Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu ma 25 maart, 2019 02:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Slapende handen
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2018 09:44 

Ik heb een VS 600 en ik merk dat ik bij lange ritten op de snelweg een slapende hand krijg rechts. Ik rij niet hard maar als ik mijn slapende hand probeer niet zo krampachtig op het handvat te houden heb ik het gas niet goed meer vast en ga ik dus nóg langzamer rijden. Help!

Ik heb al drie verschillende tips van drie verschillende mensen. Maar die hebben allemaal een tour motor. Ik ben benieuwd of er nog betere tips zijn bij mensen die ervaring hebben met eenzelfde motor als ik.

Mijn handschoenen zijn overigens al uitgelopen en eerder te groot dan te klein.

Profiel  

Berichttitel: Re: Slapende handen
BerichtGeplaatst: wo 26 dec, 2018 11:20 
IOCH lid

Dag Maaike,

je hebt het originele stuur er nog op zitten dacht ik zo te zien. Mijn dochter rijdt sinds een jaar op een 800 en had hetzelfde probleem. Ik heb er voor haar andere risers op gezet waardoor het stuur wat meer naar haar toe kwam en ze rechter op ging zitten. Je zou ook nog een hulpstukje op je handvat uit kunnen proberen, daarmee haal je wat druk van je vingers af richting handpalm. Ik gebruik dat zelf ook maar daar heb ik ook minder goede berichten over gelezen.

Groet
TuutW

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2018 18:59 
IOCH lid

Zo'n plastic hulpstukje functioneert prima. Ik gebruik hem op verschillende motoren en dat bevalt prima. Je legt je hand op het "gas" en hoeft het handvat niet continu vast te houden.

Gr Stoomfluit

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2018 09:35 

Bedoelen jullie zo’n ding?
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 dec, 2018 15:52 
IOCH lid

Ja, die heb ik ook en bevalt goed.

Gr Stoomfluit

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 11:14 

Tja voordat je iets gaat doen moet je eerst uitzoeken waardoor het ontstaat. Bijvoorbeeld zithouding waardoor je te veel aan je stuur hangt. Of trillingen in het stuur welke door diverse oorzaken kan ontstaan. En zoals je zelf al aangeeft je handschoenen, deze kunnen dan wel zijn uitgelopen maar het kan geen kwaad andere te proberen om het zeker uit te sluiten.

4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 jan, 2019 18:40 
IOCH lid

Aze schreef:
Tja voordat je iets gaat doen moet je eerst uitzoeken waardoor het ontstaat. Bijvoorbeeld zithouding waardoor je te veel aan je stuur hangt. Of trillingen in het stuur welke door diverse oorzaken kan ontstaan. En zoals je zelf al aangeeft je handschoenen, deze kunnen dan wel zijn uitgelopen maar het kan geen kwaad andere te proberen om het zeker uit te sluiten.

ja, dat was dus het geval bij mijn dochter die sinds een jaartje op een vs800 rijdt. Door andere risers, waardoor ze meer rechtop kwam te zitten, was het verholpen.

Groet
TuutW

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2019 17:10 

Daarom: ik begin bij de goedkoopste en makkelijkste opties en kijk of het werkt.

Toen ik de proefrit maakte vond ik de handvaten vrij ver weg zitten en kon het stuur nog iets meer in mijn richting gedraaid. Dus heb ik gevraagd of ze dat konden doen voor de definitieve koop. Dat scheelde al wel in comfort.

Een collega (lange vent met grote handen) noemde “puppy’s”: sleeves waarmee je dikkere handvaten creëert zodat je je handen vanzelf iets verder open hebt en het misschien trillingen dempt.

Dat opzetstuk dat genoemd is zat ik ook al naar te kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed werkt: ik verwacht dat ie verschuift en dus geen ondersteuning biedt of dat ie in de weg gaat zitten als je gas loslaat ofzo. (Maar is een goedkope oplossing, dus voor die euro probeer ik het toch.)

Een vriend dacht aan handschoenen met meer grip. Daar ga ik ook nog naar kijken want mijn huidige handschoenen zitten los en het klittenband kan niet strak genoeg naar mijn mening en dan zakken ze af. Soms geeft dat plooien onder mijn handpalmen, echter tot nu toe heb ik nooit plooien én tintelende handen tegelijkertijd gehad.

Ik heb ook nog zitten kijken naar een cruisecontrol, maar dat is een vrij prijzige investering en ik vraag me af of ik dat fijn vind rijden.

En als laatste: ik heb RSI gehad in mijn rechter pols, ben hiervoor geopereerd waardoor er littekenweefsel kan zitten wat in de verkeerde houding dingen afknelt l en het probleem dus zelfs nog in mijn eigen polsen kan zitten. Maar daar is nog lastiger wat aan te doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2019 23:00 
IOCH lid

TinkDifferent schreef:
ik verwacht dat ie verschuift en dus geen ondersteuning biedt of dat ie in de weg gaat zitten als je gas loslaat ofzo.

hoi, verschuiven kan maar is en kwestie van een extra bandje (ik heb er een stukje van een fietsbinnenband bij gezet) en ja, als je hem niet goed zet kan hij in de weg zitten. Op lange stukken zet ik hem er bij maar normaal gesproken niet (meer).

Groet
TuutW

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 17:57 
IOCH lid

Een werkende cruise controll heb je voor ca 25 euro, die heb ikzelf ontworpen.

Deze, in 23 en 25 mm versie https://www.rad.eu/nl/c/p/46795-booster ... g4EALw_wcB

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: deze
20190119_112842.jpg
20190119_112842.jpg [ 61.69 KiB | 441 keer bekeken ]
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: deze
20190119_112842.jpg
20190119_112842.jpg [ 61.69 KiB | 441 keer bekeken ]

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 feb, 2019 09:37 

Ik denk het probleem te herkennen. Na een ander stuur te hebben gemonteerd zonder stuurdempers is bij mij het probleem van een tintelende hand begonnnen. Een voortdurende zeer lichte trilling kan de bloedsomloop in je hand blijkbaar negatief beinvloeden. Als je al stuurdempers gebruikt is het misschien een idee een zwaardere te monteren.
Ik rijd ook met zo'n plastic "throttle twister". Ik zou niet meer zonder willen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur