
Heeft iemand al eens achterspaken vervangen, en evt. een paar over?
Wat is de beste aanpak hiervoor?
Bij voorbaat dank voor suggesties en tips.

Auteur:  Nomads Europe [ di 20 apr, 2010 19:42 ]
Berichttitel: 

Robert Suur heeft vast nog wel een spaakje of wat liggen. In oud Beierland
Anders Jacks Bikes als dat meer in de buurt is. scheelt je een hoop euronen

Auteur:  thei.douven [ di 20 apr, 2010 21:32 ]
Berichttitel: 

Nomads Europe schreef:
Robert Suur heeft vast nog wel een spaakje of wat liggen. In oud Beierland
Anders Jacks Bikes als dat meer in de buurt is. scheelt je een hoop euronen

Ander Simon Poelma in Uithuizen even bellen voor prijsopgave rvs spaken.
Ik heb mijn voor en achterwiel bij hem laten spaken met rvs. Tevens heeft hij mijn (ontchroomd aangeleverde) velgen en wielnaven gepolijst. Het totaal was 270 euro. Ik schat alleen een wiel opnieuw inspaken met rvs op 90 euro. Maar.... gewoon even bellen.

Auteur:  Rick de Haan [ di 20 apr, 2010 22:50 ]
Berichttitel:  Re: spaak kapot achterwiel cardanzijde

Dag Henk,

Je kent mijn ervaring met spaken. In eerste instantie destijds een paar spaken laten vervangen, maar bij een rit naar Duitsland bleek dat het achterwiel dat slechts zo'n 500 km. kon volhouden. Ik heb me laten vertellen dat als je één kapotte spaak hebt, je ze allemaal moet vervangen. Dat zou ook de reden zijn waarom Suzuki alleen sets verkoopt.

Na wat verdere spaakproblemen is mijn achterwiel door de firma Haanwheels voorzien van stevige spaken die het inmiddels al zo'n 3500 km. volhouden. Daar heb ik meer vertrouwen in dan een volledige nieuwe spakenset van Suzuki, terwijl het zo'n beetje net zoveel kostte. De spakenset van Suzuki ging bij mij midden in Ierland kapot.

Haanwheels kun je vinden op http://www.haanwheels.com/nl/classic/?P ... d7b6372111

m.vr.gr. Rick de Haan

Auteur:  PeeWee [ wo 21 apr, 2010 00:00 ]
Berichttitel:  Re: spaak kapot achterwiel cardanzijde

Rick de Haan schreef:
Dag Henk,

Je kent mijn ervaring met spaken. In eerste instantie destijds een paar spaken laten vervangen, maar bij een rit naar Duitsland bleek dat het achterwiel dat slechts zo'n 500 km. kon volhouden. Ik heb me laten vertellen dat als je één kapotte spaak hebt, je ze allemaal moet vervangen. Dat zou ook de reden zijn waarom Suzuki alleen sets verkoopt.

Na wat verdere spaakproblemen is mijn achterwiel door de firma Haanwheels voorzien van stevige spaken die het inmiddels al zo'n 3500 km. volhouden. Daar heb ik meer vertrouwen in dan een volledige nieuwe spakenset van Suzuki, terwijl het zo'n beetje net zoveel kostte. De spakenset van Suzuki ging bij mij midden in Ierland kapot.

Haanwheels kun je vinden op http://www.haanwheels.com/nl/classic/?P ... d7b6372111

m.vr.gr. Rick de Haan


What's in a name ... :lol: :lol: :lol: :lol:

Auteur:  Rick de Haan [ wo 21 apr, 2010 00:02 ]
Berichttitel:  Re: spaak kapot achterwiel cardanzijde

PeeWee schreef:
Rick de Haan schreef:
Dag Henk,

Je kent mijn ervaring met spaken. In eerste instantie destijds een paar spaken laten vervangen, maar bij een rit naar Duitsland bleek dat het achterwiel dat slechts zo'n 500 km. kon volhouden. Ik heb me laten vertellen dat als je één kapotte spaak hebt, je ze allemaal moet vervangen. Dat zou ook de reden zijn waarom Suzuki alleen sets verkoopt.

Na wat verdere spaakproblemen is mijn achterwiel door de firma Haanwheels voorzien van stevige spaken die het inmiddels al zo'n 3500 km. volhouden. Daar heb ik meer vertrouwen in dan een volledige nieuwe spakenset van Suzuki, terwijl het zo'n beetje net zoveel kostte. De spakenset van Suzuki ging bij mij midden in Ierland kapot.

Haanwheels kun je vinden op http://www.haanwheels.com/nl/classic/?P ... d7b6372111

m.vr.gr. Rick de Haan


What's in a name ... :lol: :lol: :lol: :lol:


Haha, ja idd. Wekte bij mij nét dat stukje extra vertrouwen. Geen familie trouwens (voor zover ik weet) :D :D

Auteur:  Hulzie [ wo 21 apr, 2010 05:07 ]
Berichttitel: 

Oorzaak : metaalmoeheid (grote kans dat tussen nu en 2500 km er ook anderen breken) Verdeling van de krachten is bij -1 spaak ook niet goed meer.

Ik vermoed dat, doordat ik met veel plezier mooie foto's van de toertocht na te kijken -en maar een stuk of 10 oude bekenden zag- iedereen was ouder geworden, behalve Henkie uit Nijkerk, leuk om te zien! Maar zag je op dezelfde 1400 als volgens mij het eerste HIT, en dan keer het aantal TT, dat geeft gewoon moeheid, ook aan je naaf.

Als het een andere 1400 is, met minder kilometers, losse spaak is dan wel een optie.

Auteur:  Henk Oort [ za 01 mei, 2010 15:00 ]
Berichttitel: 

Allen dank voor jullie reacties.
Na verder advies en overleg heb ik er toch voor gekozen om alleen die ene kapotte spaak te vervangen. Daartoe heb ik bij 'Haan Wheels' (zie www.haanwheels.com/nl/classic, in Schijndel) een setje van 4 spaken besteld en inmiddels ontvangen (VS1400 achterwiel blijkt 4 verschillende spaken te hebben).
Ik weet me gewaarschuwd, maar wacht af wat voor risico ik hiermee loop. Binnenkort wordt de spaak vervangen, tegelijk met de achterband (dat was de aanleiding).

Auteur:  Rick de Haan [ di 04 mei, 2010 09:25 ]
Berichttitel: 

Henk Oort schreef:
Allen dank voor jullie reacties.
Na verder advies en overleg heb ik er toch voor gekozen om alleen die ene kapotte spaak te vervangen. Daartoe heb ik bij 'Haan Wheels' (zie www.haanwheels.com/nl/classic, in Schijndel) een setje van 4 spaken besteld en inmiddels ontvangen (VS1400 achterwiel blijkt 4 verschillende spaken te hebben).
Ik weet me gewaarschuwd, maar wacht af wat voor risico ik hiermee loop. Binnenkort wordt de spaak vervangen, tegelijk met de achterband (dat was de aanleiding).


Dag Henk,

Mijn advies: Geen rit naar Duitsland plannen, maar eerst een kilometertje of 3000 rondjes om de kerk rijden. Als je spaken dan nog heel zijn kun je misschien wat meer risico nemen. Vraag me niet.....

m.vr.gr. Rick

Auteur:  Hulzie [ do 06 mei, 2010 17:11 ]
Berichttitel: 

Zelfde advies geef ik je ook.
Weet niet wat je voor de band betaald heb, maar ik heb er een nieuwe Bridstone, gewoon 170 onder gezet (doen we zelf) ding was in de aanbieding voor 89 euro bij de motorbandenman vorige maand.

Auteur:  Henk Oort [ ma 28 jun, 2010 11:26 ]
Berichttitel: 

Aan allen die reageerden,
Eerder schreef ik "Ik weet me gewaarschuwd, maar wacht af wat voor risico ik hiermee loop. Binnenkort wordt de spaak vervangen, tegelijk met de achterband (dat was de aanleiding)." Met m'n nieuwe achterband (AVON Venom-X 170) EN dus toch met die ENE nieuwe spaak ben ik op pad gegaan. Na afloop van mijn 9200km/3weken solotoer "rondje Etna" was m'n achterwiel in elk geval nog prima in orde.
Dank voor jullie attentie.
MvrGr,
Henk Oort.

Auteur:  Rick de Haan [ ma 28 jun, 2010 16:31 ]
Berichttitel: 

Henk Oort schreef:
Aan allen die reageerden,
Eerder schreef ik "Ik weet me gewaarschuwd, maar wacht af wat voor risico ik hiermee loop. Binnenkort wordt de spaak vervangen, tegelijk met de achterband (dat was de aanleiding)." Met m'n nieuwe achterband (AVON Venom-X 170) EN dus toch met die ENE nieuwe spaak ben ik op pad gegaan. Na afloop van mijn 9200km/3weken solotoer "rondje Etna" was m'n achterwiel in elk geval nog prima in orde.
Dank voor jullie attentie.
MvrGr,
Henk Oort.


Wat heb jij wat ik niet heb?!?!

Auteur:  Don Leo [ ma 28 jun, 2010 21:34 ]
Berichttitel: 

Rick de Haan schreef:
Henk Oort schreef:
Aan allen die reageerden,
Eerder schreef ik "Ik weet me gewaarschuwd, maar wacht af wat voor risico ik hiermee loop. Binnenkort wordt de spaak vervangen, tegelijk met de achterband (dat was de aanleiding)." Met m'n nieuwe achterband (AVON Venom-X 170) EN dus toch met die ENE nieuwe spaak ben ik op pad gegaan. Na afloop van mijn 9200km/3weken solotoer "rondje Etna" was m'n achterwiel in elk geval nog prima in orde.
Dank voor jullie attentie.
MvrGr,
Henk Oort.


Wat heb jij wat ik niet heb?!?!


1 nieuwe spaak :lol: :lol: :lol: :lol:

Auteur:  ed & inge [ di 29 jun, 2010 00:06 ]
Berichttitel: 

Rick de Haan schreef:
Henk Oort schreef:
Aan allen die reageerden,
Eerder schreef ik "Ik weet me gewaarschuwd, maar wacht af wat voor risico ik hiermee loop. Binnenkort wordt de spaak vervangen, tegelijk met de achterband (dat was de aanleiding)." Met m'n nieuwe achterband (AVON Venom-X 170) EN dus toch met die ENE nieuwe spaak ben ik op pad gegaan. Na afloop van mijn 9200km/3weken solotoer "rondje Etna" was m'n achterwiel in elk geval nog prima in orde.
Dank voor jullie attentie.
MvrGr,
Henk Oort.


Wat heb jij wat ik niet heb?!?!


t is hard om te zeggen......een 1400...... :cry: :cry: :cry:

Auteur:  Rick de Haan [ di 29 jun, 2010 07:48 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/