Intruder Owners Club Holland

voor Alle Intruder Vragen & Antwoorden - http://www.ioch.com
Het is nu do 06 aug, 2020 11:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 23:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jun, 2018 20:07
Berichten: 64
Woonplaats: Deventer
Kentekenverlichting zit op de Aux1. En inderdaad wat dom. De M-Button zit op de verkeerde ingang icon_gefrustreerd.gif
Heb ik overgenomen van het diagram waar alle kabels los aangesloten worden. Nog beter opletten dus!

Grts

Twan

_________________
Never drive faster than your wallet can handle!

Motoren:
Suzuki VS 700 bj 86
Suzuki VS 800 bj 94


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2020 10:22 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1624
Woonplaats: Heerlen
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2020 10:33 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1624
Woonplaats: Heerlen
Je verlichting is goed gemaakt, sluit de kleinere lampjes op AUX 1 aan, AUX2 heb ik gebruikt voor het onstekings gedeelte (benzinepomp, radiatorfan en gelijkrichter).
Als je het achterlicht, remlicht en kentekenverlichting in 1 unit hebt kun je dit via de uitgang BRAKE aansluiten via 1 kabel, scheelt weer een hoop draden, wel in het menu aangeven of je gewone lampen of led lampen hebt.
Op het sleutelcontact moet je niks aansluiten, het is dan niet gezekerd.
De M-button is leuk, had ik ook besteld, maar uiteindelijk niet aangesloten, want als je het kabeltje op e.o.a. manier kapot gaat heb je dus niks meer wat het doet. Ik heb al die pulsknopjes op het stuur met een gestripte UTP kabel verbonden, die flinterdunne kabeltjes hoeven maar max 0.01 amp aan te kunnen.

O ja voordat je gaat inbouwen, loop dan eerst eens door het menu van de M-unit zodat je alles kunt instellen zoals je het wilt hebben. Het alarm heb ik ook even geprobeerd en werkt perfect.

Let wel: als je je motor langere tijd niet gebruikt zal de M-unit je accu langzaam leegzuigen, dus gebruik een druppellader. (1 uurtje per dag druppelen is meer dan genoeg)

grts en succes.......

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2020 12:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jun, 2018 20:07
Berichten: 64
Woonplaats: Deventer
Helemaal geweldig Rene. Hier ben ik enorm mee gematst. Ik heb de M-unit nu op de werkbank liggen en aangesloten om te kijken of de verlichting en het alarm werkt. Nu nog even de software updaten en dan kan het echte installeren beginnen. Hoeveel ampere zekering raad jij aan. Er wordt aanbevolen niet meer dan 40 Amp. Denk jij trouwens dat de bobine ver genoeg weg zit van de M-unit of is dit gewoon een kwestie van proberen.

Ik houd je op de hoogte. icon_duimomhoog.gif

Grts,

Twan

_________________
Never drive faster than your wallet can handle!

Motoren:
Suzuki VS 700 bj 86
Suzuki VS 800 bj 94


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2020 12:46 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1624
Woonplaats: Heerlen
Twan 30 amp is genoeg. Je grootste verbruikers zijn je gloeilampen.
Waar je m plaatst is een kwestie van proberen, heb ook lang nagedacht bij mijn 1500, uiteindelijk bleek de gereedschapsbak onderin de beste oplossing, lekker uit het zicht en afsluitbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2020 12:49 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1624
Woonplaats: Heerlen
Misschien op je achterspatbord?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: di 28 jul, 2020 16:59 
Offline
IOCH lid

Geregistreerd: vr 03 maart, 2006 19:01
Berichten: 9485
Woonplaats: Kamp Beugelen.
Dat op afstand starten heb ik ook eens op een motor met open uitlaten gebouwd.
Stonden in Meppel wat mensen bij mijn motor te kijken, die stond tegen terras aan, en ik starte de motor van binnen uit om de mensen te laten schrikken.
Dat deden ze ook, de flessen en glazen rolden over de tafels, dat had niemand verwacht, is wel 15 jaar geleden.

_________________
Groeten De Zen.


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 08:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jun, 2018 20:07
Berichten: 64
Woonplaats: Deventer
Op het achterspatbord, dat was mijn eerste gedachte. Maar zo achter de zijdeksel vind ik eigenlijk wel net ze netjes staan. Op het spatbord zit trouwens ook al mij CDI en dus nog maar weinig ruimte bovenop. Ik ga het eerst proberen achter de zijdeksel. Hoe lang mag een bougiekable trouwens zijn. Anders kan ik de bobine ook nog verplaatsen.

Wist je trouwens Rene dat de M-Unit met bluetooth versie een aantal nieuwe instellingen kent
• Secure encrypted Bluetooth-LE (Low Energy) connection
• Keyless-Go: unlock your bike’s electrical system when approaching with your smartphone
• Reporting of alarm events (date, time, vehicle “down” etc.) om een paar te noemen.

Gisteren alle instellingen goed gezet en dat ging via de app die je kunt downloaden erg handig.

Zo nu weer terug de schuur in

Grts

Twan

_________________
Never drive faster than your wallet can handle!

Motoren:
Suzuki VS 700 bj 86
Suzuki VS 800 bj 94


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2020 11:28 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1624
Woonplaats: Heerlen
Heb geen flauw idee wat betreft de lengte van de bougiekabel. Ik denk wel dat ze even lang moeten zijn.
Heb je de motor nog kaal? Wil wel wat foto’s zien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 01 aug, 2020 21:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jun, 2018 20:07
Berichten: 64
Woonplaats: Deventer
Mijn eerste echte project. Mijn andere 700 heb ik helemaal klaargemaakt en in orginele staat terug gebracht. Deze 800 heb ik voor een prikkie op marktplaats gekocht omdat de koper ging verhuizen en er al jaren niet meer naar omgekeken had. Stond al jaren gewoon onder een zeiltje buiten en werd niks meer mee gedaan. De motor zat al jaren in de schorsing. Ik heb alle kratten op de aanhanger gegooid en mee naar Deventer genomen. Ik moest natuurlijk eerst weten of het blok nog wou lopen (zie andere berichten van Rene en mij) de motor liep en het restaureren kon beginnen. Inmiddels zijn we een jaar verder en nu dus bezig met de M-Unit. Deze hoop ik morgen te gaan intalleren.

Ik zal nog wat mooiere foto's plaatsen als de M-Unit aangesloten is en ze helemaal klaar is. Ik had twintig foto's klaar staan maar kon er maar drie toevoegen. Kan dat anders?

Grts.....

Twan


Bijlagen:
6.jpg
6.jpg [ 261.53 KiB | 72 keer bekeken ]
4.jpg
4.jpg [ 226.45 KiB | 72 keer bekeken ]
2.jpg
2.jpg [ 265.54 KiB | 72 keer bekeken ]

_________________
Never drive faster than your wallet can handle!

Motoren:
Suzuki VS 700 bj 86
Suzuki VS 800 bj 94
Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 01 aug, 2020 21:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jun, 2018 20:07
Berichten: 64
Woonplaats: Deventer
Het eindresultaat tot nu toe. Ik dacht dat zwart, chroom en rood wel een leuke combi was.


Bijlagen:
12.jpg
12.jpg [ 194.35 KiB | 70 keer bekeken ]
8.jpg
8.jpg [ 380.69 KiB | 70 keer bekeken ]
7.jpg
7.jpg [ 246.05 KiB | 70 keer bekeken ]

_________________
Never drive faster than your wallet can handle!

Motoren:
Suzuki VS 700 bj 86
Suzuki VS 800 bj 94
Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: za 01 aug, 2020 21:45 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1624
Woonplaats: Heerlen
Leuke combi dat zwart rood


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 19:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jun, 2018 20:07
Berichten: 64
Woonplaats: Deventer
Vandaag de hele dag bezig geweest met het aansluiten van het startgedeelte van de M-unit. Op zich ziet het er goed uit. De M-unit gaat aan en is te bedienen via de startslot en ook via bluetooth. Alles schijnt goed te werken totdat je de startknop indrukt. Als je dit doet dan lijkt het er op dat de startmotor even aanslaat (dit duurt maar een halve seconde) maar meteen daarna spiringt de zekering er uit. Ik heb volgens mij alles precies zo aangesloten zoals op het schema van jou Rene. Alles nog een paar keer goed nagelopen. Ook goed gekeken of er ergens kortsluiting is maar dat is ook niet zo. Nog een keer geprobeerd maar ook weer de zekering er uit. Ik begin een beetje radeloos te worden.....Het lijkt wel of hij niet genoeg stroom krijgt? Heb jij een vermoeden Rene, of in ieder geval een aantal dingen die ik eerst zou kunnen proberen. Ik hoor het graag van je.

Grts,

Twan

_________________
Never drive faster than your wallet can handle!

Motoren:
Suzuki VS 700 bj 86
Suzuki VS 800 bj 94


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 20:07 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 aug, 2008 15:44
Berichten: 1624
Woonplaats: Heerlen
Welke zekering knalt eruit, de uitgang start?

_________________
http://intruder1500.orgfree.com
Motoren:
New Map C150 1949
Vl1500 1999
LTD 454 1990


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 aug, 2020 20:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jun, 2018 20:07
Berichten: 64
Woonplaats: Deventer
Ja precies. De zwevende zekering bij de accu.

_________________
Never drive faster than your wallet can handle!

Motoren:
Suzuki VS 700 bj 86
Suzuki VS 800 bj 94


Omhoog
 Profiel Stuur privébericht  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling