Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu vr 21 sep, 2018 08:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 16:36 
Offline

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 13:22
Berichten: 91
Ok, bobineaansluitingen gemeten met ingeschakeld contact. Ze meten beide 3,8 Volt. Tijdens het starten zakt het voltage naar 2,1. Na het starten blijft het voltage op 2.1V. Als ik het contact uit draai, en dan weer inschakel, meten ze beiden weer 3,8 Volt. Geen idee wat normaal is, maar misschien jullie wel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 16:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4303
Woonplaats: Leeuwarden
En wat geeft je accu..??

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 16:44 
Offline

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 13:22
Berichten: 91
12,4 V, en de startmotor draait als een tierelier. Maar ik zal m sowieso maar eens aan de druppellader hangen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 17:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1445
Woonplaats: Heerlen
Mickey,

Even een vraag tussendoor. Met je accu is niks mis, anders krijg je de startmotor niet fatsoenlijk rond.
Maar hoe heb je de bobines doorgemeten.
Elke bobine heeft 2 draadjes, als het goed is komt op beide bobines dezelfde kleur draad uit. Dit is de voedingdraad en die moet ca 12.5 of meer volt aangeven. Dus multimeter op deze draad en 1 op de aarde houden.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 18:02 
Offline

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 13:22
Berichten: 91
Hoi Rene, op beide draadjes die uit beide bobines komen meet ik nu 3,6 V bij ingeschakeld contact... (beide draadjes afzonderlijk gemeten met aarde)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 18:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1445
Woonplaats: Heerlen
Mickey, op beide bobines zit een oranje/witte kabel als ik het goed heb, hier moet 12 volt of meer op staan. Zo niet dan heb je ergens vanaf je noodstop/startknop een probleem in de kabel

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 20:34 
Offline

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 13:22
Berichten: 91
Thnx Rene, ik ga dit morgen double checken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 11:26 
Offline

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 13:22
Berichten: 91
Die oranje/witte kabeltjes geven allebei zo'n 3,6 Volt bij ingeschakeld contact en een volle accu. Bizar. Zoals gezegd, de startmotor draait normaal. Ik begrijp dat ik de bekabeling vanaf de starter/killerswitch zal moeten doorlopen. Moet ik zoeken naar een slecht contact / kortsluiting?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 11:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1445
Woonplaats: Heerlen
Mickey,
Achter de noodstopschakelaar wordt de kabel gesplitst, 1 gaat naar de startknop en de ander naar de bobines. Meestal zit deze splitsing in het stukje kabelboom wat aan je stuur hangt. Vermoedelijk gaat het dus bij deze afsplitsing fout, of draadbreuk.

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 20:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4303
Woonplaats: Leeuwarden
Je moet even ter hoogte van je balhoofd kijken.
Zou niet voor het eerst zijn dat daar een kabelboom knel zit.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 21:22 
Offline

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 13:22
Berichten: 91
Ok, bedrading bij de schakelaar, de splitsing en bij balhoofd checken, got it. Ben best wel handig, maar daar zou ik het niet direct hebben gezocht. Bedrading stamt ook uit '87 en na zo'n 100000 km ontstaan er zo nu en dan wat kleinigheidjes. Ik ga vrolijk verder, I'll be back :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 jan, 2018 21:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4303
Woonplaats: Leeuwarden
Wat je even snel kunt proberen is je stuur in een andere stand zetten... kijken of die dan wel start.
Het beknelde deel kan dan ineens weer contact maken.

Vraag me niet.. :oops:

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 12:07 
Offline

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 13:22
Berichten: 91
Schakelaar opengemaakt, kabels gechecked, splitsingen gechecked, bedrading bij balhoofd oppervlakkig gechecked, stuur in andere standen gezet, alles zo op het eerste gezicht in orde. Maar geen kik, geen vonk. Blijft ook zo rond de 3,6 V bij de oranje bobine-draadjes. Enige oplossing is nu denk ik centimeter voor centimeter die oranje bedrading vanaf de bobine gaan doorlopen, wellicht moet de bekabeling zelfs uit het stuur - dat wordt nog een aardige onderneming. Bestaat er een kans dat toch de CDI-unit het heeft begeven, of wijzen de nu bekende gegevens niet in die richting?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 13:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 14:44
Berichten: 1445
Woonplaats: Heerlen
De cdi heeft hier op dit moment nog niets mee te maken. Maar meet eens of je 12 volt hebt bij de noodstop/startschakelaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 17:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2007 06:56
Berichten: 4303
Woonplaats: Leeuwarden
Onder je tank zitten een aantal stekkers. Die kun je loshalen en zo de kabelboom in 2 delen doormeten.

_________________
Intruder Owner sinds 1989. Zie ook...
Renovatie VS750
Andreas Project VS700 (verkocht)
4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling