Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu di 02 jun, 2020 21:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Project VS700
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2019 14:26 

Heb al enige tijd een Intruder VS700, denk nu een goede 4 jaar, welke helaas door de jaren heen steeds meer is gaan roesten.
Hier ben ik ondertussen, op mijn gemakje, mee bezig om deze op te knappen en om te bouwen en ik hoop dat hier nog iemand aanwezig is die mij wellicht een paar tips kan geven.

Mijn oude 19inch voorwiel gaat binnenkort weg om, met RVS spaken, omgespaakt te worden tot een 21inch voorwiel. Aan de voorzijde wil ik ook nog graag VS1400 poten gebruiken in combinatie met 6° meer rake.
Deze balhoofdplaten met 6° en de juiste offset kan ik laten maken bij L&L Choppers, ik vroeg mij nu alleen af of iemand wellicht de originele maat van de balhoofdplaten van een 1400 voor mij heeft. Het gaat mij vooral om de breedte, en dan met name de afstand, hart op hart, van de binnenpoten. Wil namelijk geen dikkere 1400 poten maar nog steeds een standaard smalle voorvork.

Daarbij meteen de vraag met betrekking tot verlaging. Wat is aangeraden qua maximale verlaging?
Komen ook andere spatborden op en wil wel graag dat die achter mooi met de band meeloopt, hiervoor zal die dus verlaagt moeten worden. Nu weet ik wel dat je niet te ver kan gaan in verband met je cardan, maar vroeg mij af of hier iemand met ervaring is die kan vertellen hoever ik dan kan gaan.

Daarnaast nog de vraag of hier meer mensen zijn met een VS700/750(800 misschien ook nog?) welke de uitlaten beide aan 1 kant hebben. Zou graag even een voorbeeld zien hoe dit het beste onder de motor door kan lopen en of dit gemakkelijk kan met de originele accubak of dat ik hier zelf een bak voor zal moeten maken. Ik ga zelf vanaf de bestaande uitlaatbochten de uitlaat maken alleen zou graag zien hoe dit het mooiste loopt. Zie het bij een 1400 altijd tussen het frame en de achterste cilinder doorgaan maar dat lukt bij de 700 niet i.v.m. het koelpijpje wat daar loopt. Heb van een 700 helaas nog geen goed beeld kunnen vinden, buiten dan dat die onderlangs gelegd wordt.

Zal in een later stadium van het project vast tegen nog meer vragen aanlopen, voor nu is het wachten op het voorwiel en daarna de voorvork. Zodra dat klaar is moet ik eerst weer even alles opbouwen om ervoor te zorgen dat die mooi op zijn wielen staat en ook de lijnen netjes lopen (en ondertussen weer wat extra geld voor dit project opsparen :lol:).

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Project VS700
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 12:15 

Moge,

Max. Verlaging is wel afhankelijk van je achterband maat. Blijft deze gelijk dan kun je naar 29-30 cm gaan (uiteraard is van belang of je er alleen op zit, of met z’n tweeen :D

Bij mijn 1400 zitten de uitlaten aan een zijde, en loop langs de accu bak ( dus niet langs de achterste cylinder :) )

O,ja. De breedte van de balhoofdplaat is 280mm, HOH 225mm :wink:

Succes.....

Grtn...Ton icon_biker.gif

BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 11:54 

Morge,

Bedankt voor de info!

Maat van de achterband is nu 150 en kan, of ja wat niet kan natuurlijk, maar wordt ook niet breder. Het wordt daarnaast nog een single seater, dus zou zeggen dat ik dan toch wel tot die 29-30 moet kunnen gaan.

Zou je, wanneer je de kans hebt, ook een foto willen sturen hoe de uitlaten bij jou langs de accubak lopen? Als ik zelf geen accubak hoef te maken zal ik ook een 1400 accubak gebruiken i.v.m. de plaatsing van de spanningsregelaar, dus kan ik dan mooi even afkijken :wink:

Bedankt voor alle info en de maten. Kan ik hier weer even mee verder :D

Groeten Joey

BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 15:08 
IOCH lid

Och, projectje, 150 band kan net, hier een paar foto's van mijn VS 750 project toendertijd, met wat fantasie kan je dat eruit halen.

https://photos.app.goo.gl/gHM5go1kycQyLGJn7

BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 17:11 

Bedankt voor de foto's heb ze even opgeslagen. Kan er wel wat dingen uithalen ja, zoals onder andere bediening van de achterrem waar ik nog even mijn hoofd over moest breken. Scheelt dat ik nog lang niet zover ben, heb nu de complete motor uit elkaar liggen en ben net toe aan het vervangen/oplappen van onderdelen. Hoop ergens rond de lente/zomer de eerste opbouw weer te kunnen doen waarbij ik ook dit soort dingen kan tackelen en waar nodig het frame aanpassen voordat het gestraald en gecoat gaat worden.

Leuk om te zien hoe je die carbs naar buiten hebt gebracht om er de teardrops op te kunnen zetten. Wou zelf proberen om ze op de originele plek te houden en dan centraal 1 teardrop als filter te kunnen gebruiken, maar die ruimte is er helaas niet in het frame tussen het blok en de tank om een goed "buizenstelsel" daarvoor aan te leggen.

Heb tot nu toe ook met een 150 band gereden en loopt inderdaad nog mooi vrij, ben alleen benieuwd of dit zonder frame aanpassing nog gaat lukken met een ander spatbord. Anders dan wordt het maar even wat delen van het frame veranderen aan de achterzijde, zie dat jij dat ook had gedaan bij jouw projectje.

BerichtGeplaatst: za 16 nov, 2019 11:56 

hoi,

zo ziet het er bij mijn fiets uit.....
de pijp loopt voor de spanningsregelaar en de accubak langs.... 8)

grtn....ton icon_biker.gif

Bijlagen:
uitlaat2.jpg
uitlaat2.jpg [ 647.44 KiB | 898 keer bekeken ]
uitlaat1.jpg
uitlaat1.jpg [ 868.7 KiB | 898 keer bekeken ]
uitlaat.jpg
uitlaat.jpg [ 647.37 KiB | 898 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: za 16 nov, 2019 20:48 

Duidelijke foto's, weet nu helemaal hoe ik die van mij moet leggen zodra ik daar aan toe ben.

Hier even een foto hoe mijn Intruder er begin van de middag bij stond.

Bijlagen:
20191116_194012_resize_7.jpg
20191116_194012_resize_7.jpg [ 265.75 KiB | 886 keer bekeken ]

BerichtGeplaatst: zo 17 nov, 2019 10:19 

Ziet er goed uit :D

Mooie klus voor de donkere dagen voor/na sinterklaas :lol:

Succes ermee

Grtn...ton icon_biker.gif

BerichtGeplaatst: wo 15 jan, 2020 14:24 

Even wat stilte geweest vanaf mijn kant, veel te doen buiten de motor om in verband met een tijdelijke verhuizing en zoektocht naar een ander/nieuw huis.

Ondertussen wel wat informatie/onderdelen uitgezocht en nog een verandering van gedachte gehad.
Om een mooie lijn erin te krijgen ga ik hem toch ombouwen tot een hardtail, zal dus "even" wat aan het frame aangepast moeten gaan worden. Met softtail krijg ik het spatbord toch niet zo mooi langs het achterwiel als ik zou willen, althans niet op een mooie manier (vastmaken op achterbrug was anders de enige optie, maar dan hou je van die vreemde punten voor je schokdempers over).

Daarnaast twijfel ik nog of ik misschien beter een nieuwe kabelboom kan gaan maken in verband met elektrische aanpassingen die er nog gaan komen.

Verder staat het project helaas even op een laag pitje, maar hoop dat ik rond eind maart/begin april weer even een paar goede stappen kan maken hierin. Zou toch graag zien dat die voor de volgende winter een eerste keer op zijn wielen heeft gestaan zodat alles in 2021 naar de spuiter toe kan.

BerichtGeplaatst: do 16 jan, 2020 09:06 

Klinkt logisch maar om nu alleen voor uitstekende punten je zit gemak op te offeren vindt ik zelf wat overdreven maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Ik heb hem bij mijn VS750 wel aan de achterbrug vastgemaakt en ik moet zeggen dat oogt en bevalt prima. Verder leuk projectje en ga ik zeker volgen. Onderstaand die van mij.

Bijlage:
20181028_165203.jpg
20181028_165203.jpg [ 415.62 KiB | 675 keer bekeken ]

4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster

BerichtGeplaatst: di 04 feb, 2020 13:01 

Dat is dus ook waar ik eerst vooral mijn twijfels bij had, maar aangezien ik op deze motor toch niet de meeste kilometers zal maken kan ik hier wel mee leven wat comfort in te leveren om de looks naar wens te krijgen.

Motor van jou ziet er zo ook al netjes uit zo inderdaad, helemaal jaloers op hoe het chroomwerk er nog/weer uitziet :wink:

BerichtGeplaatst: di 04 feb, 2020 13:16 

Thx... het meeste is opnieuw verchroomd dus dat is niet zo raar.. ;)

4 Seizoenen Pekelbeest VS750 (verkocht)
Een 1500LC als toermonster

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]